Nou, here goes..
Mijn naam is Steven en ik zweet. Ik ben 26 jaar en woon samen met m'n vriendin in Gorinchem. Ik ben op deze site gekomen door maar gewoon eens een keer te gaan googelen op zoek naar een eventuele oplossing voor zweethanden. Een paar jaar terug heb ik al eens bij mijn huisarts geïnformeerd naar een oplossing, en het eerste wat hij zei was "ja, botox". Nou is mijn huisarts over het algemeen nogal kort door de bocht dus ik heb zijn advies eigenlijk naast me neergelegd en gewoon doorgegaan met zweten.
Dat zweten doe ik al heel lang, voornamelijk uit handen en voeten. Als ik 's avonds m'n schoenen uittrek zijn mijn sokken gewoon doorweekt, dat is echt vreselijk. Daarentegen heb ik die sokken wel echt nodig, als ik met blote voeten in mijn schoenen stap valt er na 3 minuten al niet meer mee te lopen. Ook op slippers zorgt dit voor problemen.
Mijn handen zijn een nog groter probleem, regelmatig staat het water er gewoon in. In zoverre zelfs dat als ik mijn handen afveeg aan mijn broek, er binnen 10 seconden gewoon weer water staat. Mijn vader zei vroeger altijd dat ik mijn handen meer moest wassen, dan zou het wel over gaan; inmiddels ben ik erachter dat hij ongelijk had en dat het dus een blijvend probleem is.
Ik werk in de inrichtingsbranche, voornamelijk op zakelijk gebied. Wij richten kantoren en dergelijke in maar daardoor ontmoet ik ook veel mensen. Dan komt het welbekende handen schudden, wat bij mij de nodige nervoziteit veroorzaakt. Zoals algemeen bekend maakt dat nerveuze gevoel het zweten nog erger, neerwaartse spiraal dus. Ook heb ik heel snel last van blozen, en daardoor zweten uit mijn voorhoofd.
Kijk, op mijn 26ste wil ik aan mijn carrière werken en als ik, elke keer als ik iemand ontmoet, met een rood bezweet hoofd kom te staan en vervolgens een vies klef handje geef dan werkt dat niet echt bevorderlijk. Je krijgt tenslotte maar één kans voor een eerste indruk, en die is bij mij op dat vlak meestal niet zo best. Zeker nu het weer zomer is zweet ik echt als een otter uit m'n 'lichaamsuiteinden' (handen, voeten, hoofd).
Ik las ergens over het drinken van alcohol voor de ontspanning en dat het zweten en blozen dan minder wordt. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dit wel herken. Ik ben echt geen alcoholist (maar ik spuug er ook zeker niet in

), maar het helpt altijd wel om te ontspannen.
Op dit forum hoop ik informatie te kunnen vinden voor een oplossing. Ik heb nog niet veel geprobeerd maar ik ben ook helemaal niet van de pilletjes en zalfjes. Ik wil gewoon een definitieve oplossing, ik ben er klaar mee.
Tot snel!
Steven