Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

wat hebben jullie allemaal met de bestellen van dat middel via internet? het moet toch via de huisarts?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Inderdaad... is wel veel en veel verstandiger... maarja... internet maakt het erg gemakkelijk om dingen te bestellen.. helaas soms te gemakkelijk. Het blijft ieders eigen verantwoording maar ik zou geen pil tot me nemen zonder dit met een arts overlegd te hebben!

groetjes Thijs
harry
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door harry »

ik zou een andere huisarts nemen als je met dit probleem niet naar m toe kan gaan. die van mij was er heel relaxed mee. eerst gaf hij aan weinig aan mijn probleem te kunnen doen, maar toen ik hem vertelde dat ik op het internet er achter was gekomen dat oxybutinine een oplossing kon zijn, waarschuwde hij mij alleen voor de bijwerkinge en zei hij dat ik daarom eerst met een bescheiden dosering moest beginnen. vervolgens zei hij dat als ik dan zo'n twee weken onderweg was ff bij m terug moest komen om de vorderingen te evalueren. ideaal. ik ben nu 2 dagen bezig met 3 x 5mg en ik ben net op de fiets naar de sportschool gereden, kwam relatief droog aan en tijdens het fitnessen heb ik zeer bescheiden gezweet.

het begint er dus op te lijken dat ook voor mij dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn. wel veeel moeten drinken tijdens en na sporten, want heb wel een behoorlijk droge mond en af en toe voel ik ook een beetje oogbaldruk, maar dan vraag ik mij ook af of ik dat voel omdat ik weet dat het 1 van de bijwerkingen is. al met al begin ik het licht aan het einde van de tunnel te zien, maar ben de tunnel nog niet uit. vanvond komt de grote test, ik moet weer achter de bar, normaal zweet ik dan peentjes, ik hou jullie op de hoogte...
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

jah, maar ik bedoel vooral dan kunnen ze het via internet toch niet leveren zonder een recept van de dokter?
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Buuf schreef:Hoi Denone

via http://www.inhousedrugstore-europe.com/ ... tynin.html

Ik heb gisteren bericht gekregen dat ik het binnen 7 dagen in huis moet hebben.

kosten incl. verzending 57 euro voor 500 tabletten 5mg
Je ziet, het is dus wel mogelijk, maar ik zou het onverstandig vinden
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi,

Oxybutynine geneest het zweten niet. Het is een symptoombehandeling.
Te vergelijken met een tablet asperine.
Je neemt een pilletje - na een half uur begint het te werken - na drie uur bereikt de werking zijn hoogtepunt - en na 10 uur is het volledig terug uit je lichaam verdwenen. (Dat is niet mijn wijsheid, dat heeft mijn arts opgezocht.)
Het is anders bij bijvoorbeeld antidepressiva: die moeten twee tot drie weken opbouwen eer ze werkzaam zijn. En die moeten ook traag afgebouwd worden.
Met oxybutynine kan je altijd stoppen als je wilt.

Harry, ik denk dat je het niet voelt als je verhoogde oogdruk hebt. Mijn ouders hadden dat allebei en moesten daarom druppeltjes in hun ogen doen. Wegens de erfelijkheid moet ik zelf om de twee jaar bij de oogarts de druk laten nakijken. Als ik Oxybutynine blijf gebruiken, zal ik misschien een keertje meer moeten gaan.

Medicijnen bestellen via internet lijkt me een vreemde keuze, vooral in Nederland want daar krijg je Oxybutynine gratis. (gelukzakken!)
Maar zelfs, al moesten de pillen via internet minder kosten dan bij de apotheker, zou ik het nog niet goed vertrouwen. Want door wie worden deze bedrijven gecontroleerd? Niemand, vrees ik.

Groetjes,
Hanneleen
Buuf
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 20:48
Contacteer:

Re: Niet te bestellen.. oxybutynine

Bericht door Buuf »

Idia13 schreef:Klopt het dat het hier niet te bestellen is.. omdat zij niet naar Nederland versturen..? .. Weet iemand waar je het nog meer online kan bestellen..


http://www.inhousedrugstore-europe.com/ ... tynin.html

greetz I
Je kan het daar gewoon bestellen met Credit Card 57 euro voor een pot met 500 tabletten van 5 mg. Binnen 2 weken in huis.

Gebruik ze nu zelf 5 weken en zit nu op 1 tot 1,5 tablet per dag.. zweet daardoor nog wel een beetje maar niet hinderlijk. Als ik meer neem dan wordt de droge keel toch wel erg hinderlijk en zo is het prima te doen.
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Heey mensen,

ik heb nog even in de bijsluiter gekeken, want daar stond wel iets in over langdurig gebruik.

Dit staat er: 'Langdrurig gebruik kan bijdragen tot de ontwikkeling van cariës (gaatjes in de tanden), ontstekingen rond de tanden en schimmelinfecties in de mond als gevolg van verminderde speekselvorming.'

Ik maak me er niet al te druk om.
xx Pauline
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

en toch vind ik het raar, als het een middel op recept is kan zo'n internetbedrijf het toch niet leveren :?
behalve als het handverkoop is, maar volgens iedereen hier is het op recept. maar jah raar
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

anoniempjeee schreef:en toch vind ik het raar, als het een middel op recept is kan zo'n internetbedrijf het toch niet leveren :?
behalve als het handverkoop is, maar volgens iedereen hier is het op recept. maar jah raar
Das het voordeel, of nadeel (het is maar hoe je redeneert) van internet. In het buitenland mag het waarschijnlijk wel gewoon verkocht worden en er is niemand in Nederland die je er van kan weerhouden om via internet in het buitenland e.e.a. te bestellen. Of het slim is? Nee absoluut niet. Maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat er nog steeds heel veel mensen zijn die zich schamen voor hun zweetprobleem en ook niet naar de dokter durven gaan.. tja.. dan kun je overwegen om pillen via internet te kopen, al zou ik het zelf nooit doen. Je eigen huisarts moet er minimaal vanaf weten dat je medicijnen gebruikt.

Groetjes Thijs
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

okeej, was gewoon benieuwd hoe dat ging dat het wel kon.
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

hey

ik heb bij mijn dermatoloog naar Oxybutynine gevraagt en hij schreef een recept uit. Hij schreef erg onduidelijk dus kon t niet goed lezen maar volgensmij stond er iets anders. De apotheker kon het dus ook niet lezen en heeft mijn dermatoloog gebeld. Het bleek dat hij een recept had uitgeschreven voor iets dat al 15 jaar niet meer gebruikt werd (wat weet ik dus niet) Toen hebben die 2 samen overlegt en uiteindlijk heb ik 'metociopramide' gekregen. De apotheker zei dat t oorspronkelijk bedoeld is tegen misselijkheid. Toch geen oxybutynine dan denk ik. Zegt de naam metociopramide iemand hier iets?

rianne
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Wat staat er dan op de bijsluiter?
Ik heb bij de medicijnwijzer van Ivan Wollfers wel METOCLOPRAMIDE gevonden en dat wordt gebruikt bij migraine. Bij de bijwerkingen stond ook niets over het zweten.

Waarom geeft hij geen OXYBUTYNINE als je er om vraagt?
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

ja die naam klopt, de i moest een r zijn :oops: leesfoutje. Maar ik vraag me ook af waarom hij me niet gewoon geeft waar ik om vraag. Apotheker zei dat dit een beter alternatief was, dat hoop ik niet, want dan werkt de oxybutynine (vergeef me als ik t weer een typefout maak) ook niet voor mij. Staan hier wel veel positieve reacties over. Maar ik heb al bij 2 verschillende behandelingen "jij bent de eerste bij wie het niet werkt" gehoort dus durf niet te hoopvol te zijn. binnekort maar weer dermatoloog bellen, en dan eis ik dat hij me geeft waar ik om vraag, zo niet, dan bestel ik ze via het internet.
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Oppassen met eisen, Rianne! Daar kunnen dokters niet tegen. ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht