Toch gekozen voor een operatie
Geplaatst: do 14 feb 2013, 19:12
Na 4 jaar botox injecties te hebben gehad in mijn oksels heb ik toch besloten om een operatie (ETS) te ondergaan. De injecties werkten bij mij maar 4 maanden wat redelijk aan de korte kant is. Ook zweet ik veel bij mijn handen en voeten en daar is botox niet het ideale middel voor (ook nooit geprobeerd)
Toen werd vorig jaar bekend dat er in het UMCG een verbeterde behandeling uitgevoerd kon worden (en ook vergoed door ziekenfonds voor zover bekend) heb ik het besluit genomen om voor een operatie te gaan. Aangezien het toen allemaal nog nieuw was heb ik alleen informatie via de mail gekregen.
Op een gegeven moment kwam het bericht dat deze behandeling niet door het UMCG zelf uitgevoerd zou worden maar door de Hyperhidrosiskliniek. Zij zouden dan ruimtes huren in het UMCG om de operatie uit te voeren. Er was zeer veel onduidelijkheid over de vergoedingen en werd dan ook van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.
Ik moest van mijn zorgverzekeraar een overzicht vragen aan de kliniek van de kosten. Aangezien de kliniek nog niet telefonisch bereikbaar was heb ik een mail gestuurd. Hier heb ik nooit een antwoord op gekregen. Toen ze uiteindelijk wel telefonisch te bereiken waren heb ik er heen gebeld met de vraag waarom ik nog geen antwoord had gekregen en of het alsnog mogelijk was dat ik een overzicht zou kunnen krijgen. De vrouw die ik aan de lijn had was amper te verstaan, kwam heel onprofessioneel over en kon mij niet duidelijk uitleggen wat er nu van mij verwacht werd. Uiteindelijk vroeg zij aan mij of ik aan de zorgverzekeraar wou vragen om contact met hun op te nemen. Iets wat de meeste zorgverzekeraars niet doen.
Ik kreeg een heel onprettig gevoel bij deze kliniek en heb daarom besloten om toch maar verder te zoeken naar mogelijkheden. Zo kwam ik uit bij het VUMC in Amsterdam.
Direct heen gebeld om te vragen of ik met mijn huidige verwijzing naar de Hyperhidrosiskliniek ook bij hun terecht kon of dat ik een nieuwe verwijzing nodig was. Dit was niet het geval en kon gewoon met mijn huidige verwijzing van de huisarts bij hun komen.
Afgelopen woensdag ben ik teruggebeld om een consult afspraak te maken. 24 april om 10:20 heb ik een afspraak (dus lekker vroeg mijn bedje uit).
Mijn verloofde die mij de afgelopen jaren veel gesteund heeft gaat ook dit keer weer mee. Niet alleen voor de steun maar ook voor het extra paar oren. Ik weet van mijzelf dat ik misschien te enthousiast wordt en niet alle informatie goed meekrijg.
Ik vind het wel heel erg spannend en ben ook heel benieuwd hoe dit nu allemaal gaat verlopen. Ik hoop dat ik snel geholpen kan worden.
Toen werd vorig jaar bekend dat er in het UMCG een verbeterde behandeling uitgevoerd kon worden (en ook vergoed door ziekenfonds voor zover bekend) heb ik het besluit genomen om voor een operatie te gaan. Aangezien het toen allemaal nog nieuw was heb ik alleen informatie via de mail gekregen.
Op een gegeven moment kwam het bericht dat deze behandeling niet door het UMCG zelf uitgevoerd zou worden maar door de Hyperhidrosiskliniek. Zij zouden dan ruimtes huren in het UMCG om de operatie uit te voeren. Er was zeer veel onduidelijkheid over de vergoedingen en werd dan ook van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.
Ik moest van mijn zorgverzekeraar een overzicht vragen aan de kliniek van de kosten. Aangezien de kliniek nog niet telefonisch bereikbaar was heb ik een mail gestuurd. Hier heb ik nooit een antwoord op gekregen. Toen ze uiteindelijk wel telefonisch te bereiken waren heb ik er heen gebeld met de vraag waarom ik nog geen antwoord had gekregen en of het alsnog mogelijk was dat ik een overzicht zou kunnen krijgen. De vrouw die ik aan de lijn had was amper te verstaan, kwam heel onprofessioneel over en kon mij niet duidelijk uitleggen wat er nu van mij verwacht werd. Uiteindelijk vroeg zij aan mij of ik aan de zorgverzekeraar wou vragen om contact met hun op te nemen. Iets wat de meeste zorgverzekeraars niet doen.
Ik kreeg een heel onprettig gevoel bij deze kliniek en heb daarom besloten om toch maar verder te zoeken naar mogelijkheden. Zo kwam ik uit bij het VUMC in Amsterdam.
Direct heen gebeld om te vragen of ik met mijn huidige verwijzing naar de Hyperhidrosiskliniek ook bij hun terecht kon of dat ik een nieuwe verwijzing nodig was. Dit was niet het geval en kon gewoon met mijn huidige verwijzing van de huisarts bij hun komen.
Afgelopen woensdag ben ik teruggebeld om een consult afspraak te maken. 24 april om 10:20 heb ik een afspraak (dus lekker vroeg mijn bedje uit).
Mijn verloofde die mij de afgelopen jaren veel gesteund heeft gaat ook dit keer weer mee. Niet alleen voor de steun maar ook voor het extra paar oren. Ik weet van mijzelf dat ik misschien te enthousiast wordt en niet alle informatie goed meekrijg.
Ik vind het wel heel erg spannend en ben ook heel benieuwd hoe dit nu allemaal gaat verlopen. Ik hoop dat ik snel geholpen kan worden.