Ik ben een Belg en ben net geopereerd door dokter Nafteux in het Gasthuisberg te leuven, Het ziekenhuis is verbonden aan de universiteit van Leuven.
Mijn ervaringen zijn op dit moment zeer positief ook al schrijf ik dit al na 1dag.
Mijn rechterhand, rechter oksel en het rechts deel van mijn gezicht zijn volledig droog.
De dokter opereert kant per kant zodat je wel zeker verder wil ivm zweten op andere plaatsen.
Over zweten op andere plaatsen kan ik op dit moment nog niet zoveel zeggen, hoewel ik precies iets sneller zweet op mijn rug en aan mijn benen, maar niet storend.
De pijn valt ook zeer goed mee, nu 1dag later heb ik genoeg aan 4 x 1g dafalgan + iets sterker voor tijdens de nacht ;P
Mijn longen doen nog amper zeer, het is vooral het litteken dat nog een beetje trekt.
Ik kan jullie ook meedelen dat de operatie zelf zeer goed en professioneel verlopen is, mijn moeder die verpleegster is mocht de operatie bijwonen.
Er zou volgens haar geen druppel bloed te zien geweest zijn.
In tegenstelling tot wat vele dokters doen, neemt Dr Nafteux 2 stukjes zenuw weg in plaats van 1 stuk.
Dit is dus een duidelijk voorbeeld van sympathectomie.
Hierdoor is het effect voor 99% zeker.
Hierdoor blijft ook het gezicht droog, waardoor het extra zweten niet op het gezicht gezocht moet worden...
In de VUB (Brusselse universiteit) opereren ze met een robot. Waardoor alles iets nauwkeuriger kan verlopen.
Toch kiest Dr Nafteux voor zijn eigen handen, dit heeft vooral te maken met de kostprijs om zo'n robot te gebruiken.
Maar toch had ik het volle vertrouwen in de heer Nafteux, misschien was dit door zijn uitstekende ervaring.
Als ik mijn niet vergis, heeft hij ooit 5 longtransplantaties op 1 dag afgerond.
Voor de geïnteresseerden bij de volgende ingreep, voor de linkerkant ga ik vragen voor een kopie van de operatietape.
Zodat jullie ook kunnen zien wat er gebeurd...
Hoewel deze tape er pas zal komen te vroegste in januari of anders in juli/augustus, dit door het beginnen van een universitaire studie ;P
Nog even vermelden dat dit in Belgie geen esthetische operatie is en dus zowel door mutualiteit als door de verzekeringen wordt terugbetaald.
Of toch in mijn geval
In de hoop jullie hiermee te hebben geholpen...
Ik sta altijd open voor vragen en ik zal de komende dagen ook wel een paar updates aanbrengen
EDIT: Ik had het verkeerde ziekenhuis vermeld :hammer