Glycopyrronium zelf betalen?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jongen2000
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 14:04
Contacteer:

Glycopyrronium zelf betalen?

Bericht door Jongen2000 »

Hi allemaal,

Paar jaar geleden heb ik oxybutnine geprobeerd tegen mijn gehele hyperhydrosis. Dit had effect, maar ik vond de bijwerkingen redelijk heftig dus na tijdje mee gestopt.

Ik merk dat ik laatste tijd weer veel last heb van het zweten, dus ik wil eigenlijk glycopyrronium proberen. Mijn eigen huisarts / apotheek heeft alleen de drankvorm en aangezien ik daar mindere dingen over lees zou ik de tabletten willen proberen. Ik heb een andere apotheek gebeld voor de tabletten en zij kunnen de 1 mg leveren. Hoorde net dat je wel 70 euro betaalt voor een verpakking van 90 tabletten van 1 mg en dat dit van je eigen risico afgaat.

Ik ben totaal niet gierig en wil zeker wat betalen als dit het zweten op een fijnere manier vermindert, maar aangezien ik nog niet eens weet of glycopyrronium bij mij aanslaat, vind ik dat wel redelijk wat geld. Daarnaast ben ik grote, lange jongen, dus ik heb waarschijnlijk wel 5-6 mg per dag nodig. Dat zou betekent dat ik 3 weken doe met zo’n verpakking van 70 euro. Dan wordt het wel een duur grapje.

Iemand ervaringen hiermee? Volgens mij hoefde ik toen met die oxybutynine niets bij te betalen, qua eigen risico?

Alvast bedankt!
Hi.l
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 mei 2022, 17:33
Contacteer:

Re: Glycopyrronium zelf betalen?

Bericht door Hi.l »

Hoi, ik weet niet welke zorgverzekeraar je hebt? Bij mij word het wel vergoedt.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium zelf betalen?

Bericht door Thijs »

In principe moet het gewoon vergoed worden. Gaat een gedeelte van medicijnen niet altijd van je eigen risico af?
Jongen2000
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 14:04
Contacteer:

Re: Glycopyrronium zelf betalen?

Bericht door Jongen2000 »

Ik zit bij FBTO. Soms inderdaad wel een gedeelte, maar vind 70 euro voor 90 tabletten wel fors, zeker als je dit blijft herhalen tot je eigen risico op is. Dan ben je toch best wel wat geld eraan kwijt…
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium zelf betalen?

Bericht door Thijs »

Kan je het niet via een andere apotheek proberen? Ik vind het raar eerlijk gezegd dat alles van je eigen risico afgaat. Hoe verkrijg jij de pillen? Via recept dermatoloog naar je eigen apotheek?
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Glycopyrronium zelf betalen?

Bericht door JWBokx »

Ik ben ook overgestapt naar een andere apotheek omdat ik anders de drank kreeg.
Alleen later toch overgestapt naar oxybutine omdat glycopyronium steeds slecht leverbaar was.
Maar bij mij werd het wel vergoed, had het op recept via de huisarts.
Of het van het eigen risico afging weet ik niet meer.
Mijn eigen risico is rond april al opgebruikt dus ja....
Voor mij is de eigen risico gewoon een premie verhoging....
Hi.l
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 mei 2022, 17:33
Contacteer:

Re: Glycopyrronium zelf betalen?

Bericht door Hi.l »

Ik weet niet of dit mag op dit forum, maar kijk anders eens bij een online apotheek. Ben begin dit jaar overgestapt naar een online apotheek die samenwerkt met mijn zorgverzekeraar. Heb tot nu toe nooit gedoe gehad met het niet kunnen leveren van....
Jongen2000
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 14:04
Contacteer:

Re: Glycopyrronium zelf betalen?

Bericht door Jongen2000 »

Heb navraag gedaan, medicijnen gaan inderdaad altijd van je eigen risico af, dus tot dat dit op is betaal je ze in principe zelf. Dit was voor mij nog onbekend terrein, omdat ik eigenlijk nooit aan mijn eigen risico zit.

Ik heb de pillen vanochtend opgehaald en ben gestart. Ik ben benieuwd..
Jongen2000
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 14:04
Contacteer:

Re: Glycopyrronium zelf betalen?

Bericht door Jongen2000 »

Heb het nu een paar keer gebruikt en het is nog beetje zoeken qua dosering en inname. 1mg is te weinig en verspreid 2mg doet het ook minder. Ik werd vanochtend vroeg wakker, dus toen alvast 2mg gepakt en nog even in bed gaan liggen daarna. Vandaag ben ik over het algemeen heel droog gebleven. Qua bijwerkingen merk ik het wel, vooral droge ogen en mond en beetje zwaar hoofd nu aan het einde van de dag. Maar in vergelijking met oxybutynine vind ik het minder heftig. Op (drukke) dagen buiten de deur zal ik op deze manier verder gaan, dus 2mg innemen, op lege maag en liefste tijdje voor ik ga eten. Als ik voornamelijk thuis ben, ga ik het niet nemen denk ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht