Ets operatie oksels

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Myra
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 13:19
Contacteer:

Ets operatie oksels

Bericht door Myra »

Dag allemaal,

Ik heb erg last van hyperhidrosis. Dit heb ik enkel bij mijn oksels. Verder zweet ik dus zelden. Ik heb eerder een bericht hier geplaatst of iemand ervaring had met de ets operatie in rijnstate bij dr sterkenburg. Hier heb ik niet een antwoord op gevonden, wat ik zocht.

Ik ga denk ik toch voor een operatie. De behandeling Mira dry is voor mij geen optie. Ook botox behandelingen schrikken me af. Dit moet steeds herhaald worden. Werkt daarom niet optimaal. Na zoveel behandelingen word het niet meer vergoed, etc.

Zojuist ben ik gebeld door de Hyperhydrosis kliniek uit groningen. Zij opereren mensen met hyper hydrosis en dit word uitgevoerd in het Martini ziekenhuis. Dit gesprek ging in overleg met dr Klinkenberg. Heeft er iemand ervaring hiermee. Ik hoop zo dat iemand dit recent of een tijd geleden heeft laten doen, aan de oksels, want ik lees veel oude berichten etc, of sommige mensen laten niet meer weten hoe het nu, na zoveel jaar gaat :D

Ik lees ontzettend veel negatieve reacties. Dit ging vooral om de operatie voor extreem blozen. Ik zie weinig van operaties aan oksels. Ik ben juist er nieuwsgierig naar mensen die het aan de oksels hebben laten doen. Is de uitkomst dan echt zo slecht?waarom overwegen artsen dan om wel voor de operatie te kiezen, ondanks de mogelijke bijwerkingen. Wie o wie heeft ervaringen?

Reageer alsjeblieft
Bedankt alvast!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ets operatie oksels

Bericht door Thijs »

Een ets operatie is niet niks en tegenwoordig wordt het eigenlijk niet meer aanbevolen sinds de komst van de miradry. Waarom is de miradry niets voor jou? Te duur? Er staan zat reacties over ets operatie op dit forum. Ook recente kijk maar in het subforum operaties.

Als je dan toch perse een ets operatie tegen okselzweten wilt laten doen doe het dan bij de hyperhidrosis kliniek. Zij hebben een vernieuwde ets operatie uitgevonden. Eigenlijk wordt ets alleen voor handen voeten en blozen gedaan al zullen zij dat nooit zeggen tegen je. Ik verplaats dit bericht naar operaties. Mocht je vragen hebben hoor ik het graag.

Ohja een heel groot risico van ets is compensatie zweet. Bij de miradry heb je dit amper. Ik zou dus zeker voor de miradry gaan en anders kan je altijd nog voor de hidrosuctie behandeling gaan. Heb ik ook gehad.
Myra
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 13:19
Contacteer:

Re: Ets operatie oksels

Bericht door Myra »

Ha Thijs,

Mira dry is in de eerste plaats erg duur. (Word ook niet vergoed) soms heb je een tweede behandeling nodig. Als ik dat allemaal optel, zit ik aan de 2500 euro..
Ik lees idd veel positieve reacties, maar ook negatief. Ik lees dat het dus wel kan terugkomen, of dat je als nog kan zweten, of minder. Iedereen heeft hier zijn meningen over uiteraard.

Stel ik kies voor de operatie, doe ik dat uiteraard bij de Hyperhydrosis kliniek. Schijnt idd dat ze de nieuwste technieken hebben. Op de site van Hyperhydrosis kliniek staan verschillende filmpjes. Hier word wel duidelijk gezegd dat zo'n operatie ook prima bij de oksels kan, alleen dan werkt het voor 80 of 90%. Ik denk dat het ook verschillend is per persoon. Bij handen werkt dit (als het goed is voor zon'n 90%). Er zit idd wel wat verschil in.
Compensatie zweten komt bij sommige patienten voor. Ik lees reacties die zeggen dat ze ietjes meer zweten op bij hun dijen of rug. Ook zie ik reacties waarbij dit niet echt voorkomt.
Wat ik mij nog wel afvraag.. zoals ik al zei zweet ik enkel onder mijn oksels, verder nergens. Dit is ook erg geurig. Stel ze gaan het opereren, en ik heb (misschien) daarna last vn compensatie zweten, dan kan het zweet niet meer uit je oksel komen, maar uit je rug bijv. Maar ga je dat dan nog steeds ruiken? Of enkel zien?

Ik hoop dat er ook nog mensen zijn, die echt een etc hebben gehad van oksels.. wie oh wie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ets operatie oksels

Bericht door Thijs »

90 % van de mensen hebben na 1 behandeling met de miradry een goed resultaat. Compensatiezweet komt na een ETS ook in ernstige vorm voor. Dit zal natuurlijk niet snel gezegd worden door de behandelaars. Er is zelfs een NO-ETS forum op internet te vinden.

Ik hoop dat er mensen nog reageren maar ik vrees dat er tegenwoordig bijna geen mensen meer zijn die voor een ETS voor de oksels gaan. Het is allemaal Miradry nu. Succes en laat ons weten hoe of wat.
Myra
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 13:19
Contacteer:

Re: Ets operatie oksels

Bericht door Myra »

Goedenavond allemaal,

Ga jullie toch op de hoogte houden!
Ik ben afgelopen zaterdag op gesprek geweest in Groningen in het Martini ziekenhuis. Hier bevind zich het hyperhydrosis centrum. Ik moest er om half 12 zijn. Hier heb ik uitgebreid gesproken met een van de zaalartsen met wie ik het gesprek had. Hij heeft het niet duidelijk uitgesproken, maar ik kon merken dat hij botox niet echt wat vond. Hij gaf aan dat dat steeds herhaald moet worden etc, en is dus niet permanent.
Uiteraard heb ik gepraat over de operatie, de risico's, gevolgen, en alle overige informatie hierover.

De knoop is doorgehakt. Over 2,3 weken is het zo ver. Ze gaan het operatief behandelen. Het resultaat is blijvend! De kans op compensatie zweten is aanwezig. Dit kon zit verplaatsen naar de onderrug, en boven benen (de meest voorkomende plek). Dit hoeft dus niet bij iedereen te gebeuren.
Ik word op zaterdag geopereerd en op zondag ontslagen. We zijn ongeveer met een groep van 14! Een hele afdeling vol. Ik moet mij als het goed is, iets later melden in de ochtend, ivm met een reistijd van bijna 2 uur. Fijn dat ze hier rekening mee houden

Ik hoop ontzettend dat dit mijn probleem oplost,
Ik hou jullie op de hoogte!

Met vriendelijke groet,
Myra
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ets operatie oksels

Bericht door Thijs »

Hoi Myra

Heel veel succes en sterkte toegewenst. Hou ons op de hoogte svp!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht