hallo allemaal,
op www.lastvanzweten.nl las ik dit stukje over zweetangst
"Zweetangst - of zweetfobie, onnodig overmatig zweten wanneer de aandacht van mensen op u is gericht. Dit komt veel voor, in Nederland alleen al hebben enkele honderdduizenden mensen hier last van. Vaak is voor mensen die hiermee kampen ook het geven van een hand een probleem, omdat ze vochtige handen hebben of bang zijn die te hebben. Warm en vochtig weer verergeren meestal de angst en wanneer u daar last van heeft bent u continu alert op uw lichaam. Hier gelden dezelfde principes als voor blozen of trilangst. Vergaderingen, belangrijke gesprekken en verjaardagen worden het liefst vermeden. Carrièremogelijkheden worden niet of nauwelijks meer benut en veel sociale situaties zijn een nachtmerrie geworden. Zelfs het denken aan bepaalde situaties kan al voor overmatig zweten zorgen.
Wanneer u hier last van heeft, bent u waarschijnlijk iemand die tijdens inspanning al gemakkelijk en veel zweet. Met sporten bent u de eerste die een shirtje moet verwisselen en in de sauna degene die het eerst of het meest transpireert.Bepaalde situaties beleeft u op onbewust niveau anders dan de werkelijkheid. Dat foutje in uw mind zoekt een uitweg via de zwakste schakel in uw lichaam: overmatig zweten.
Is er wat aan uw overmatig zweten of transpireren, zweetangst of zweetfobie te doen?
Zoals met alle sociale onzekerheden en angsten is dit een overwegend snel oplosbaar probleem.
Een groepscoaching komt het eerst in aanmerking. Het betreft dan twee dagen van 10.00 uur tot 17.30 uur, tussen de 1e dag en 2e dag zitten meestal 14 dagen.
Ook persoonlijke coaching is mogelijk. Gemiddeld is dan minder dan vijf uur persoonlijke coaching, verdeeld over twee sessies, noodzakelijk om uw probleem te elimineren.
Een persoonlijke coaching heeft een exclusief karakter en is beslist niet noodzakelijk! Een economisch belang, tijdsdruk, landelijke bekendheid en tal van andere redenen bepalen uw keuze om persoonlijk door Pieter gecoached te worden.''
verder stond er ook nog dit:
"De praktijk heeft bewezen dat met groepscoaching Mind Tuning® naast het elimineren van de problematiek ook:
prestaties en zelfvertrouwen enorm toenemen
intuïtie verscherpt wordt en onderbewuste mogelijkheden worden
geactiveerd
men anderen beter begrijpt en kan motiveren
men helder kan denken en juiste beslissingen kan nemen
men meer persoonlijkheid krijgt en er beter gaat uitzien
jonge mensen kunnen afstuderen en carrière maken
men vrij en onafhankelijk kan functioneren.
de tijd van leven beter benut wordt"
in het eerste stukje over zweetangst herken ik veel van me zelf erin vooral dit stukje [Carrièremogelijkheden worden niet of nauwelijks meer benut en veel sociale situaties zijn een nachtmerrie geworden. Zelfs het denken aan bepaalde situaties kan al voor overmatig zweten zorgen.] nee, eigelijk alles wat in dat stukje staat klopt bij mij...
maar zou dit echt helpen ??????????? zelf denk ik van niet en de prijs is ook verschrikkelijk duur 930 EURO. Maar als et echt zou helpen dan heb ik heb er wel voor over.
Wat denken jullie hierover ??????????????
Zweten Groepcoaching.....
Ik had deze site een tijdje geleden idd ook gevonden. Ik vind het echt schandalig wat ervoor gevraagd wordt. Dat vind ik echt het uitbuiten van mensen die dat ervoor betalen, omdat ze zo radeloos zijn. Bij mij ropet het juist een gevoel van argwaan op. Het is totaal niet meer in verhouding. Sorry dat mijn reactie zo fel is, maar ik heb me er toen al heel erg kwaad om gemaakt. Ik loop toevallig al bij een therapeut en dat wordt ook nog eens vergoed. Daar leer je ook om te gaan met angsten, onzekerheid, je leert je manier van denken kritisch te bekijken, etc. Ik zou dat veel meer aanraden als je zelf het gevoel hebt dat het zweten gerelateerd is aan iets psychisch. Ook al gaat het psychisch beter in het algemeen bij mij, toch zweet ik nog steeds vrolijk door (ook bij geen angst o.i.d.). Zie je het voor je; betaal je zoveel geld (als je dat al hebt) en dan werkt het ook nog eens niet.
In eerste instantie dacht ik ook met die site; dit is het. Helemaal toegespitst op het zweten (en rood worden, waar ik ook last van heb). Maar daarna die prijs..... Maar goed, misschien denken anderen er wel anders over, maar ik vind het echt misbruik maken van....
In eerste instantie dacht ik ook met die site; dit is het. Helemaal toegespitst op het zweten (en rood worden, waar ik ook last van heb). Maar daarna die prijs..... Maar goed, misschien denken anderen er wel anders over, maar ik vind het echt misbruik maken van....
Als jullie geïnteresseerd hier in zijn moeten jullie nog even verder zoeken op de site. Er staan twee discussies op over dit onderwerp met onder andere een reactie van de man die de coaching geeft. Misschien wel interessant!
Groetjes!
Heb meteen maar even gezocht:
viewtopic.php?t=207&start=0&postdays=0& ... highlight=
&
viewtopic.php?t=14&start=30&postdays=0& ... highlight=
Veel plezier
.
Groetjes!
Heb meteen maar even gezocht:
viewtopic.php?t=207&start=0&postdays=0& ... highlight=
&
viewtopic.php?t=14&start=30&postdays=0& ... highlight=
Veel plezier
Ik heb de andere topics idd gelezen (bedankt Angela).
En ik sanp jou ook heel goed idd hoor Mike.
Ik heb er ook heel veel voor over. Maar ik heb hierin niet echt vertrouwen. Bij mij is het een deel 'angstzweet' en een deel 'ondefinieerbaar'. Ik zou persoonlijk echt kiezen voor een goede therapeut die je kan helpen als het in de 'mind' zit. Wat die man van die coaching schrijft, zo werkt het ook in therapie. Blokkades proberen op te lossen, kijken waar je 'valkuilen' en 'denkfouten' zitten, etc. Ik zal altijd wel een nattige oksels houden in bepaalde sociale situaties. Ik ben daar gewoon geen held in. Maar dat 'andere' zweten, daar zou ik heel graag wat aan willen doen, want dat is echt iets 'lichamelijks'...
Ook sterkte met het vervelende zweetprobleem.
En ik sanp jou ook heel goed idd hoor Mike.
Ik heb er ook heel veel voor over. Maar ik heb hierin niet echt vertrouwen. Bij mij is het een deel 'angstzweet' en een deel 'ondefinieerbaar'. Ik zou persoonlijk echt kiezen voor een goede therapeut die je kan helpen als het in de 'mind' zit. Wat die man van die coaching schrijft, zo werkt het ook in therapie. Blokkades proberen op te lossen, kijken waar je 'valkuilen' en 'denkfouten' zitten, etc. Ik zal altijd wel een nattige oksels houden in bepaalde sociale situaties. Ik ben daar gewoon geen held in. Maar dat 'andere' zweten, daar zou ik heel graag wat aan willen doen, want dat is echt iets 'lichamelijks'...
Ook sterkte met het vervelende zweetprobleem.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht