Hallo allemaal Hein hier. Ik lees dit forum al jaren. Ben 52 jaar en heb vanaf mijn 18 jaar last van hyperhidroses. Alleen toen wist ik niet dat het zo heette. Ik kreeg later ook last, dat mijn complete lichaam zweette. Vooral angstzweet. Ook bij mensen waar ik koffie of warm ging eten. Het drupte gewoon van gezicht af. En het haar was dan ook nat. Eigenlijk alles. Liet dan gewoon een natte plek achter op de stoel. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat dit een impact heeft op het leven. Heb ook wel aan zelfmoord gedacht. Ik denk iedereen wel, die zweten over compleet lichaam. Het is in ieder geval geen leuke aandoening. Mijn hele leven vanaf mijn 18 draaide om het zweten. Heb ook van alles geprobeerd. Heb hier van dit forum ook glycopyrroniumbromide gehaald en geprobeerd. Dit helpt wel alleen erg droge mond en de warmte in het lichaam blijft wel.
Ook Botox gedaan. 3 keer. Voor de oksels. Helpt wel. Na jaren doorgaan en verschillende banen. Toch maar weer naar dokter gegaan. Dit was een nieuwe Dokter. Had natuurlijk medelijden met mij. En na wat onderzoek mij doorgestuurd naar Wim Venema.
Ik had alles al gelezen dus wat moest ik daar. Toch maar gegaan.
Hier ook verschillende dingen geprobeerd. Niks hielp. Toen op het laatst had Wim noch één ding. Amitriptyline dit is een middel tegen zenuw pijn. Eerst één pil. Dat hielp niks toen twee geprobeerd. Dit hielp wel. Okselzweet werd veel minder en angstzweet bleef uit. Ik neem ze wel in de ochtend.
Maar nu na zo veel gezweet te hebben heb ik ook een gegenereerde angststoornis gekweekt. Lekker dan. Maar ben ik nu ook met bezig.
Dus als je compleet zweet. AMITRIPTYLINE vragen aan je huisarts. Hoop dat ik hier mensen mee kan helpen.
Nb. Dit bericht is geschreven door @Hein
Oplossing secundaire hyperhidrosis
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht