Inderdaad, ook veel suiker heeft een slechte invloed. Ik denk ook dat zweten enerzijds komt door bepaalde stoffen waar een persoon slechter op kan reageren en anderzijds heeft het zeker met psychologische aspecten te maken. Hey, maar wat goed voor je, dat je iets aan je huisproblemen kan doen. Maar wat is precies een roaccutane behandeling???
@Jupz: ik merk het zeker als ik zuivel heb binnengekregen (en het is absoluut niet psychisch, was het maar waar, want ik ben gek op kaas en chocolade....). Mijn arts heeft het me ook sterk afgeraden. Ik krijg niet alleen acne ervan, ik krijg er ook (erg veel) last van mijn darmen van. Ook ben ik astmatisch en melk 'verslijmt' je lichaam. Maar heel veel mensen merken er niks van en hebben er geen directe problemen van. Maar 'melk is goed voor elk', gaat zeker niet op. Als je bovendien bedenkt dat wij de enige zoogdieren zijn die op volwassen leeftijd nog melk drinken (van een ander zoogdier dat eigenlijk voor de kalveren bedoeld was), is het eigenlijk best wel typisch. O.a. de calcium halen de koeien en de andere volwassen dieren uit gras e.d. Voor ons zijn er ook mogelijkheden genoeg om calcium binnen te krijgen. Maar goed, dat is een diccussie op zich en ik vind dat als je lekker melk enzo wilt drinken, je dat zeker ook gewoon lekker moet doen. Maar er wordt heel veel informatie gewoon niet goed gegeven door de overheid en dan weet je vaak als consument maar de helft. Ik vind zelf dat alle informatie gewoon heel duidelijk moet zijn, zodat je zelf weloverwogen kunt bedenken wat je wilt. Nu is dat absoluut niet het geval (ook zo met suiker). Mocht je er nog wat over willen lezen (over de stoffen die erin zitten), dan is dit een goed stukje:
http://www.natuurlijk-welzijn.org/artik ... el162.html
Ik heb er gewoon een andere ervaring en een andere mening over dan jij en dat is natuurlijk helemaal niet erg. Ik ben alleen maar blij dat jij er geen problemen mee hebt.