Het weer

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik denk, als je de creme gaat gebruiken, dat dat wat zachter is als de lotion. Ik heb het vanmorgen zelfs op mijn gezicht gesmeerd, ging allemaal prima, geen irritaties.
GTroetjes Ina ;)
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

hey ina,

ik ben echt blij voor je dat et werkt :D
maar zou het ook helpen bij zweethanden?????????? ik heb namelijk wel iets van me dokter gekregen, het heet alumi hydroxych ik weet niet of dat het zelfde spul is als dat van jou maar dan met een andere naam. maar het is in iedergeval geen creme maar een vloeibaar spul en het werkt niet echt. ja de eerste 15 seconde als ik het erop smeer maar daarna zweten me handen weer.....
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hallo Ina,

Hoe heet die créme ook weer waar jij zo enthousiast over bent? Ik zou aan mijn huisarts dezelfde willen vragen.

Je hebt het nu op je gezicht gesmeerd, en... helpt het????

Groetjes,
Hanneleen
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik heb zeer sterk de indruk van wel. Het is in ieder geval minder en ik bij mijn huisarts nu al nieuwe voorraad besteld. Ik kreeg eerst 30 mg om het te proberen en nu krijg ik 1oomg en nog eens 100 mg op herhaal recept.
Ik heb net de heg gesnoeid en mijn gezicht is wat nat van de regen maar niet van het zweet, plus het feit, dat ik nog geen handdoek in mijn nek hoef te leggen, terwijl het best vochtig is buiten. Nou en DAT WIL WAT ZEGGEN :!: :!: :!:
Ik heb het gevoel, dat de cremevorm ook beter in je huid trekt dan de lotion. De lotion is 15 %, dat is het normale percentage, maar ik heb 20% en ik denk toch, dat dit kleine beetje verschil maakt, bij mij wel tenminste. Volgens mij is de creme ook zachter en geeft minder irritatie.
Je moet het de eerste dagen twee keer per dag opsmeren, ik doe het 's ochtends en 's avonds voor ik naar bed ga.
Welnu hier komt het recept:

AluminiumHydroxychloride-=creme FNA, bevat per gram 200mg aluminiumhydroxychloride.xH12O en als conserveermiddel sorbinezuur. Verder bevat de creme cetomacrogolwas, cetiol V en sorbitol.

Ik wens jullie er heel veel succes mee, en Mike zet um op hoor, je zal zien dat je handen droger worden.
Groetjes Ina ;)
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

ik ga het morgen direct het recept halen bij me arts en ik hoop echt dat et werkt want ik heb ga naar een nieuwe voetbal club en heb binnekort een kennismaking avond.... dus dat wordt veel handen schudden :cry:
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Carina, ik heb nog geen last van echte irritatie, alhoewel het nu een beetje jeukt. Ik ga nu eerst douchen en smeer dan de nieuwe creme er weer op. Het werkt echt bij mij, dat kon ik merken na een lange autorit. Meestal had ik dan natte liezen en nu waren ze echt droog, heerlijk.
Ik ben er dan ook erg blij mee.
Groetjes Ina.
johan
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 16:48
Locatie: assen
Contacteer:

Bericht door johan »

Hoi iedereen,
Ongeveer een week geleden (tijdens het warme weer) heb ik dit forum ontdekt. Ik had toen weer eens ontzettend veel last van zwetende oksels en was gelijk enthousiast over de goedkope botoxbehandeling bij Carpe.
Punt is dat ik toch eerst nog maar eens syneo5 heb geprobeerd en de afgelopen dagen heeft dat vrij goed geholpen. Dit komt waarschijnlijk ook vooral door het koelere weer.
Mijn vraag aan de andere "zweters" op het forum is dan ook of jullie met dit koelere weer ook duidelijk minder zweten. (Ik heb zelf wel eens als proef 's winters een tijdje met een T-shirt buiten gelopen. Zelfs dan kreeg ik nog zweetvlekken onder mijn oksels).
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Ina van Ringen schreef:Hoi Carina, ik heb nog geen last van echte irritatie, alhoewel het nu een beetje jeukt. Ik ga nu eerst douchen en smeer dan de nieuwe creme er weer op. Het werkt echt bij mij, dat kon ik merken na een lange autorit. Meestal had ik dan natte liezen en nu waren ze echt droog, heerlijk.
Ik ben er dan ook erg blij mee.
Groetjes Ina.
Hoi Ina

Heb vandaag de creme opgehaald bij de apotheek, ik ben benieuwd.

En voor Johan, ook al zit ik te bibberen van de kou, ik blijf zweten.
Vandaag ook weer, ik hoop dat het aan het broeierige weer ligt, anders zou m'n alu-chl. niet meer werken :cry: :cry:

Groetjes, Carina :D :D :D :D (blijven lachen)
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik denk ook dat het huidige weer de veroorzaker is van nog meer zweten dan anders. Je ziet nu mensen, die normaal een droog gezicht hebben, ook glimmen van het zweet. Carina, wordt jij ook niet vreselijk moe van het zweten? Ik ben altijd kapot na zo'n extreme warme benauwde dag, helemaal als ik moet werken. En hoe is jouw lichaamstemperatuur? Bij mij was het gisteren 35,3 en vanmiddag 35,6, dus vandaag viel het wel wat mee.
En Carina, heel veel succes met de creme. Hou je ons op de hoogte? Ik hoop, dat je er ook wat aan hebt.
Groetjes Ina.
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Ina,

Ik word ook zo vreselijk moe van dat zweten!!!
En je krijgt daar zo weinig begrip voor, want " hoe kan je nu uitgeput geraken van te zweten?" :(
Ik loop al een paar dagen vreselijk te gapen op mijn werk. Vandaag was ik vrij en ik deed een middagdutje, ik werd wakker...om half acht!
Gelukkig heb ik vandaag niet veel gezweet, want ik ben gaan zwemmen in lekker koel water.

Groetjes,
Hanneleen
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Hanneleen, het geeft me een gevoel van opluchting, dat ik niet de enige ben met dit probleem. Niet dat ik het leuk vind voor jou hoor, het is ronduit K.U.T. :x Sorry voor dit woord, Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Ik ben nu aan het bijkomen van de afgelopen dagen, het is gewoon te zot voor woorden. Ik slaap, ik werk en heb geen energie verder meer over.
Is niet goed dacht ik zo. Maar ja, ik vind het toch moeilijk om me ziek te melden. Achteraf blijkt ook nogm dat de koeling en ventilatie op onze afdeling niet werkt. Zou gisteren, na een renovatie weer in gebruik worden genomen, maar is weer uit gezet. Er kwam allerlei rotzooi uit, zelfs een sigartetten peuk. Bah. :x :x :x
Geen wonder, dat het zo slecht gaat.
Groetjes Ina
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Ina

Gisteravond voor de eerste keer de creme gebruikt en goed geslapen, wat me bij de lotion niet lukte. Vanmorgen heb ik hem voor dat ik ging werken ook op m'n liezen gesmeerd, ik zweet daar ook zo erg dat ik m'n slip bijna niet meer uit krijg zeker tijdens m'n werk. Het werkt wel maar was nog niet helemaal droog, maar ja het was pas de eerste keer dus ik ben hoopvol, ook daar geen last gehad van irritatie.
Moe en onder temperatuur heb ik er niet bij, gelukkig. Wel wordt ik erg moe van het in de gaten houden of ik niet te nat ben en er niet van stink.

Groetjes, Carina :D :D :D :D
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Super Carina, hou vol. Ik doe het nu bij mijn liezen om de dag insmeren, gaat ook goed.
Groetjes Ina :lol:
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Ina,

Wat een toeval: het koelsysteem op mijn werk, werkt ook niet!
We zijn in september verhuisd naar een nieuw gebouw en er is iets ernstig mis met het koelsysteem. Het heeft nog nooit gewerkt.
Volgens de laatste berichten zou het opnieuw geïnstalleerd moeten worden en dan zal het pas volgend jaar zijn eer ze het in gebruik kunnen nemen.
Ons gebouw is voorzien op dat koelsysteem: heel veel ramen, maar die kunnen niet open. Het is geen airco, maar een systeem waarbij water gekoeld wordt heel diep in de grond.
Op de koop toe kan ik de buitendeuren van mijn atelier niet open zetten. Ik kan ze wel openen (met mijn badge), maar ik kan ze niet terug sluiten.
En ik vind het vervelend om altijd de technische dienst lastig te moeten vallen om mijn deuren op slot te doen.
Zo zie je maar: al die moderne snufjes, da's geweldig... als ze werken!
Tussen haakjes, ik ben vandaag even boodschappen gaan doen, en voor de rest heb ik de hele dag geslapen.

Groetjes,
Hanneleen
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Hanneleen,
Het is dus eigenlijk heel gewoon, dat we zo moe zijn en veel meer slaap nodig hebben met die warmte en het onweer.
Ik vroeg me al af, of ik de enige was. :oops:
Gelukkig is het nu koeler en kunnen we weer bijtanken.
Houd je haaks.
Ina
Plaats reactie