Droge zeep

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
S
Druppel
Druppel
Contacteer:

Droge zeep

Bericht door S »

Hoi,

Ik had eens gehoord (dacht ik toch) dat er een soort van zeep was gefabriceerd die je kon gebruiken zonder dat er water bij te pas moest komen. Je kon dus gewoon tijdens je werkdag om bvb 15u even vlug de zeep over je oksels wrijven en alles was weer netjes en fris gewassen.

Weet iemand waar je dit soort zeep kan verkrijgen?

Bedankt.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

sorry,
nog nooit van gehoord!!!

Kim
AnneMerle
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Hoi S,

heb wel eens gehoord van droge washandjes. Dat wilden ze invoeren bij een verpleegtehuis waar ik heb gewerkt. Weet niet of dat hetzelfde is. Mss kun je eens bij zo'n verpleeghuis vragen? Die hebben er vast iets van gehoord. Het zou namelijk kosten besparen. Wat ze al niet verzinnen.

Groetjes

AnneMerle
S
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door S »

Okey. Ik heb wat rondgevraagd bij apothekers en 1 ervan heeft me het volgende product aangeraden: (ik weet niet of reclame mag of niet, anders deleten de mods het maar)

SWASH wasdoekjes: die eigenlijk gemaakt worden voor bedlegerige patiënten. Het is een doekje om te wassen en je hebt geen water of zeep nodig. Dus dat kan je makkelijk gebruiken om je even op te frissen in het toilet. IS in minder dan een minuutje gebeurd. info op deze site: http://www.swash.nl/swash.htm

een ander gelijkaardig product is het volgende: http://www.laprolan.nl/img/pdf/Laprolan-BagBath.pdf

Heeft iemand hier ervarig mee? Ik denk dat het het makkelijkst te gebruiken is met een anti-transpirant die 's avonds opdoet vlak voor het slapengaan.

Groetjes,

S
ByrneGirl
Plas
Plas
Contacteer:

Bericht door ByrneGirl »

Ik ken het niet. Ik weet trouwens wel wat je bedoelt met het zeep. Dat hebben ze bij de friettent om de hoek ook. Ik zou alleen niet weten waar je het kan kopen. Proberen bij de groothandel misschien?
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Het enige dat ik kan bedenken is handenalcohol, denk dat ze dat bij die snackbar gebruiken. Maar dat is meer een ontsmettingsmiddel wat ze ook in het ziekenhuis gebruiken om even snel de handen mee af te nemen.
Plaats reactie