Ik ben gister voor het eerst in het nieuwe HH cetrum van ziekenhuis Rijnstate in Arnhem geweest. Ik kon binnen een paar weken al terecht, ook voor de eerste afspraak en daarna voor het spuiten van de Botox.
Ik kon het recept ophalen bij mijn apotheek en de dag daarna, gister dus, is het ingespoten. De naam was Dysport en ik kreeg 1 ampul van 500mg.
In het ziekenhuis heb ik ongeveer een half uur á drie kwartier gewacht voor ik aan de beurt was. Er werd nix verdoofd. Ik zou in elke oksel 12 prikjes krijgen, maar toen was er nog een beetje over, dus de tweede oksel kreeg er nog 1 of 2 bij.
Ondanks dat het niet verdoofd was, was het gevoel hetzelfde als bij Carpe vorig jaar, waar het dus wel verdoofd werd. Het maakt echt helemaal nix uit.
Je voelt wel dat er geprikt wordt natuurlijk, maar ik vond de pijn erg meevallen.
Op mijn oksel werden 12 vakjes uitgetekend dmv lijnen die elkaar kruisten. Er werden dus over de hele oksel prikjes gezet en niet zoals bij Carpe, alleen maar in het centrum van de oksel.
Bij Carpe had ik de volgende dag allemaal kleine bloeduitstortinkjes, nu is er bijna niets te zien, behalve de 12 afgetekende vakjes, die wilden er nog niet af.
Aardig personeel trouwens. Ze vroeg of ik gewaarschuwd wilde worden als elke prik eraan zou komen, maar ik zei, nee, jas de boel d'r maar in, ik merk het vanzelf wel
Toen het klaar was kreeg ik te horen dat er de volgende keer een andere gang van zaken is, nl dan moet ik het middel en de behandeling contant afrekenen. Daarna kan ik dat dan weer declareren bij de zorgverzekeraar. Ik moet dan dus met 600 Euro op zak naar het ziekenhuis.
Gister en vandaag merk ik qua zweten nog geen verschil, maar de maximale werking is pas na een week te merken.
Ik zal hier in ieder geval posten wat de uitwerking is.