Hoe erg is het?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Hoe erg is het?

Bericht door jotika01 »

Hallo iedereen,

Ondanks dat iedereen hier zijn persoonlijke verhalen neerschrijft, is het mij nog niet altijd duidelijk hoe erg iemand zweet.

Zouden jullie de volgende vragen willen beanwoorden:

- Is het zweten zichtbaar?

- Is je kleding vochtig of nat?

- Ruikt het zweet?

- Is je huid vaak geïrriteerd?

- Zweet je de hele dag?

- Voel je je vaak angstig en hoe zit dat dan?

Hoe uitgebreider de reacties, hoe beter!

Thanks,

Jotika
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

Bericht door Jac »

Hoi Jotika,

Ik gebruik nu botox maar anders zijn mijn oksels kletsnat en zijn er op mijn kleding grote natte plekken zichtbaar die buiten mijn oksels groeien. Het ruikt niet bij mij. Alleen gaat soms mijn kleding vies ruiken, daarom was ik al mijn kleding op 60 graden en dan is het in principe geurloos.
Ik zweet het ergst op mijn werk, bij grote temperatuurswisselingen of als het heel warm is en als ik spanningen heb. Thuis zweet ik veel minder, omdat ik me daar meer op mijn gemak voel en het niet erg zou zijn als ik evt wel zou zweten.
Ik heb van de winter erg last gehad van geiiriteerde oksels, een hele droge, jeukerige huid icm eczeem. Dit werd veroorzaakt omdat ze constant drijfnat waren denk ik. Van de dokter heb ik daarvoor 2 zalfjes gehad, 1 tegen eczeem en 1 soort vaseline, dit smeer ik elke avond op en mijn huid is nu weef gaaf. Maar als ik stop met smeren komt de eczeem terug.
Ik heb nu sinds kort botox gehad en ben nu stukken droger. Ook draag ik met dit weer veel hemdjes en topjes zonder mouwen, dan vervliegt het zweet snel.
Ik heb ook last van zweetvoeten en handen en zweten op m'n neus en kin.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes, Jac
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

- Is het zweten zichtbaar?

Ik zweet niet zoveel op mijn voorhoofd dus heel direct is het niet te zien. Maar uit eindelijk is het in de kleren erg goed te zien. Zie volgende vraag.

- Is je kleding vochtig of nat?

Ja, meestal zeiknat. Ik zweet vooral veel rond de oksels en op de rug. Daar is het dan ook erg nat, niet vochtig maar gewoon nat.

- Ruikt het zweet?

Nee, dat valt volgens mij gelukkig nog wel mee.

- Is je huid vaak geïrriteerd?

Nee, nooit.

- Zweet je de hele dag?

Dat valt sinds ik oxydinges gebruik nog wel mee. Eerst zweette ik constant ook al deed ik niet en zat ik gewoon stil. Maar door de oxydinges zweet ik eigenlijk niet als ik ook niets doe. Maar zodra ik in 'actie' kom dan gaat het weer mis.

- Voel je je vaak angstig en hoe zit dat dan?

Alleen als ik kleren aan heb waar het zweten goed in is te zien en ik een zweetaanval krijg. Verder niet.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

- Is het zweten zichtbaar?

In mijn gezicht is het zweten zichtbaar, maar sinds ik oxybutynine gebruik is dat stukken verminderd. Ook was het zweet altijd zichtbaar rond mijn muis en toetsenbord op het werk, kleddernat. Ook dit probleem is verholpen met oxybutynine. Zweetplekken onder de oksels heb ik praktisch altijd last van, wanneer ik okselpads gebruik en speciale kleding draag waarin het minder snel zichtbaar is dan kan ik het goed verbergen.

- Is je kleding vochtig of nat?

Voornamelijk onder de oksels is het kleddernat. Ook mijn onderbroek is vaak vochtig van het zweet. Op mijn rug wanneer ik ergens op bezoek ben en achterover zit en mijn sokken zijn vaak doorweekt.

- Ruikt het zweet?

Dat is afhankelijk van het soort kleding dat ik draag. Bij de meeste kleding ruik je het wel maar ik draag al zo lang alleen kleding waarin zweetplekken niet zo snel zichtbaar zijn en zweet ook haast niet te ruiken is. Ik denk dat mijn zweet uit zichzelf ook niet zo heel sterk ruikt (gelukkig).

- Is je huid vaak geïrriteerd?

Ik heb een gevoelige huid. Een periode zweette ik zo erg in mijn leven dat ik er heftige allergische reacties / aanvallen van kreeg. Dan was ik echt even een paar uur uitgeteld, rode voeten en handen, jeuk over het hele lichaam etc. Bij overmatig transpireren schijn je ook sneller vatbaar te worden voor allergieen dus niet zo verwonderlijk het zit namelijk ook in de familie (zowel allergie, overmatig zweten als allergische reacties erop)

- Zweet je de hele dag?

Nu met deze hitte golf wel, maar meestal zweet ik een stuk minder tot niet wanneer ik rustig thuis ben. Terwijl ik toch echt geen mensenvrees heb ofzo, maar blijkbaar ben ik toch vatbaar ervoor wanneer ik onder andere mensen ben want dan zweet ik constant.

- Voel je je vaak angstig en hoe zit dat dan?

Ik heb een periode gehad dat ik me heel droevig voelde. Daar kan ik me nu makkelijker overheen zetten omdat ik het gewoon heb geaccepteerd. Angstig dat andere mensen mijn zweetplekken zien heb ik nog wel. Ik ga dan ook heel vaak naar de toilet om de boel te controleren terwijl ik juist iemand ben die heel weinig plast op een dag.
justadancer

Bericht door justadancer »

ik gebruik nu odorex extra dry dus ik ben kurkdroog maar voor heen was dat wel anders en daar basseer ik de vragen op

- Is het zweten zichtbaar?
ja

- Is je kleding vochtig of nat?
nat

- Ruikt het zweet?
soms

- Is je huid vaak geïrriteerd?
neej

- Zweet je de hele dag?
ja

- Voel je je vaak angstig en hoe zit dat dan?
ja altijd bang dat iemand het ziet, niet meedoen aan dingen enz.enz.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi ik zal het dan oook maar "invullen"
IS HET ZICHTBAAR?? Jazeker is het zichtbaar, ik zweet over mijn hele lichaam. mijnoksels zijn op dit moment droog omdat ik botoxinjecties heb gehad.
IS JE KLEDING NAT OF VOCHTIG? Jazeker anders is het ook niet zichtbaar.
RUIKT HET ZWEET?? Nee bij mij niet volgens de "kenners" gelukkig dan maar
IS JE HUIS GEIRRITEERD? Alleen mijn bovenbenen, waar de billen langs elkaar heen schuren daar is het tot bloedens toe kapot.Eerder ook op mijn buik maar dat is na mijn buikwandcorrectie ook helemaal over!!!!!!Overweeg nu liposuctie voor mijn benen!!!
ZWEET JE DE HELE DAG??Ja 24 uur per dag!!!
VOEL JE JE VAAK ANGSTIG EN HOE ZIT DAT DAN?
Nee ik voel me absoluut niet angstig!!!Ik verberg het ook niet meer!!Dan kijken de mensen de andere kant maar op als ze het niet willen zien!


Mag ik vragen wat je hiermee doet??met de antwoorden??
als je het forum eigenlijk goed doorleest staan er alle antwoorden ook in!!

Kim
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Wat ik ermee doe...

Bericht door jotika01 »

Het is niet voor een onderzoek of zo, maar ik ben gewoon erg benieuwd. Er staat idd veel op dit forum, maar ik hoop zo een duidelijk beeld te krijgen en dit mee te nemen in mijn eigen referentiekader.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ok dat id duidelijk!
Dank je

Kim
ikkuh
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 19:42
Contacteer:

Bericht door ikkuh »

- Is het zweten zichtbaar?
van het zweten op zich heb ik neit vele last, heb niet snel last meer van zweetvlekken. ene jaar geleden had ik dat wel. liep ik echt met joekel zweetplekken rond

- Is je kleding vochtig of nat?
af en toe is het ene beetje vochtig

- Ruikt het zweet?
jah, maar dat is het rare bij mij. verder amper last van zweten zelf

- Is je huid vaak geïrriteerd?
paar maanden geleden is mijn huid echt helemaal kapot geweest... het jeukte toen ook ontzettend. was na paar weken wel over.

- Zweet je de hele dag?
nee: op school, soms op werk, als ik iets sociaals doe, als ik anderhalf uur op zelfde stoel zit, 's nachts soms ook.
- Voel je je vaak angstig en hoe zit dat dan?
Dragongirl
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 23:11
Contacteer:

Re: Hoe erg is het?

Bericht door Dragongirl »

- Is het zweten zichtbaar?
Ja, wás (momenteel gebruik ik Odorex Sensitive en dat helpt heel goed)

- Is je kleding vochtig of nat?
Nat, onder de oksels alleen.

- Ruikt het zweet?
Nee helemaal niet, het is bijna helemaal geurloos

- Is je huid vaak geïrriteerd?
Nee

- Zweet je de hele dag?
Nee, thuis nooit of het moet erg warm zijn, maar als ik onder mensen ben is het een stuk erger, al zijn het gewoon vrienden enzo.
Verder opmerkelijk: ik hou veel van dieren, ik werk wekelijks in een dierenopvang, en hoewel ik daar ook gewoon met mensen omga en meestal hard werk: het zweten is daar minimaal.. de dieren hebben een positieve invloed, ofzo :)

- Voel je je vaak angstig en hoe zit dat dan?
Nee ik ben nu 19 en zit nu gewoon goed in m'n vel.. ik dacht eerst dat het psychisch was dat zweten, toen ik er nog niets over wist. Het begon ook in mn puberteit dus onzeker als ik al was, werd dat nog erger door het zweten.
Ik zou het wel vreselijk vinden als mensen die zweetplekken zouden zien, ik verberg het altijd goed. Dus wat dat betreft is/was er wel altijd een bepaalde angst daarvoor.
MadCreation
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:35
Contacteer:

Re: Hoe erg is het?

Bericht door MadCreation »

I zweet)te) voornamelijk onder mijn oksels
Voordat ik Odorex extra dry gebruikte:

Is het zweten zichtbaar?
Ja vreselijk. Grote plekken onder mijn oksels die soms wel uitliepen tot de zijkant van mijn borsten. Zag er niet echt lekker fris uit.

- Is je kleding vochtig of nat?
Ja. Onder mijn oksels waren mijn truitjes erg nat. In de winter kreeg ik het hierdoor sneller koud.

- Ruikt het zweet?
Eigenlijk bijna niet. Soms rook het wel eens maar het was voornamelijk geurloos. Mijn kleding stonk wel altijd erg als het zo nat was geweest.

- Is je huid vaak geïrriteerd?
Nee, ik heb gelukkig (nog) geen irritaties gehad onder mijn oksels.

- Zweet je de hele dag?
Ja, 5 minuten nadat ik een truitje had aangedaan zag je al natte plekken onder mijn oksels. De tijd van zweten is niet aan iets te trelateren. Ik zweet trouwens veel meer onder mijn rechter oksel!

- Voel je je vaak angstig en hoe zit dat dan?
Nee , angstig ben ik eigenlijk niet. Ik zweet ook als ik gewoon rustig thuis zit achter de tv. Als ik sport zweet ik trouwens niet ineens meer ofzo.. ( wel ineens op andere plaatsen, rug en kont).
Plaats reactie