Eerst wil ik even kwijt dat ik het echt super vind dat er een site is over overmatig zweten!
Je praat er natuurlijk ook niet zo snel met iemand over...
Ik heb sinds ongeveer 2 jaar ook last van overmatig zweten. Ook al doe ik helemaal niks, ik heb altijd zweetoksels. Ik kan daarom ook alleen maar zwarte kleren aan. Erg vervelend. Ik zie zo vaak super leuke kleren in de winkels hangen maar kan gewoon niks kopen! Vooral in de zomer is het erg rot omdat dan juist bijna niemand zwart draagt!
Ik heb ook al allerlei deo's en anti-transparant spray's geprobeerd, maar niks helpt. De meeste spray's zorgen ook nog eens voor super geirriteerde oksels! Daarnaast heb ik van de huisarts een keer een vloeistof voorgeschreven gekregen (ben de naam even kwijt) ook dat hielp niet en kreeg er super uitslag van.
Nou heb ik er, sinds kort, naast het zweten onder je oksels nog een ander probleem bij.
Ik zweet voortaan ook super snel en veel in mijn gezicht, en dan vooral in/bij mijn werkbrauwen en op mijn bovenlip. Het is echt afschuwelijk want je ziet het gewoon super goed.
Ik heb hier nog bijna niks gelezen over zweten in je gezicht. Hebben meer mensen hier last van. Zijn er nog tips om dit tegen te gaan?
Het beinvloedt het functioneren op mijn werk echt enorm. Ik ga alle situaties waarin ik het ook maar even warm kan krijgen uit de weg! (en dan houd je er dus niet veel meer over)
(Ik heb by the way ook redelijk veel last van blozen :oops: , gevolg daarvan is dus dat ik het super warm krijg, en het zweten alleen maar erger wordt. Ik heb al een keer een assertiviteitstraining gehad maar dat helpt niet!!)
Alvast bedankt voor het lezen van mijn stukje tekst en ik hoop echt op wat nieuwe tips...
Of verhalen van mensen die hier ook last van hebben en hoe zij hiermee omgaan!
Thanks!!
-x-