Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

haha, ja daar kijk ik mee uit, ik ben altijd heel netjes tegen de dermatoloog en huisarts :P Heb hem vandaag gebeld, hij zou me terugbellen dus ben benieuwd
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

mij zegt het ook niks... en ik ben apothekersassistente. alleen dat het gebruikt word tegen misselijkheid (en migraine) maar niet tegen zweten. en de dermatoloog had dus iets voorgeschreven wat al 15 jaar niet meer bestaat, dat is dom :P
Mariekus
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 23:06
Contacteer:

Bericht door Mariekus »

Ik denk dat het niet verkeerd is om tegen je huisarts/ dermatoloog te zeggen wat je wil. Je zegt: of je schrijft het me voor en ik blijf op controle, of ik bestel het zonder doktersrecept op internet.... (manier waarop is uiteraard ook een kunst maar dan lijkt mij het een behoorlijke rotdokter als hij zegt, knoei dan maar zelf op internet.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Oxybutynine wordt ook wel Dridase genoemd en het is uitsluitend op recept verkrijgbaar. Het is ook in stroopvorm beschikbaar.

Kijk hier voor meer informatie:

http://www.cbg-meb.nl/IB-teksten/10527-10528-17499.pdf

of klik hier voor de bijsluiter:

http://www.cbg-meb.nl/Bijsluiters/10527-10528-17499.pdf

(adobe acrobat reader vereist!)

groetjes Thijs
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

Hoi allemaal,


Kan iemand mij vertellen of ik op internet ook oxybutinine 2.5 mg kan bestellen of alleen maar 5 mg?


Druppie
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Druppie,

Dat weet ik niet, maar je kan de tabletten van 5 mg wel heel gemakkelijk in twee breken.

Hanneleen
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

Zijn er ook mensen die oxybutinine al langere tijd gebruiken, bijvoorbeeld al een half jaar? Zijn de bijwerkingen dan niet erger? En een vraagje voor Ine: Ben je nog altijd zo tevreden over de tabletjes?

Druppie
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Druppie,
Ik ben nog steeds heel tevreden, maar neem er zo weinig mogelijk in. Meestal zo'n 2 per dag en niet voor de nacht, want dan heb ik het niet nodig.
Groetjes Ina.
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Heey,

Ik gebruik het medicijn nu 3/4 maanden geloof ik. En bij mij zijn de bijwerkeingen helemaal niet erger geworden.

Ik heb af en toe een beetje last van een droge mond. De ene keer iets meer dan de andere, maar helemaal niet storend vergeleken met wat het oplevert.

Groetjes Pauline
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

En hoe gaat dit middel eigenlijk samen met alcohol? Als dat uberhaupt al samen gaat...? Tijdens het uitgaan zweet ik me de pleuris maar wil toch wel een beetje leuke kleren aan. Maar dat lukt niet altijd omdat de zweet dat in de kleren te zien is. Door die pillen te gebruiken zou ik dus tijdens het uitgaan minder kunnen gaan zweten. Maar alcohol onttrekt toch ook vocht uit je lichaam ('s ochtends een kater...) krijg je dan niet een dubbel effect?
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Die kans zit er wel in, maarruh.........kan je niet feesten zonder alcohol dan?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ina van Ringen schreef:Die kans zit er wel in, maarruh.........kan je niet feesten zonder alcohol dan?
Ohw jawel hoor. :) maar tijdens het stappen drink je altijd wel (tenminste, ik wel... ;) ) Vandaar dat ik wil weten of het samen gaat of niet.
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Tom,

Ik heb even de bijsluiter nagekeken.
Als je oxybutynine samen gebruikt met alcohol, kan je reactietijd en gezichtsvermogen zodanig veranderen dat deelnemen aan het verkeer gevaarlijk wordt.

Ik zou het dus in ieder geval eerst uittesten als je zelf niet achter het stuur moet.

't Is wel zo dat er bij héél veel medicamenten op de bijsluiter staat dat autorijden gevaarlijk kan zijn. Zo zijn ze altijd ingedekt natuurlijk.

Groetjes,
Hanneleen
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Heey!

Er staat idd op dat je moet uitkijken in combinatie met alcohol. Dat moet je zelf maar een keer uitproberen. Bij mij kan het namelijk geen kwaad, alcohol drinken en die medicijnen nemen. Ik merk niets anders als ik alcohol drink dan voorheen, toen ik die medicijnen nog niet gebruikte.

De bijsluiters zijn meestal veel erger dan het in werkelijkheid is zeg maar. Tis natuurlijk goed dat ze er zijn, maar ik heb nergens last van.

Liefs Pauline
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Maar als ik moet rijden dan drink ik sowieso al niet. Principes he. :)

Maar binnen een niet al te lange tijd zal ik eens met m'n huisarts gaan praten over oxydinges. En ik denk dat ik het wel ga halen, ookal raadt hij het me niet aan. Ik hoor nu al zoveel positieve dingen dat ik haast niet kan wachten om het te proberen! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht