Ik ben op dit forum terechtgekomen doordat ik info zocht over HH.
Het zweten begon bij mij rond mijn 18de jaar. Het begon heel opeens en werd steeds meer, Ik kon geen leuke kleren meer aan, omdat je direct de zweetplekken kon zien dus begon ik alleen zwart te dragen toen had ik (volgens mij dan) nog geen last van zweetgeur. Ik heb uiteindelijk bijna alle soorten deo's en antitranspirants gebruikt die er zijn en niks hielp.
Heb dit 2 jaar volgehouden en trok het toen niet meer (vooral mentaal niet) en besloot naar de dokter te gaan.
Heb van hem Al Chl. 15% gekregen en ik was helemaal blij want ik d8 dit gaat wel helpen maar hielp dus niet. ben dus teruggegaan en ik werd doorverwezen naar de dermatoloog.
Daar heb ik Al chl 20 % gekregen en toen d8 ik van die 5 % meer zal toch niks uitmaken, maar wel dus ik ben onder mijn oksels al maanden vochtvrij, MAAR nu heb ik andere problemen..... ik ga nu doordat ik het daar vochtvrij maak op andere plekken meer zweten... zoals op mijn rug en in mn liezen (waardoor mn broek heel nat wordt) en ook nog op mn voorhoofd....
Ik kan met het zweten zelf wel leven denk ik, maar nu heb ik het gevoel dat ik naar zweet ruik. Ik ruik zelf niks (doordat ik er misschien aan gewend ben) en ik woon alleen dus ik kan het ook moeilijk aan iemand vragen van stink ik??
Dus nu durf ik soms niet eens naar college omdat ik bang ben dat ik stink. het wordt steeds erger... als ik bv in de bus zit ga ik op een plek zitten waar geen mensen zitten zodat ze "het" niet ruiken.... maar dat allemaal terwijl ik niet weet OF ik naar zweet ruik of niet... hebben meerdere hier last van??
Ik las ook ergens over de apoccriene zweetklieren... dat die rond de tepels onder de oksels en rond de anus zitten.... als je rond de tepels en in je liezen zweet.... kan je dan ook een zweetgeur afgeven??
Ik zou graag een goeie deo willen hebben waarvan ik zeker weet dat men niet naar zweetgeur gaat ruiken.... dan zou ik me ook veel beter voelen denk ik.
Kan iemand me daarbij helpen???