zweten gevolg van iets anders?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
~Pelusa~
Beekje
Beekje
Contacteer:

zweten gevolg van iets anders?

Bericht door ~Pelusa~ »

ey, ik heb ergens gelezen, dat zweten vaak word veroorzaakt doo iets anders, bijv, een ziekte, een trauma, of een lage weerstand ofzo, ik weet niet of het bij jullie ook zo is, maar mij mij begon toen, mn tante overleed aan kanker, ze was als een 2e moeder voor me. klinkt misschien raar, maar het is echt zo. heeft van jullie dat ook? vind ik wel interressant om te weten
jotika01
Plas
Plas
Contacteer:

Jah

Bericht door jotika01 »

Jah, bij mij begon het tijdens een depressie op mijn 18de ongeveer! Hoe beter ik me voel, deste minder ik zweet.

Op langer termijn hoop ik er vanaf te zijn :)
Joop
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door Joop »

Ik denk dat zweten vooral voortkomt uit onzekerheid. En omdat je zweet ga je er steeds meer op letten en wordt het alleen maar erger. Zo heb ik nu, door er tot het erge aan toe erop te letten, een zweetkont en af en toe een natte rug erbij gekregen.
justadancer

Bericht door justadancer »

Nu ik er zo overnadenk zou ik er een logische verklaring voor kunnen geven maar ik hep therapie gehad zit nu super in me vel en heb er nog last van
Joop
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door Joop »

Maar je let er waarschijnlijk nog steeds op? Of je zweet of niet, of je per ongeluk natte plekken ergens hebt...
Kinep
Vijver
Vijver
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Kijk eens terug op je jeugd, zweette je toen ook al niet rapper dan de anderen ? Ik wel althans. Een gebeurtenis zou eventueel kunnen, alhoewel ik het betwijfel, aanleiding geven tot meer zweten maar het heeft er altijd wel ingezeten hoor. Op bepaald moment wordt het echter zeer duidelijk, zoals bij mij 2j geleden, zichtbaar en dan ga je dit vastkleven aan iets dat toevallig in die periode ook gebeurt.
rashida
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door rashida »

Hoi allemaal ik ben nieuw hier.

Ik ben 17 jaar en heb er al ongeveer 3 jaar last van en het zweten gaat maar niet weg (oksels dan) En ik ben best wat onzeker maar toch niet zo erg dat ik heel erg ga zweten ervan ofzo.
Het is echt heel raar bij mij ik heb het niet de hele dag maar VoorAl in de ochtend heel erg en dan moet ik nog 20 minuten fietsen naar mijn school (moet je dan nagaan hoe iemand zich voelt). Maar ik weet echt niet wat ik kan doen... heb al best veel deo's gebruikt, maar gaat maar niet over.
Ik heb het ook al een keer tegen mijn dokter gezegt dat ik aardig wat zweette maar hij zei dat het aan de puberteit ligt. :roll: Heel vaag omdat ik het al 3 jaar ongeveer heb. En weet echt niet meer wat ik kan doen, vooral omdat de huisarts niet echt meewerkt.
Maar goed wie heeft er enkele tips voor mij?

Bedankt alvast!
Groetjes
Rashida
beginnend klotsertje
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door beginnend klotsertje »

Ik zweette altijd wel, met name in de zomer. Ik heb het redelijk snel warm. Ik merkte dat ik na de zomer niet echt minder ging zweten. Ook zweette ik als het niet warm had.

Tijdens presentaties of een sollicitatiegesprek zweette ik niet meer, angstzweet sluit ik maar uit. Je gaat er wel meer op letten.

Ik ben nu best wel ziek, allerlei klachten eigenlijk. Waarschijnlijk heb ik pfeiffer. En tja, daar kan je van gaan zweten. Wellicht sluimert het al een tijd. Een virusinfectie wil het lichaam er natuurlijk uitwerken, door onder andere te zweten. Nu heb ik na een ritje naar de supermarkt al zere oksels. Ik ga dan ook wat zweten. Gisteren voelde ik dat het wat kleverig was.

Iemand een idee wat dat wezen kan?

En is er een verband tussen oksel en zweetklieren?
Scubado
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door Scubado »

Door een aangeboren chronische aandoening maakt mijn lichaam te weinig van het hormoon testosteron aan. Dit is het manlijk hormoon. Om dit aan te vullen gebruik ik van mijn 15e hormoon preparaten (testosteron), ik ben nu 41. In de bijsluiter staat dat het overmatig zweten kan veroorzaken. Dus er lijkt een goede oorzaak te zijn. Inmiddels ken ik heel wat mannen die hetzelfde medicijn gebruiken, maar geen van alle zweten zo extreem als ik.

Ik zit wel te denken dat als het medicijn testosteron overmatig zweten kan veroorzaken of het dan niet iets met hormonen te maken kan hebben.
Hormonen zijn heel belangrijk in het lichaam omdat ze vanalles reguleren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht