Hallo

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Jarre
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 jun 2013, 11:57
Contacteer:

Hallo

Bericht door Jarre »

Hallo allemaal,
Mijn hele leven, en dat is al bijna 53 jaar, kamp ik met zweethanden, oksels en voeten. Het is een leven vol ellende...klinkt heel dramatisch, maar zo ervaar ik het nog steeds. In mijn werk moet ik vaak handen geven... Het eerste wat ik doe als ik binnenkom is, dat ik op zoek ga naar een toilet zodat ik mijn handen kan afspoelen met koud water... Maar enfin dat zullen jullie wel herkennen.
Ik heb al veel gelezen hier op het forum en lees hele positieve ervaringen over de operatie. Nu heb ik gelezen dat deze operatie voor mij gezien mijn leeftijd te risicovol zou zijn...
Ik ben pas bij een dermatoloog geweest en zij wil mij ook geen medicijnen (oxybutynine) geven vanwege de bijwerkingen....
Ik gebruik nu alumiumchloride 15% maar dat helpt niks...
Mensen... Als ik 20 jaar jonger was geweest, dan wist ik het wel... Geloof maar niet dat het vanzelf over gaat als je ouder wordt.. Dit werd vroeger althans tegen mij gezegd....
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden en veel herkenbare ervaringen lees. Gelukkig ben ik niet de enige met dit (niet altijd begrepen) probleem.
Groetjes Jar're
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Deo gratias »

Dag Jarre,
Jammer dat jouw dermatoloog jou geen oxybutynine wil voorschrijven. Ik gebruik het middel zelf al een aantal jaren met plezier en zonder problemen. Ik heb het middel via mijn huisarts gekregen, misschien moet je het gewoon aan jouw huisarts vragen?
Oxybutynine is overigens (bij mij in ieder geval) geen wondermiddel, maar brengt het overmatig zweten wel terug tot een meer aanvaardbaar nivo. (Ik zweet over mijn hele lichaam, maar vooral hoofd, borst, rug en oksels.)
Succes!
Groet, DG
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Erje »

Hoi Jarre,

Welkom!

De afgelopen week werd er veel gepost hier over de nieuwe Hyperhydrosis Kliniek in Delfzijl. Ik heb de site even bezocht en er staan ook FAQ op, één daarvan gaat over leeftijd en ik had begrepen dat er boven de 40 wat meer risico's aan kleven, waardoor er eventueel een wat langere opname aan vast zit, maar ik heb nergens gelezen dat er echt een leeftijdsgrens aan zit waarboven ze het niet meer aandurven.
Dit hangt natuurlijk wel van je persoonlijke conditie enz af. Zeker de moeite om eens even op de site te kijken.
Gesloten