Autorijden + hyperhidrosis = HELP

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Bird88
Druppel
Druppel
Contacteer:

Autorijden + hyperhidrosis = HELP

Bericht door Bird88 »

Hoi allemaal,

Zoals ik al eerder schreef ben ik begonnen met autorijlessen. Zeg maar gerust begonnen want ik heb er pas 2 gehad en ben daarna niet meer geweest. Ik heb geen zin meer in dat drijfnatte stuur, en me daarvoor doodschamen. Maar nou was mijn vraag of iemand dit herkent en er misschien een oplossing voor heeft, voor die zweterige handen aan het stuur. Want als ik daarmee door moet lessen zal ik mijn rijbewijs nooit halen, dit leidt veel te veel af.

Alvast heel erg bedankt!

Merel
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erje »

Hoi Merel,

Misschien kun je zo'n stuurhoesje kopen, bij Halfords ofzo. Eentje die je gemakkelijk om en af het stuur kan doen en dan neem je die gewoon mee naar de lessen en natuurlijk ff vertellen waar het voor is.
Je zou de volgende keer aan de instructeur kunnen vragen of hij dat goed vindt.
fraz
Plas
Plas
Contacteer:

Bericht door fraz »

of misschien wielren of leren handschoentjes aandoen. Misschien zonder vingers. Dan heb je er ook geen last van met schakelen.
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Erje schreef:Misschien kun je zo'n stuurhoesje kopen, bij Halfords ofzo.
Daar zat ik ook aan te denken. :)
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hoi Bird,
ik had (heb) hetzelfde probleem als jij. Toen ik begon met rijlessen hebben we al aangegeven bij de vraag naar een instructeur dat ik erg veel zweette en of ze daar rekening mee wilden houden (misschien beetje overdreven maar ik was er in die tijd nog ontzettend onzeker over). Ik kreeg een hele leuke instructeur die nu (nu ik al drie jaar mijn rijbewijs heb) als ik hem tegen kom bij het uitgaan nog steeds vraagt hoe het gaat met het zweten :). Ik nam altijd een hele grote handdoek mee in de auto zodat ik regelmatig af kon vegen. Mijn instructeur zette vaak de airco wat hoger voor me als ik zenuwachtig werd. Nu heb ik bij het rijden ook zo'n stuurhoesje. Zonder dat hoesje wilde het stuur nogal eens uit mijn handen schieten wat natuurlijk vreselijk gevaarlijk is. Nadeel is dat die dingen in de zomer erg gaan stinken door het vocht dat er in trekt maar verder werken ze perfect. Heb trouwens ook nog altijd standaard een handdoek in mn auto liggen.
Heel veel succes ermee en laat je niet door het zweten stoppen!! Ik vond het toen ook vreselijk maar rijd nu heel erg graag!
Groetjes, Angela
Lize
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door Lize »

Hey bird!

Ja je moet idd doen wat Angela zegt, aangeven dat je overmatig zweet en dus daar ook erg last van hebt bij het autorijden, zo kan hij er idd rekening mee houden en ze zullen er echt niet raar van opkijken hoor!
Ik ga morgen afrijden ;) en ik had het ook gewoon aangegeven en hij is er altijd normaal mee omgegaan.
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Lize, succes morgen met afrijden ;).
Steff
Plas
Plas
Contacteer:

Bericht door Steff »

Niet opgeven! Maak het bespreekbaar bij de instructeur, vertel dat je ermee zit en zoek naar een functionele oplossing (zoals zo'n hoesje waar hier al over gesproken wordt). Die mensen hebben bovendien al zoveel volk in de auto gehad, dat ze het misschien sowieso al niet raar vinden omdat ze het waarschijnlijk al wel eens vaker hebben meegemaakt. Veel te zonde als jij uit schaamte je rijbewijs niet zou halen!
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

En Lize? Hoe is het gegaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht