Hydrosuctie

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Julieke2211
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 02:45
Contacteer:

Hydrosuctie

Bericht door Julieke2211 »

Beste allemaal,

Al vaker heb ik iets op dit forum geplaatst over alle dingen die ik al heb geprobeerd. Tot nu toe nog altijd hopeloos zoekend naar iets wat mij helpt..
Nu ben ik weer op iets nieuws gekomen waar ik al eerder eens iets van heb gehoord namelijk hydrosuctie… zo ver ik weet zuigen ze 1 3e van je zweetklieren onder je huid uit.
Dit klinkt heftig maar ik zou alles over hebben om het onder controle te krijgen.
Heeft iemand hier informatie over of dit uberhaubt in nederland gedaan kan worden..
Ik zou het heel graag willen in mijn liezen omdat dat mijn meest ongemakkelijke plek is om zoveel te zweten.
Hopelijk kan iemand me verder helpen en anders moet ik maar eens langs de dermatoloog voor informatie hierover.

Groetjes julie warnier
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hydrosuctie

Bericht door Thijs »

Ik heb de hidrosuctie ondergaan onder mijn oksels in het Wilhemina ziekenhuis te Assen. Staat een heel topic hier met fotos. Voor zo ver ik weet kan deze behandeling niet in de liezen maar alleen oksels. Kost zo'n 600 euro en wordt niet vergoed. Ik ben droog sindsdien. Voor liezen is het enige alternatief glycopyrronium tabletten.

viewtopic.php?t=785
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hydrosuctie

Bericht door Thijs »

Reactie van dermatoloog Wim Venema;
Voor de liezen kan je miradry doen maar het resultaat is erg wisselend. Oxybutinine 4% spray en straks de glyco gel kan effect hebben evenals antihydral.
Julieke2211
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 02:45
Contacteer:

Re: Hydrosuctie

Bericht door Julieke2211 »

Oke dat is jammer.. ik ben zelf bij wim geweest voor myradry en helaas geen resultaat, ik slik oxybuitinine zonder goed effect (ongeveer 20% veindering) denk je tot het dan alsnog zin heeft om die spray uit te proberen heb ik namelijk nog nooit van gehoord!
Antihydral heb ik nu 4 dagen geprobeerd 2 keer per dag maar tot nu toe niet egt resultaat weet niet of het zin heeft om het toch nog langer te gebruiken maar denk van niet.. :| :|
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hydrosuctie

Bericht door Thijs »

Dan zou ik zeker glycopyrronium ipv oxybutynine proberen. Weinig alternatief is er niet. De axhidrox glyco creme is nog niet beschikbaar in NL dus dan rest alleen de Drynovo oxybutynine spray. Je kan het allicht proberen. Neat feat 3b creme is ook een optie, das speciaal ook voor de liezen. Hou ons op de hoogte.
Julieke2211
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 02:45
Contacteer:

Re: Hydrosuctie

Bericht door Julieke2211 »

Oxybuitinine spray ga ik proberen te krijgen via mn dermatoloog bedankt voor de tip!
Glycoperonium pillen opk geslikt voor de oxybuitinine maar zonder resulaat helaas.

Groetjes julie warnier
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hydrosuctie

Bericht door Thijs »

Drynovo is alleen online verkrijgbaar bij infinity pharma. Zie topic elders hier. Succes!
Plaats reactie