Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Hoi Sven,

Ik gebruik het zelf niet. Dus wellicht kan iemand anders je beter antwoord geven op je vragen. Ik heb geen flauw idee wat het kost in NL aangezien het hier gewoon vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraar. Wij hoeven het dus ook niet te kopen. Voor het gebruik zou ik je willen vragen onderstaande te lezen:

viewtopic.php?f=11&t=3222

Wellicht zijn er hier nog mensen die het wel gebruiken en je antwoord kunnen geven.

gr Thijs
Svenson
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 17:57
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Svenson »

Iemand die Oxybutynine nog gebruikt ipv Glycopyrronium ?
Vandaag nog bij de apotheek (in BE) geweest die me vertelde dat voor hen Glycopyrronium verschrikkelijk duur is om aan te kopen en aangezien de mutualiteit niet tussenkomt moet het allemaal doorgerekend worden aan de patient...
Daarom dat ik eerst Oxybutynine ga uittesten.

Thanks,
Sven
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Hyper Hydrosis »

Thijs schreef: za 01 sep 2018, 14:47 Hoi Sven,

Ik gebruik het zelf niet. Dus wellicht kan iemand anders je beter antwoord geven op je vragen. Ik heb geen flauw idee wat het kost in NL aangezien het hier gewoon vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraar. Wij hoeven het dus ook niet te kopen. Voor het gebruik zou ik je willen vragen onderstaande te lezen:

viewtopic.php?f=11&t=3222

Wellicht zijn er hier nog mensen die het wel gebruiken en je antwoord kunnen geven.

gr Thijs
Ik krijg het niet vergoed hoor, jullie allemaal wel dan?
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door JWBokx »

Ik gebruik het nu ook al een hele tijd, meer dan een jaar in ieder geval.
Heb er nog nooit voor betaald, verzekerd bij Ditzo
Peele
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 22:31
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Peele »

Glycopyrronium is een interessant medicijn. Maar wat als je al een droge mond hebt? In mijn geval vanwege het dagelijkse gebruik van fexofenadine (anti histamine)? De meest voorkomende bijwerking van Glycopyrronium is een droge mond. Ik heb verder ook een droge huid. Ja wel gek als je last hebt van overmatig zweten op rug en oksels.
Peele
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 22:31
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Peele »

Dokter Venema raadt aan om Glycopyrronium met voedsel in te nemen (zie links onder). Waarom nemen zo veel mensen op dit forum het dan twee uur voor het ontbijt in? Ik ben geen makkelijke slaper. Dus ik kan niet twee uur voor mijn wektijd de wekker zetten, de medicatie inemen en dan weer makkelijk in slaap vallen. Als het nou een uur voor het ontbijt is, is dat wel te doen. Kun je eerst douchen en rustig het eten bereiden.

Ik begin maandag met Clonidine tegen opvliegers. Mocht ik daar over een paar weken vanaf zijn, dan wil ik graag Glycopyrronium slikken tegen het overmatig zweten.

viewtopic.php?f=11&t=3222
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Nu is de officiele bijsluiter van glycopyrronium ook online hier:
viewtopic.php?f=11&t=3287
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door JWBokx »

@Peele Ik snap ook niet waarom dokter Venema aanraad, maar ik slik het 's ochtends rond 10:00 - 10:30 dan zit ik mooi tussen ontbijt en lunch in. Ik kan inderdaad ook niet 2 uur voor het ontbijt innemen om dan weer nog te slapen.
Bij mij scheelt het een hoop tegen het zweten op deze manier.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Ik heb Dr. Venema zojuist gesproken en hij vindt het alleen maar een goede aanvulling. Doe vooral wat het beste werkt voor je. De een zal zijn medicijnen verspreid over de dag innemen. De ander bij het ontbijt en de ander weer op een lege maag. Het verschilt. Je kunt er last van krijgen als je het op je lege maag inneemt, maar dit verschilt per persoon. Maar bedankt voor de aanvulling, ook namens Dr. Venema.
Dajobaca
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 jul 2019, 14:42
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Dajobaca »

Hallo allemaal. Vorige week ben ik na veelvuldig zoeken op dit forum terecht gekomen. Door adviezen hier ben ik begonnen met de glyco. Ben nu 4 dagen bezig. Ik zit nu op elke morgen 3 en in de namiddag 2. Kunnen jullie vertellen wanneer jullie gingen merken dat het werkt? Ik merk namelijk niets nog :(
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Geef het even de tijd kan wel een week duren. Vaak moet je het ook langzaam opbouwen tot je effect ervaart. Zie viewtopic.php?f=11&t=3222
Dajobaca
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 jul 2019, 14:42
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Dajobaca »

Super, ik zie het. Dan ga ik nog even door, bedankt!
Dajobaca
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 jul 2019, 14:42
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Dajobaca »

Ben ik weer. Het begint te werken!! Hoera!! Zo blij! Maar.....Ik heb geen bijwerkingen als droge mond en ogen, maar wel hele erge buikpijn elke keer. Komt dat vaker voor en gaat dat over?
Esk94
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 13:14
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Esk94 »

Hi iedereen, ik ben hier zojuist terecht gekomen na mijn zóveelste zoektocht naar een wondermiddel voor mijn extreme zweetprobleem. Heb al zoveel geprobeerd en niets hielp. Dit klinkt echter onwijs veelbelovend dus ik ga maandag meteen langs mijn huisarts en hopelijk wil ze een beetje meewerken.. Zal haar in ieder geval proberen te overtuigen door middel van het PDF bestandje.
Wat fantastisch dat dit forum er is en dat lotgenoten elkaar op die manier kunnen helpen. Ontzettend waardevol voor mensen met HH. Bedankt daarvoor!
Ik zal een update geven zodra ik (hopelijk zsm) ben begonnen met glycopyrronium!
Marie-Claire
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 12:37
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Marie-Claire »

Hoi allen,

Ik ben hier terecht gekomen na lang zoeken en uitproberen...
Na al jullie berichten te lezen leef ik op hoop!
Nu is het bij mij wel zo dat ik al 10 jaar extreem zweet op mijn hoofd bij de minste inspanning en ook van zodra het iets warmer wordt... heb het ook altijd te warm :oops:
Bij mij is het wel een serieuze bijwerking van anti depressiva... venlafaxine...
Een sociaal leven heb ik bijna niet meer, ik haat het zelfs om aan de kassa van een grootwarenhuis te staan wachten want gegarandeerd stroomt dan net het zweet uit mijn haar... make-up draag ik zelden, ook eens een leuk kapsel uitproberen is uit den boze want ik steek mijn haar op zodat het minder opvalt dat het alweer kletsnat wordt. Ik zie mensen vaak staren en ik vind het verschrikkelijk... laatst zei nog iemand tegen me: "Wow, jij had nog tijd om je te douchen! " Was het maar zo...
Het werkt steeds meer en meer op me...
Zou deze medicatie een oplossing voor me kunnen zijn, in combinatie met anti depressiva... zijn er reeds mensen die hiermee ervaring hebben? Ik woon in België en volgens dat ik hier kan lezen is het tot dusver niet echt simpel om eraan te geraken...
X
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht