ik wordt voor de tweede keer geopereerd in mei of juni

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
linniejj
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 01:21
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

ik wordt voor de tweede keer geopereerd in mei of juni

Bericht door linniejj »

heej allemaal

ik moest vandaag naar het ziekenhuis en ik mag voor de tweede keer geopereerd worden.
het kon zijn dat het weer was gekomen doordat er kleine draadjes weer aan elkaar waren gegeroeid. ze deden helemaal niet moeilijk en ze wouden proberen om het voor de zomervakantie te doen en voor het begin van mijn nieuwe opleiding.
mijn dag kan niet meer stuk haha!!
ze vertelden al dat het een stuk beter is geworden in de afgelopen twee jaar. ik ben in 2003 geopereerd en toen moest ik 4 dagen blijven en nu maar 1 dus alleen maar positief!!

oxibutynine helpt bij mij trouwens ook erg goed alleen heb wel last van de bijwerkingen maar die neem ik er maar bij.

xxx linda
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: ik wordt voor de tweede keer geopereerd in mei of juni

Bericht door TomH »

linniejj schreef:het kon zijn dat het weer was gekomen doordat er kleine draadjes weer aan elkaar waren gegeroeid.
Euuhmm... draadjes? Wat bedoel je daar precies mee? En wat voor operatie is het dan?

In ieder geval veel succes ermee! :)
linniejj
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 01:21
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Bericht door linniejj »

de zenuw draadjes die in het littekenweefsel elkaar weer hebben gevonden zoiets was het.
en als die weer aan elkaar groeiden of verkleefden dan kon het zweten weer terug komen.
het gaat om de operatie bij sudor het doorhalen van de zenuwen die de zweetklieren aan het werk zetten.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

linniejj schreef:de zenuw draadjes die in het littekenweefsel elkaar weer hebben gevonden zoiets was het.
en als die weer aan elkaar groeiden of verkleefden dan kon het zweten weer terug komen.
het gaat om de operatie bij sudor het doorhalen van de zenuwen die de zweetklieren aan het werk zetten.
Aha, dat wist ik niet. :)

Maaruh, ff iets anders. Ik zie dat je uit Vroomshoop komt. Ik werk in Vriezenveen, das haast naast de deur. Lachen. :D
Madelief
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 13:06
Contacteer:

Bericht door Madelief »

Ik ben vorige week naar het ziekenhuis in Breda geweest. Ook voor zo'n operatie! Ik heb echt aL van alles geprobeerd, maar niks helpt!
-odorex extra dry
-salvia
-hoop middeltjes van huisarts en dermataloog gehad
-bij homeopaat geweest
-bij psycholoog geweest
-elektrotherapie
en ben nu ongveer 2 maanden bezig met oxybutinine. Aan mijn handen helpt dit erg goed, maar voor mijn oksels niet! Het is wel wat verminderd maar het is nog steeds te erg!
Dus ben ik naar Breda gegaan! Chirurg heeft mij uitgelegd wat het allemaal inhoud(die operatie) en ik mocht er over denken! Ik vind het allemaal wel heel eng klinken! Maar ik ga het wel doen!

Maar linniejj, het heeft bij jou 2 jaar lang wel goed geholpen? En had je toen niet op andere plaatsen last van het zweten?
En deed het ergens pijn ofzo naar de operatie?

Alvast Bedankt!
jeanine
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 12 jan 2006, 11:10
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht door jeanine »

TE GEK LINNIEJJ DAT JE HET WEER GAAT DOEN!!!!!

Was toen ook heel erg blij met advies en vragen die ik aan jou kon stellen. Zelf ben ik 18 Februari 2006 geholpen en je zelfvertrouwen neemt met de dag steeds meer toe. HEERLIJK dat het voor jou ook nog een keer kan.

Heel veel succes
Liefs jeanine
Snev
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 06 apr 2006, 18:19
Contacteer:

Bericht door Snev »

He Linniej

Ik ben 8 april geopereerd en de eerste 3 dagen waren mijn handen en oksels echt kurkdroog. Nou is het inmiddels de 4e dag na de operatie en ik voelde vanochtend aan me oksels en ik merkte dat ze een beetje vochtig waren, nog niet echt zwetering maar in ieder geval ook niet meer kurkdroog. Hoe merkte jij in het begin dat je weer begon te zweten?? Ik ben erg bang dat de operatie dadelijk toch mislukt is bij mij :( Misschien is het niks en stel ik me gewoon aan omdat ik er nu natuurlijk zo erg op gefocust ben, maar ik was dus toch even benieuwd hoe jij begon te merken dat je weer ging zweten...

Groetjes snev
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

komt terug?

Bericht door dientje »

Heee snev...
Vervelend dat je het gevoel hebt dat het terug komt. Ik kan je mijn ervaring met botox wel uitleggen. het is dan niet hetzelfde als bij sudor.
Wanneer ik er namelijk op let of ik een druppeltje of 2 meer zweet dan gebeurt het ook, echt heel stom, dat komt omdat je er misschien te gefocussed op bent ofzo

Hoe lang heb je eik moeten wachten bij Sudor?
Snev
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 06 apr 2006, 18:19
Contacteer:

Bericht door Snev »

He dientje,

ik heb toevallig net Sudor aan de telefoon gehad en ze zeiden dat je er in het begin toch nog niet veel van kan zeggen hoe het allemaal verloopt. Het lichaam heeft toch een flinke verandering ondergaan moet zich daar weer helemaal naar instellen. Pas na een maand of 2 zou alles helemaal stabiel moeten zijn en kan ik eigenlijk pas zeggen of de operatie nou wel of geen nut heeft gehad.
Maar ik denk dat je gelijk hebt, ik moet er niet zo op gefocust zijn.

Ik heb 2Dec 2005 het gesprek gehad bij Sudor en me meteen op de lijst laten zetten voor de operatie en 8April 2006 kon ik al geopereerd worden. Ik heb dus ongeveer 4 maanden moeten wachten. Ik hoorde dat de wachttijden voorheen soms wel 2 jaar waren. Maar tegenwoordig gaat het allemaal vrij snel heb ik het idee. Ze doen echt een stuk of 10 operaties op een dag en de meeste van die dag(8april) hadden maar een paar maanden hoeven te wachten.

Groetjes snev
Plaats reactie