overmatig zweten hele lichaam.

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Solana
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 sep 2005, 19:31
Contacteer:

overmatig zweten hele lichaam.

Bericht door Solana »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Solana ik ben 23 jaar en ben nieuw op dit forum.
Ik heb sind 3 jaar last van overmatig zweten en elk jaar wordt dit erger.
Over mijn hele lichaam, ik kan niet 1 plek bedenken waar ik het niet heb.
Ik las in het artikel van erasmus universiteit ( wat iemand op het forum had gezet) dat als je over je gehele lichaam zweet dit een uiting kan zijn van een interne ziekte en dat hyperhidrosis meestal op een paar plekken voorkomt.
Kan iemand me daar mischien iets meer over vertellen?
Verder beinvloed het mijn dagelijks leven enorm.
Ik koop vaak kleding, niet omdat ik het mooi vind maar omdat je daar niet goed in ziet dat ik zweet.
Ik moet vaak met de trein reizen en dat is verschrikkelijk als het een beetje benauwd is. Ik draag zelfs een vest om mijn middel zodat mensen niet kunnen zien dat ik door mijn broek heen zweet zeg maar.

Om een lang verhaal kort te maken, ik vraag me dus af of ik wel hyperhidrosis heb aangezien is dus over heel mijn lichaam behoorlijk zweet.

Ik ben hiervoor naar de dokter geweest maar die zei dat ik wat vaker een wissel douche moest nemen en naar de sauna gaan maar dit helpt dus niet. 6 jaar geleden zat ik niet zo lekker in mijn vel dus zei hij dat het mischien met een depressie te maken kon hebben maar dat is onzin want ik heb ondanks dit probleem een leuk leventje.

Is er toevallig iemand op het forum die me iets meer kan vertellen

alvast bedankt

groetjes Solana
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Solana,

Ik zweet ook over mijn hele lichaam en ik ben bij de huisarts geweest en bij de dermatoloog en bij een chirurg en allemaal hetzelfde ik heb WEL HH dus laat je niet zo snel uit het veld slaan en ga terug naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een dermatoloog!!!
Er zijn allerlei middeltjes voor om het zweten in ieder geval te verminderen!!!

Succes en voor vragen kun je bij ons allem terecht!!!

Gr Kim
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Probeer eens Axitrans, doe het nu al 4d elke dag op (eerste week mag je maximaal 6d na elkaar, daarna 2x in de week) en denk toch dat het al begint te helpen. Zowel op rug,borst en voorhoofd. Hopelijk blijft het zijn werk doen. Mocht dit niet werken dan sprak de dermatoloog van een middel maar ben de volledige naam vergeten, het heet iets van Dia...... toen vroeg ik of het een specifiek middel tegen zweten was en ze antwoordde positief.
Solana
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 sep 2005, 19:31
Contacteer:

Bericht door Solana »

Kinep schreef:Probeer eens Axitrans, doe het nu al 4d elke dag op (eerste week mag je maximaal 6d na elkaar, daarna 2x in de week) en denk toch dat het al begint te helpen. Zowel op rug,borst en voorhoofd. Hopelijk blijft het zijn werk doen. Mocht dit niet werken dan sprak de dermatoloog van een middel maar ben de volledige naam vergeten, het heet iets van Dia...... toen vroeg ik of het een specifiek middel tegen zweten was en ze antwoordde positief.
Bedankt voor jullie reacties.
Axitrans, kan ik dat gewoon in de winkel kopen?

groetjes
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

Ik zou oxybutinine proberen. Er staat een aparte topic over dit medicijn op het forum. Ik had zelf last van zweethanden/voeten en oksels en slik nu sinds kort dit medicijn. Ik heb nu nergens last van en ben er echt superblij mee! Ik heb al heel veel dingen geprobeert tegen het zweten en dit is het eerste dat voor mij ook echt helpt. Vooral als je het over je hele lichaam hebt lijkt me oxybutinine iets om over na te denken.

rianne
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Solana,
Ik gebruik ook oxybutinine.
Dat werkt voor mij ook ik zweet wel maar veel minder dan voorheen !!!!
Dus vraag je huisarts en zeg dat je meerdere reacties hebt gehad op het forum en vraag of je het proberen mag!!

Gr Kim
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Solana,

Je kan Axitrans bij de apotheker kopen, althans in België.
Ik heb het geprobeerd: de doekjes voor het gezicht. Het legde precies een laagje op mijn gezicht waar het zweet niet doorkon.
Maar toen ik heviger begon te zweten, drupte dat los door dat laagje heen.
Voor mij is het dus geen oplossing.

Op het moment gebruik ik af en toe oxybutynine. Als ik de bijwerkingen weer beu ben, stop ik er een tijdje mee.... tot ik het zweten weer beu ben, dan kan ik de bijwerkingen weer even verdragen. :)

Groetjes,
Hanneleen
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik zweet ook over mijn hele lichaam en soms heb ik ook last van opvliegers. Op dagen dat ik heel erg last heb van opvliegers neem ik twee paracetamolletjes. Dit helpt over het algemeen wel tegen de opvliegers en naar mijn idee zweet ik dan minder dan wanneer ik ze niet had ingenomen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht