operatie bij sudor geslaagd voor alle 10

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

joanna
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 11:25
Contacteer:

Bericht door joanna »

Dag allemaal,

Jeanine, aan jou en andere geopereerden de volgende vraag: hoe lang duurde het zweten op een andere plek na de operatie. Het is nu een week geleden en begin wel een beetje in paniek te raken. Word 's-morgens drijfnat wakker (m.n. gezicht en hals, rug). Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat het lichaam zich stabiliseerde? Zweet overdag ook in gezicht en hals. Het heeft zich dus verplaatst van oksels, handen naar boven toe. (Handen droog, oksels redelijk droog). Kon ik het eerst nog verbergen met kleding nu kan dat niet meer (gezicht!!).
Graag antwoord.
jeanine
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 12 jan 2006, 11:10
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht door jeanine »

Joanna,

Bij mij heeft het ongeveer 5 weken geduurd en bij sporten moet het (heb ik van horen zeggen) het zweten heftiger zijn dan daar voor. Weet ik niet aangezien ik aquarobics doe!!!

Je kan toch altijd Sudor effe bellen??

Groetjes Jeanine

p.s ik heb de rekening al gekregen 4.030,55 Euro voor wie het bedrag wil weten, maar dit bedrag is afhankelijk van evt. complicatie of wat dan ook.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

jeanine schreef: p.s ik heb de rekening al gekregen 4.030,55 Euro

WHAAA!!! :( Zo duur?! Hmmzz... back to the drawingboard voor mij...
mirjam103
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 19:11
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht door mirjam103 »

hallo allemaal
ik ben 8 april geopereerd bij sudor, ik heb nog steeds erg veel pijn in mijn borsten en rechterlong, en een wondje is gaan ontsteken,huisarts komt elke week ff bij me kijken,omdat ze per ongeluk mijn long hebben ingeprikt en daardoor kreeg ik een drain in mijn rechterkant, ik heb nu nog erg veel last van vocht :cry: is best wel pijnlijk.
maar ik heb dit alles er wel voor over gehad, het is me erg tegengevallen maar ik ben in mijn handen en onder mijn oksels nog steeds DROOG, echt een heerlijk gevoel, ik hoop alleen dat ik snel opknap.
in het ziekenhuis waren ze erg goed voor ons, en ik hoop dat de mensen die bij mij lagen ook allemaal nog DROOG zijn
SUDOR BEDANKT
groetjes mirjam :D
corette
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 21:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

zweten

Bericht door corette »

goedenavond,

Ik heb net en oproep gekregen van sudor voor een operatie. aanstaande zaterdag gaat het gebeuren. ben erg benieuwd :!: ik las dat iemand de operatie had aangevraagd bij mensiz. moet dat? ik heb het niet gedaan en wilde de rekening zo indienen.
Hoelang duurt het herstel? lig je echt een week op bed, of kan je wel wat alleen moet je het rustig aan doen? het lijkt mij ook heerlijk om gewoon een shirt aan toe doen. geen jasjes erover. kan dus bijna niet meer wachten.
nog ff een vraagje: kan ik er zelf met de auto naartoe en zelf weer terug. woon in enschede dus dat is 20 minutjes rijden. En moet je zondag de hele dag blijven dit i.v.m de oppas voor mijn kids. jezus wat een vragen allemaal he :D

groetjes Corette
jeanine
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 12 jan 2006, 11:10
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht door jeanine »

Hallo Corette,

Super dat je a.s zaterdag geholpen wordt.
Even een paar antwoorden op je vragen. Zelf heb ik het wel aangevraagd bij menzis, maar moest het zelf aan hun bevestigen (heb dus niets op papier gekregen) Nu doet Menzis moeilijk dat ik het niet vergoed zal krijgen. Ben dus met rechtsbijstand bezig. Wel zal ik je aanraden om te vragen in het ziekenhuis wie het wel schriftelijk heeft aangevraagd en of je evt. de naam kan krijgen van degene die het bij Menzis behandeld heeft. Als andere het wel vergoed krijgen moeten wij dat ook krijgen. Misschien een tip??? (hou mij ook op de hoogte als je wil !!!!!)

Het herstel was me best tegen gevallen, niet dat ik dagen op bed lag. Je bent alleen erg veel moe door de narcose en je slaapt rot. Gelukkig hadden we afgesproken met elkaar te mailen als we het ziekenhuis uitkwamen. Je hoort dan van elkaar dat je dezelfde pijn enzo voelt. Heerlijk om te klagen bij elkaar en te lachen met elkaar!!!!!
MOET JE ECHT DOEN.......

Zondag na het ontbijt en het gesprek met de dokter mag je al weer naar huis en NEE zelf kan je niet terug rijden. hahaha daar doet het te pijn voor en ben je te moe voor.

HEEL VEEL SUCCES A.S. ZATERDAG
(wel weer terug komen he, op de site)
Groetjes Jeanine
corette
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 21:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door corette »

Hoi Jeanine,

Dank je voor de antwoorden. is mij nu een beetje duidelijker allemaal.
Ik heb menzis wel gebeld 2 maand geleden om te vragen of ze het zouden vergoeden. had ook een code gekregen van sudor die ik moest geven. toen hebben ze ja gezegd. We zien het wel. Als ik er maar van af ben dat is mij heel wat waard! vanochtend werd ik gebeld dat ik om 7.30 uur mij moet melden in Almelo. hoop dat ik dan ook lekker vroeg aan de beurt ben. kan ik mooi de rest van de dag snurken. (je moet toch op de rug slapen las ik). we zien het wel. maar lijkt me echt het einde om niet meer te zweten onder de okels.
kan me er eigenlijk niets bij voorstellen.

groetjes Corette
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Tip van flip voordat je begint aan zo'n operatie. Overleg altijd eerst met je verzekering en zorg dat je altijd zwart op wit een verklaring hebt waarin zij toestemming geven. Mondelinge toestemming geld niet want zij zullen het ongetwijfeld gaan ontkennen. Vergeet niet dat die verzekeringsmaatschappijen denken in jouw belang... zij denken alleen maar in eigen belang.
joanna
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 11:25
Contacteer:

Bericht door joanna »

Dag allemaal.

Heel veel succes toegewenst aan de mensen die zaterdag onder het mes gaan. Ik ben 8 april geopereerd, viel ontzettend mee, in het ziekenhuis nergens last van. (Mirjam ik lag rechts van jou!). Je kunt niet terugrijden, hou daar rekening mee. Na een aantal dagen thuis te zijn kreeg ik ontzettende zweetaanvallen, het stroomde van mijn hoofd af! Na een aantal dagen verminderde dit maar kreeg ik pijn in mijn borsten, borstkas, en in mijn rug ter hoogte van de schouders. Dat heb ik nu nog. Ben de eerste week thuis gebleven van mijn werk en ben dus in de tweede week gaan werken (secretaresse). Dit valt erg tegen, je bent gewoon snel moe en dizzy. Slik nog pijnstillers. Maar: ik zweet niet meer!
Oksels en handen zijn zo goed als droog, geen zweetplekken meer.
Fantastisch, heerlijk gevoel. Ik zou iedereen wel naar Sudor willen sturen.
Groetjes!
corette
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 21:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door corette »

Goedemorgen,

Ik ben net terug van het ziekenhuis! ben gisteren geopereerd! was gisteren goed te pas. Alleen heb vannacht bijna niet geslapen dus ben nu erg kortademig. ga ook zo naar bed. maar voor de rest gaat het goed.
Ben benieuwd of ik van het zweten al ben :D we wachten het af.
ga nu ff slapen want ben wel erg moe.

groetjes Corette
joanna
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 11:25
Contacteer:

Bericht door joanna »

Dag allemaal,

Ben nu twee weken verder en heb nog veel pijn, met name in de borsten en borstkas. Ben ik de enige die daar last van heeft?????
Kan geen huishoudelijke dingen doen, boodschappen, was ophangen, strijken etc. Ga morgen maar eens naar de huisarts, heb het idee dat mijn borsten zijn ontstoken. Maar: ik zweet niet meer, oksels en handen zijn zowat droog (zweet gewoon zoals anderen in mijn gezin, maar gaat niet door de kleding heen). Had vorige week een vergadering van mijn werk; normaal drijfnat, nu droog. Een fantastisch gevoel, mijn zelfvertrouwen neemt met de dag toe. De pijn gaat vanzelf wel weg, denk ik dan maar. Corette en anderen die net geopereerd zijn: doe rustig aan!!
Heb trouwens de nota nog niet gehad, houdt jullie op de hoogte hiervan. Hoop wel dat het vergoed wordt, zou niet weten hoe het anders te betalen. We moeten ons verenigen!! Hartelijke groet van een ex-zweter.
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Het is zo dat de operatie ervoor zorgt dat je vanaf je hoofd tot onder je borst niet meer transpireerd.

Je lichaam moet wel afkoelen dus het zoekt een andere plek om te zweten. Bij mij is dat op dit moment mijn buik, rug en liezen. (Dit is niet overmatig, en alleen bij inspanning zoals tegen de wind in fietsen, hardlopen enz) Mijn hoofd en handen zijn kurkdroog en mijn oksel voelen soms iets klam aan.

Groetjes Mirela
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik heb via de dermatoloog in het ziekenhuis alles vergoed gehad!!
Sudor is een "privekliniek" en in principe geldt daarbij dat het niet vergoed word!!!!
Mits je het zwart op wit op papier hebt staan!!!

Succes allemaal.
Agni
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 14:30
Contacteer:

Bericht door Agni »

Hoi!
Wat fijn om te lezen dat er al zoveel mensen zijn geholpen met dit probleem.
Ik heb zelf in normale toestand last van zweethanden en in dichte schoenen last van zweetvoeten. Ik vind dit echt onwijs vervelend, want ik ontwijk elk lichamelijk contact met andere mensen. Dus geen handen schudden etc. Maar nu het warmer weer wordt, zweet ik ook op mijn schenen ( best wel erg) beetje op mijn rug, liezen en kont als ik buiten in de zon zit. En ik ga ook volgend jaar naar Australie toe, maar daar is het natuurlijk ook harstikke warm, dus dat zal daar ook wel zweten worden.
Ik was benieuwd hoe jullie omging/ gaan met contacten met andere mensen. Ik durf echt geen relatie te beginnen. Ik heb wel veel contact met jongens. en afspraakjes, maar als ze iets te serieus wordt, kap ik ermee. Want dan komt hij tenslotte mijn 'probleem' te weten en dat vind ik niet relax.
Alvast bedankt!
Groetjes Agni
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

is die sudor dinges ook voor het voorhoofd?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht