zweetvoeten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Gijs
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 21:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

zweetvoeten

Bericht door Gijs »

Hoi Allemaal
Ik heb erg veel last van zweetvoeten maar sinds kort heb ik maar weer es iets nieuws geprobeerd en ik moet zeggen: het beste tot nu toe: Op internet heb ik inlegzolen gebruikt van een bepaalde houtsoort. Deze zolen heb ik weer via via te pakken gekregen. Echt een superuitvinding. Ik heb het besteld bij nosweat.nl, Groeten van een frisse Gijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Gijs en anderen die last hebben van zweetvoeten.
Ik heb gehoord uit betrouwbare bronnen(ik werk in een schoenenzaak) dat het ook zal helpen als je 's avonds een voetenbadje neemt met lauw tot warm water met keukenzout.

Het prberen waard toch???

Succes, Kim
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb nooit last gehad van sweet voeten, maar kheb onlangs nieuwe schoenen gekocht en ik merk nu dat ik er ook last van begin te krijgen. Kan toeval zijn maar ik denk toch dat het aan de schoenen ligt. Misschien dat een andere schoen bij je wat helpt dan?
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Vond van der week een foldertje over iets dat zweetgeur kan voorkomen bij zweetvoeten. Weet nu alleen niet meer wat, wie en hoe, hahaha. Handigggg.... Zal het straks opzoeken.

Ik zal ook nog even dat ene inscannen voor je Hanneleen! (Of was het nou Carina, sorry, vergeef me... Heb een drukke week gehad dus het is er nog niet van gekomen!)

Las vandaag trouwens dat sommige mensen allergisch kunnen zijn voor een eiwit in bananen, kiwi's en avocado's waardoor zij overmatig gaan zweten. Is gebleken uit wetenschappelijk onderzoek, voordat iedereen weer tegen me ingaat dat dat onmogelijk is, etc :p. Hehehe, ik blijf het koppig onder de aandacht brengen hè...

Nou, iedereen een hele fijne zaterdagavond gewenst! Al zal dat bij TomH wel goedkomen als ik het zo lees ;).

Groetjes, Angela
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Zweetvoeten en schoenen ja dat is een bekend verhaal.
Ik werk in een schoenenezaak en het is alom bekend dat je schoenen met leren binnenzolen moet kopen en elke dag schone katoenen sokken.
Het beste is dan ook om elke dag van schoenen te wisselen, zodat de schoenen van binnen ook kunnen drogen!!

Succes, Kim,
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nou, heb het foldertje gevonden; het produkt heet de C.L. Deo-Kristall. Verkrijgbaar als sticks, roller-fluid, spray en soft stick extra sensitive. Na het wassen opbrengen. Het helpt de huid bij vorming van de beschermende zuurmantel :? waardoor de groei wordt verhinderd van bacteriën die verantwoordelijk zijn voor de zweetgeur. Neutraliseert verder het in zweet aanwezige huidvet waardoor het zweet sneller droogt. Het zweten zelf wordt niet verhindert, dat is dan wel weer jammer. Is ook bij overmatige voettranspiratie te gebruiken. Dus als vooral de geur het probleem is helpt dit misschien wel? Vond dit foldertje bij de Tuinen geloof ik, dus neem aan dat ze het daar ook verkopen!

Groetjes, Angela
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht