Heb ik het ook??

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Sjeele
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 31 okt 2011, 11:43
Contacteer:

Heb ik het ook??

Bericht door Sjeele »

Hallo Forum,

Ik heb al een aantal jaren veel last van zweten op mijn hoofd (voorhoofd, haren en nek). Het kwam voornamelijk voor tijdens een avond stappen. Als ik onder de douche vandaan kwam, leek het wel of ik er nog onderstond. En dan voornamelijk in de café's zelf, ben niet iemand die graag rustig langs de kant staat, maar door dit heb ik weinig keus..
Ook tijdens het werken zweet ik veel, heb daar gelukkig een petje op (bakkerij) maar als ik die afdoe stroomt het van me af en het petje is dan ook nat langs de zijkanten..
En tijdens stage heb ik het ook, moest vandaag 2 kabeltjes bij een computer vervangen en daarbij stond mijn hoofd al vol met zweet. Ik schaamde me er erg voor..

Normaal heb ik het altijd genegeerd, dacht dat het redenen had (fietsen, zwaarlijvig, te veel inspanning enz). En heb hier al eens op het forum gelezen over iemand die hier ook last van had, maar weet niet hoe het bij diegene is verlopen en of die al een oplossing heeft.
En omdat ik het vandaag zo erg had (bij die 2 kabeltjes) heb ik me geregistreerd om te vragen of ik nu ook last heb van 'Hyperhidrosis' en of er oplossingen zijn??

P.S: Ik ben een keer na de huisarts geweest, deze heeft me doorgestuurd om bloed te laten prikken, maar daar was niks mis mee. Ik ga straks een nieuwe afspraak maken.

Groetjes,
Sjeele
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Heb ik het ook??

Bericht door Thijs »

Hoi Sjeele,

Hyperhidrosis komt voor op verschillende plekken van het lichaam, waaronder ook de voorhoofd en soms zelfs het hele lichaam. Dikke kans dat je dus hyperhidrosis hebt als je constant overmatig zweet het gehele jaar door zonder dat je iets bijzonders doet.

Oplossingen? moeilijk voor voorhoofd zweten. Botox kan maar schijnt pijnlijk te zijn. Oxybutinine tabletten is een optie..... overleg eerst met je huisarts maar.

groetjes en sterkte. hou ons op de hoogte.

Thijs
Sjeele
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 31 okt 2011, 11:43
Contacteer:

Re: Heb ik het ook??

Bericht door Sjeele »

Ben vanmorgen na de huisarts geweest en gemeld dat ik informatie heb opgezogd over mijn probleem.
Ik vertelde ook dat mij werd aangeraden Oxybutinine werd aangeraden, maar dat (uit mij onderzoek en zijn medicijnen omschrijving) het voor urine was, leek hem niet handig (ook kon het enkele lichamelijke bijwerkingen vertonen).

Toen vertelde ik over Odoban (wat ik in een topic had gelezen) en toen zei die dat dat best wel eens kon helpen. Uit ervaring zei die dat er 2 andere patienten waren die er baat bij hadden, maar misschien kon het helpen.
Ik ga straks eens zoeken waar ik dit product makkelijk vandaan kan halen (iemand tips?)..
Dus dit verhaal wordt nog vervolgd..

Hij zei ook dat ik misschien een dietiste kon raadplegen aangezien ik nogal zwaarlijvig ben, maar daarover ben ik me aan het bedenken aangezien ik al behoorlijk flink was toen ik begon met zweten. Maar het kan ook miss helpen, maar hier bedenk ik me dus nog over..
ZweetVoortVaderland
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 20:08
Contacteer:

Re: Heb ik het ook??

Bericht door ZweetVoortVaderland »

Als je zwaarlijvig bent, zul je sowieso meer zweten natuurlijk. Ik ben het ook, maar ik zie in mijn omgeving mensen die nog een stuk dikker zijn dan ik en sowieso minder zweten. Ik heb ook een periode gehad dat ik zeer dicht tegen mijn modelgewicht aanleunde, en toen zweette ik ook abnormaal veel. Dan kun je dus wel veilig stellen dat je er naast het overgewicht nog een natuurlijke aanleg voor hebt :)
Plaats reactie