Tips graag om natte kont en natte plekken onder borsten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jessica
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 05 apr 2006, 20:01
Contacteer:

Tips graag om natte kont en natte plekken onder borsten

Bericht door Jessica »

Hoi,

Nooit last gehad van een natte kont tot dit jaar. Vorig jaar op Isla Magarita, 30+ graden, gewoon groene korte broeken gedragen zonder problemen. Nu dus al als het boven de 20 graden komt een kletsnatte broek, erg vervelend en geen idee hoe ik dit het beste kan verbergen. Natte plekken onder de borsten is een ander probleem, ook hier nooit last van gehad tot zo'n 2 jaar geleden. Voor die tijd altijd wel natte oksels, alleen dat lijkt nu ook steeds erger te worden.

Bedankt,
Jessica
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Je kunt een heup tas dragen om je broek wat te verbergen. Er zijn genoeg tassen die net je achterste kunnen verbergen.

Wat je ook kan doen is een trui om je heup slaan, en dan de mouwen dicht knopen om je middel. Dan hangt de trui ook over je broek.
marie
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 15:26
Contacteer:

Bericht door marie »

Ach schreef:Je kunt een heup tas dragen om je broek wat te verbergen. Er zijn genoeg tassen die net je achterste kunnen verbergen.

Wat je ook kan doen is een trui om je heup slaan, en dan de mouwen dicht knopen om je middel. Dan hangt de trui ook over je broek.
Mijn ervaring is wel dat dat het vooral erger maakt, omdat het erg warm is. Maar je ziet het dan inderdaad niet.
Zou er geen al dan niet medische oplossing voor zijn? Die het voor altijd stopt?
Bieke
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 15:46
Locatie: West Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Bieke »

Hallo!

JAAA ik heb daar ook een probleem mee!!

Ondanks de warmte / hitte probeer ik altijd een jeans broek aan te doen, of althans een dikkere broek (kan ook in short / kniebroek), de zweetplekken komen daar minder rap door...

En idd, ook een licht pull'tje rond je middel doen (geen dikke pull, want dat is idd té warm, maar een polo met lange mouwen is ideaal)!

Wat je ook eventueel kan doen is een inlegkruisje dragen... houd al iets van het zweet op, leg er desnoods twee (over de ganze lengte). Dat klinkt raar, en in het begin wat wennen, maar het helpt toch wel!

Nog een laatste tipje: draag katoen ondergoed!

Alvast succes! en hopelijk helpt het je..

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht