Billen en overmatig zweten
Billen en overmatig zweten
Hallo allemaal,
Ik heb gezien dat er al iemand dit onderwerp heeft aangesneden. Helaas waren er maar heel weinig reacties.
Zijn er meer mensen die last hebben van overmatig zweten tussen of rondom de billen? Wanneer heb je er last van en in welke mate?
Ik zelf heb het bij spanningen of na 15 a 20 min gefietst te hebben. Heel erg vervelend! Ik hoop dat er deze keer meer mensen zijn die hun verhaal kwijt willen.
Ik heb gezien dat er al iemand dit onderwerp heeft aangesneden. Helaas waren er maar heel weinig reacties.
Zijn er meer mensen die last hebben van overmatig zweten tussen of rondom de billen? Wanneer heb je er last van en in welke mate?
Ik zelf heb het bij spanningen of na 15 a 20 min gefietst te hebben. Heel erg vervelend! Ik hoop dat er deze keer meer mensen zijn die hun verhaal kwijt willen.
-
MadCreation
- Beekje

- Contacteer:
Normaal zweet ik eigenlijk alleen onder mijn oksels. Maar als ik naar mijn werk fiets ( 40 min) kom ik altijd bezweet aan. Naast mijn oksels is dan vooral mijn rug nat tussen mijn schouderbladen. Ook mijn armen zijn een beetje vochtig.
Gister had voor het eerst ook echt een natte kont:) Niet dat het in straaltjes naar beneden liep maar gewoon niet droog meer. Ik heb dit dus allleen tijdens het fietsen en in een warme broek ( spijker). Ik dnke dat ik het minder heb als ik een luchtigere broek aan heb dan als ik een strakke spijkerbroek aan heb.
Gister had voor het eerst ook echt een natte kont:) Niet dat het in straaltjes naar beneden liep maar gewoon niet droog meer. Ik heb dit dus allleen tijdens het fietsen en in een warme broek ( spijker). Ik dnke dat ik het minder heb als ik een luchtigere broek aan heb dan als ik een strakke spijkerbroek aan heb.
Re: Billen en overmatig zweten
Ook als het koud is, dat je na een goed kwartier al wat merkt? Bij mij alleen dan bij warm weer. Normaliter bij 'gewoon' weer houd ik het wel een drie kwartier vol voordat het ook echt zichtbaar is in mijn broek.jotika01 schreef: Ik zelf heb het bij spanningen of na 15 a 20 min gefietst te hebben. Heel erg vervelend! Ik hoop dat er deze keer meer mensen zijn die hun verhaal kwijt willen.
Ik ben telkens benieuwd of fietsen op een ligfiets ervoor kan zorgen dat het minder snel zichtbaar is. Iemand die het weet, getest heeft? Je zit niet, dus het vocht druk je ook niet direct op je broek. Plus dat je meer luchtstroom hebt als je wat onderuit ligt, zodat het makkelijker verdampen kan. Dat is de theorie, tenminste.
overal zweten
Hey,
Ik ga altijd op de fiets naar m'n werk (ongeveer 40 minuten fietsen) en dan kom ik doorweekt aan...Ondergoed, sokken, broek, t-shirt...overal net zo nat!
Ook al sport ik niet, dan zweet ik overal. Wie weet hier raad mee.
Groeten Fleur
Ik ga altijd op de fiets naar m'n werk (ongeveer 40 minuten fietsen) en dan kom ik doorweekt aan...Ondergoed, sokken, broek, t-shirt...overal net zo nat!
Ook al sport ik niet, dan zweet ik overal. Wie weet hier raad mee.
Groeten Fleur
Volgens mij heb je bij een ligfiets net zoveel last, alleen dan dat je een hele natte rug krijgt. Volgens mij is het bij ons (die over het hele lichaam zo zweten) dat alle plekken die worden afgesloten van lucht enorm gaan zweten dus denk dat dat bij een ligfiets net zo zal zijn. Bij mij in ieder geval wel!
Tjah heb ik ook... Heb eigelijk voeten handen oksels altijd... en billen/kruis/gezicht in mindere mate... Erg vervelend in de zomer als je een broek aan hebt waarop dat goed te zien is! T minst erg vind k nog eigelijk de voeten.. zie je toch niet.. en als je donkere sokken aan doet zou ook bijna niemand t opvallen! 
ik heb er erg last van in de zomer, maar gelukkig heeft iedereen die ik ken er zowat wel last van! lach er gewoon om met mn vrienden, die dan bekennen ook met een zweetkont te zitten met het warme weer.
gelukkig heb ik het niet als het koud is buiten... dan zou het aantal lotgenpoten toch flink minder zijn!
gelukkig heb ik het niet als het koud is buiten... dan zou het aantal lotgenpoten toch flink minder zijn!
-
justadancer
Ik heb dat ook heel erg, vooral tussen mijn billen maar eigenlijk overal. Vooral als het warm is, maar meestal ook als het minder warm is. Voornamelijk tijdens lopen en fietsen, ik wijt het aan stress.
Ik vraag me af of hier iets tegen te doen is, want je broek vol inlegkruisjes is ook niet echt een optie =D
Ik vraag me af of hier iets tegen te doen is, want je broek vol inlegkruisjes is ook niet echt een optie =D
bij mij is dat echt geen stress dat zweten bij mn billen en overal op mijn lichaam.
Ik ben als ik uit mijn bed kom al nat van zweet .
Na het wassen begint het gewoon opnieuw te stromen!!!
Dan heb ik echt geen stress!!!!!!!
Ff hond uitlaten ja dan loopt het in straaltjes onder mijn oksles vandaan en heb ik mijn kruis ook zeiknat!!!
GEEN STRESS.
Kim
Ik ben als ik uit mijn bed kom al nat van zweet .
Na het wassen begint het gewoon opnieuw te stromen!!!
Dan heb ik echt geen stress!!!!!!!
Ff hond uitlaten ja dan loopt het in straaltjes onder mijn oksles vandaan en heb ik mijn kruis ook zeiknat!!!
GEEN STRESS.
Kim
-
weimaranermama
- Rivier

- Contacteer:
Ja, dat bedoelde ik ook. Maar als ik tv lig te kijken maakt het me echt niet uit of ik zal zweten of niet dus dan maak ik me er ook niet druk om. En als ik 's ochtends wakker word is dat ook niet het eerste waar ik me druk om maak en dan heb ik het net zo hard. Dus bij mij ligt het in ieder geval niet alleen aan stress, het kan op elk moment opkomen.
Gewoon even wat zeggen
Als eerste iets voor Angela: altijd als ik je berichtjes lees, vind ik dat je heel positief bent ingesteld! Echt goed van je! Ik neem aan dat je het er ook zeker lastig mee hebt, maar je blijft toch een positieve houding hebben. Keep it up!
Verder wil ik even zeggen dat ik denk dat iontoforese wellicht kan helpen voor hyperhidrosis van de billen/kruis. Er zijn speciale pads voor deze gebieden gemaakt. Het is een kwestie van uitproberen, wie weet is er wel een significante reductie waar te nemen.
Verder nog iets anders: momenteel zie je dat het allemaal symptoombestrijding is... botox, deos etc. Ik denk dat we in de nabije toekomst (5-10 jaar) nieuwe oplossingen zullen zien. Oplossingen die effectiever het probleem aanpakken. Dit zal verschillen per persoon, maar ik heb hier wel vertrouwen in.
Verder wil ik even zeggen dat ik denk dat iontoforese wellicht kan helpen voor hyperhidrosis van de billen/kruis. Er zijn speciale pads voor deze gebieden gemaakt. Het is een kwestie van uitproberen, wie weet is er wel een significante reductie waar te nemen.
Verder nog iets anders: momenteel zie je dat het allemaal symptoombestrijding is... botox, deos etc. Ik denk dat we in de nabije toekomst (5-10 jaar) nieuwe oplossingen zullen zien. Oplossingen die effectiever het probleem aanpakken. Dit zal verschillen per persoon, maar ik heb hier wel vertrouwen in.
-
weimaranermama
- Rivier

- Contacteer:
Hoe vochtig/nat?
Een beetje vervelende vraag misschien, maar goed we zijn allemaal anoniem hier!
Mijn vraag aan jullie is: onder welke omstandigheden zweten jullie rond je billen/kruis? En vooral, hoe erg is dat dan? Is het een vochtig streepje in de onderbroek, of een door en door natte onderbroek met natte plekken op de broek?
BTW, bij het sporten is het wat mij betreft normaal! Ik zie veel vrouwen & mannen met natte plekken. Dus sporten telt even niet mee :!:
Mijn vraag aan jullie is: onder welke omstandigheden zweten jullie rond je billen/kruis? En vooral, hoe erg is dat dan? Is het een vochtig streepje in de onderbroek, of een door en door natte onderbroek met natte plekken op de broek?
BTW, bij het sporten is het wat mij betreft normaal! Ik zie veel vrouwen & mannen met natte plekken. Dus sporten telt even niet mee :!:
Botox billen
Botox in de billen kan niet of nauwelijks. Dit zal een dermatoloog zeker niet doen. Hoe zou je het overigens willen toedienen? Je zult je bilspieren zeker samentrekken van de pijn... Het lijkt me sterk dat ze je hele billen gaan verdoven...
-
weimaranermama
- Rivier

- Contacteer:
Haha, nou, dank je! Valt mij eigenlijk niet op. Maar als dat zo overkomt heb ik dat vooral aan jullie te danken! Sinds ik weet dat er zoveel mensen last van hebben gaat het veel beter! En heb het ook al zo lang, je begint er aan te wennen hè :s.
Bij mij is het meestal meer in mijn liezen en mijn bilnaad, zeg maar... Soms heb ik het niet eens door maar als ik dan naar de wc ga zie ik dat mijn onderbroek helemaal nat is, maar dan in mijn liezen en bilnaad zoals ik al zei
. Denk dan ook dat dat komt omdat daar natuurlijk 'vouwen' zitten en het dus erg warm wordt. De omstandigheden... Ehm, ja, eigenlijk heb ik het op deze plekken altijd wel als ik er zo over nadenk. Met dingen als fietsen of erge hitte zijn de plekken wel veel erger. En als ik lang auto rijd of op een warme stoel (kappersstoel!) zit is het echt een ramp want dan kan het vocht helemaal nergens heen
Bij mij is het meestal meer in mijn liezen en mijn bilnaad, zeg maar... Soms heb ik het niet eens door maar als ik dan naar de wc ga zie ik dat mijn onderbroek helemaal nat is, maar dan in mijn liezen en bilnaad zoals ik al zei
-
Bieke
- Druppel

- Contacteer:
Ik sta echt versteld dat ik duidelijk niet de enige ben die overal maar dan ook echt overal zweet...
Vroeger moest ik iedere dag 36 km fietsen van en naar school. Of ik nu traag of rap reed: alles was NAT! Op de duur deed ik sportkleren aan om naar school te fietsen, maar ik moest van school uit mét uniform aankomen op school, dus begon ik weer te fietsen in mijn uniform (aangezien ik mij niet op straat zal omkleden!). Zelfs in de winter waren mijn kleren nog nat.
Ondertussen heb ik een auto, en probeer ik het fietsen zoveel mogelijk uit te stellen, omwille van de natte kleren! Hoewel de auto ook niet ideaal is! Mijn zitvlak is niet meer zooo nat, maar nu wel gewoon vochtig. (ik leg een koude handdoek op het zitkussen, en dat helpt echt wel!!).
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben in erge mate? en zijn er goeie middeltjes daartegen? Want axitrans of van die andere producten kun je toch moeilijk op je zitvlak smeren...!!!
Groetjes
Vroeger moest ik iedere dag 36 km fietsen van en naar school. Of ik nu traag of rap reed: alles was NAT! Op de duur deed ik sportkleren aan om naar school te fietsen, maar ik moest van school uit mét uniform aankomen op school, dus begon ik weer te fietsen in mijn uniform (aangezien ik mij niet op straat zal omkleden!). Zelfs in de winter waren mijn kleren nog nat.
Ondertussen heb ik een auto, en probeer ik het fietsen zoveel mogelijk uit te stellen, omwille van de natte kleren! Hoewel de auto ook niet ideaal is! Mijn zitvlak is niet meer zooo nat, maar nu wel gewoon vochtig. (ik leg een koude handdoek op het zitkussen, en dat helpt echt wel!!).
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben in erge mate? en zijn er goeie middeltjes daartegen? Want axitrans of van die andere producten kun je toch moeilijk op je zitvlak smeren...!!!
Groetjes
-
weimaranermama
- Rivier

- Contacteer:
Hoi Bieke, ik ga ook met de auto in plaats van op de fiets, eveneens om droog te blijven. Ik heb wel het geluk een airco in mijun auto te hebben, dat helpt echt veel. Wat betreft mijn zitvlak, ik ga liever niet op leren, skay of houten stoelen zitten, dan sta ik ook op met een natte "kont" en kleding. Ik leg er dan net als jij een handdoek onder en dat scheelt.
Nu met dit zomerweer neem ik altijd een handdoek mee, in de auto, met boodschappen doen, met honden uitlaten en noem maar op.
Kan ik mijn gezicht en haar (zeer kort) tenminste drogen.
Gr. Ina
Nu met dit zomerweer neem ik altijd een handdoek mee, in de auto, met boodschappen doen, met honden uitlaten en noem maar op.
Kan ik mijn gezicht en haar (zeer kort) tenminste drogen.
Gr. Ina
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht