Hoe krijg je oxybutynine van je huisarts?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Voordat ik geopereerd ben heb ik alles met mijn huisarts besproken.

Nadien ben ik ook ben hem geweest om te vertellen hoe alles is verlopen en hoe het nu is.

Ook heb ik aangekaart dat ik op deze site veel mensen baadt hebben bij het gebruik van oxybutynine. Hij heeft mij toen om de site gevraagt en is er geweest om te lezen en te kijken. Nadien heeft hij me toen doorgegeven dat het geen probleem is als ik het toch nog nodig mocht hebben.

Vergeet niet dat je arts ook je vertrouwenspersoon kan zijn, en iemand waar je met je problemen terecht kunt. Ik mag mij gelukkig prijzen met een huisarts die zo met zijn patienten meedenkt.

Heel veel suc6 met je 2e poging.

Groetjes Mirela
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

zal mijn huisarts ook maar weer eens bellen voor de tabs!
Zweet me te pletter over mijn hele lichaam behalve mijn oksels!!!
Hahah lang leve botox en oxytabs!!!!

Kim
Marloes
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 jun 2006, 02:23
Contacteer:

Bericht door Marloes »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik uitgesteld heb om nogmaals naar de huisarts te gaan.. het weer werd toch wat koeler.. En ik had er weer iets minder last van.
Maarrrr vandaag was het weer op en top zweet weer!
Ik ga het toch maar weer doen!
Nadiienn
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 12:09
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nadiienn »

maar helpt het ook echt?
heeft iemand er ervaring mee?

en heeft het bijwerkingen ofzoo? : :oops:

xx
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Of het werkt en of je last hebt van bijwerkingen verschilt per persoon. Bij mij werken de tabletten voor ca. 30% als ik het in procenten uit moet drukken. Das bij lange na niet genoeg om ook maar over een 'normaal' zweetniveau te spreken. Maar het helpt tenminste iets en dat geeft me al een goed gevoel. :) Ik voel me dan ook niet echt op m'n gemak als ik vergeten ben om ze in te nemen. Daarom zorg ik dat ik altijd wel wat bij me heb (in de tas naar het werk, in de auto, thuis zowel beneden als boven).

Last van bijwerkingen heb ik niet echt. Soms krijg ik ongeveer een kwartiertje na inname een beetje last van wat hoofdpijn maar dat stelt weinig voor en is meestal ook weer zo weg.
Nadiienn
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 12:09
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nadiienn »

Njaa dat is voor mijn gevoel nog niet genoeg. :(
wat volges de natuurgeneeskundig ofzowiets denk ik teveel,
maar elke ochtend als ik wakker wordt is gewoon het eerste waar ik aan denk; Ik zweet..
en als jij dan zegt dat het maar voor 30% helpt..
zou het voor mij denk ik niet meer zijn.. :(

fxck. zooi :(

njaa in ieder geval bedankt voor je reactie:)

xx Nadine
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Nou rustig aan nu! :) Dat hij bij mij voor 30% werkt wil nog niet meteen zeggen dat het bij jou niet kan werken. Ik denk dat ik eerder de uitzondering op de regel ben, ik denk dat het 'normaal' gesproken wel iets beter zal moeten werken. En als je het niet probeert zul je er nooit achter komen. Als ik jou was zou ik eens een bezoekje brengen aan je huisarts, je verhaal vertellen en vragen of je de oxybutinine tabletten eens mag proberen.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

daarbij is het toch ook nog alle beetjes helpen om je wat zekerder te voelen als je minder zweet?!?!?!?!?!?!?
Dat ervaar ikzelf wel.

Dus als je het niet probeert dan weet je ook niet hoe het voor jou kan zijn.
Kim
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Als ik het in percentages moet uitdrukken dan denk ik dat het bij mij het zweten voor 60% verminderd.

Belangrijk vind ik dat het zweten op mijn voorhoofd praktisch verdwenen is, en mijn handen ook grotendeels. Oksels blijven het grootste probleem.

En wat kimmy ook al zegt, je voelt je daardoor een stuk zekerder, wat ook weer een prettige uitwerking op je gemoedstoestand heeft. Wat uiteindelijk het zweten tegengaan wat mij betreft ook weer ten goede komt.

Wel word ik regelmatig een beetje misselijk ongeveer een half uur nadat ik ze heb ingenomen, maar dat trekt na een minuut of 10 meteen weer weg.
Marianna
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 jan 2007, 12:01
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marianna »

Hoi allemaal!

Mijn huisarts is ook n grote arrogante eikel, maar heb toch die dingen voorgeschreven gekregen!! Heb gerefereerd aan dit forum, dat het bij iedereen leek te werken en dat ik t gewoon eens wilde proberen. En als hij nog steeds weigert, een second opinion vragen mag altijd!!

Ik heb nu 2,5 mg oxy voorgeschreven gekregen, maar mn huisarts had er zelf ook geen ervaring mee en ik moet nu dus gewoon de dosis van 3 tabletten per dag aanhouden. Ik lees overal wel dat 1 tablet geen nut heeft, dus doen ik maar gewoon 3x en anders nog de 5 mg proberen.

Maar heeft iemand verder info over hoe lang je die dingen mag slikken en hoe snel het werkt? In de bijsluiter staat binnen een half uur met een werking van 4 uur ofzo. Dus het is zo dat als je ergens heen moet en je neemt die pillen, dat t dan meteen werkt en t geen werking is van weken dat je lichaam eraan moet wennen ofzo?

Bedankt alvast!
Meisje88
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 23 feb 2007, 09:50
Contacteer:

Bericht door Meisje88 »

Ik heb ze vandaag ook aan mijn huisarts gevraagd en die deed er niet egt moeilijk over ofzo. alleen ik ga nu beginne met een andere anticonceptiepil.. dus moet ik eerst afwachten of het daardoor ook minder word. zoniet. moet ik een keer terug komen en hebben we het over die tabletten.
nancyrose
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 02 jul 2007, 17:16
Locatie: den haag
Contacteer:

Bericht door nancyrose »

lieve marloes

wat lullig van die huisarts dat hij niet wilde meewerken.ik zat met het zelfde probleem als jou ik had ook de pillen op een
papiertje geschreven zit uiteindelijk bij de arts en begin vol hoop over het forem wat ik had gelezen en dat er veel hoop nij is ,ik wilde dus heel graag het produkt,maar menneer de dokter zegt naa mevrouw ik zie er geen heil in ,ik zie dus helemaal niet in waarom jij moet gaan dokteren op een forem ,en zomaar tabletten gaat slikken die er niet voor zijn bedoelt dus menner de art schrijft mij een verwijsbrief voor de internist.
nou ik ging eg met lood in mijn schoenen een zwetend gezicht en een zakdoekje om al t zweet op te vangen,hup op mijn fietsje naar huis,ik ga bellen naar het ziekenhuis ,wat hoor ik .ze willen eerst de brief zien ,dus moet ik maandag de verwijskaart laten zien en omdat het niet ernstig is duurt het dus heel wat maanden eer ik met mijn zweet probleem aan de beurt ben,nou mooi dat deze dame weer terug gaat maandag naar de dokter ik laat me niet meer afschepen is mijn lijf en anders ga ik wel naar een andere huisarts.ik wil gewoon eens op visite kunnen zonder bang te zijn dat mensen denken dat ik een ziekte heb die nog erger is dan weet ik wat. Ik baal er zo van ondertussen voel ik me keionzeker en ga niet meer de deur uit.het gekke als ik alleen ben samen met mijn vriend heb ik nergens last van.gaat dit ooit over?????
marloes mag ik je wat vragen zweet jij ook zo in je gezicht????
als ik mijn haar mooii fohnen dan is het binnen de korste keren zeike nat
gewoon hopeloos voel ik me dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht