Twijfel over botox behandeling

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Kaarin
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 12:29
Contacteer:

Twijfel over botox behandeling

Bericht door Kaarin »

Hoi,

Ik heb een paar weken terug van de botox behandeling bij de Mauritskliniek in Nijmegen gehoord. Meteen daarbij kreeg ik de informatie dat het waarschijnlijk in 2012 niet meer wordt vergoed (wat nu dus wel weer zo is, zoals ik hier al gelezen had). Echter heb ik dus snel moeten beslissen of ik dit wel wilde. Ik heb gauw wat info gezocht en toch maar gebeld. Ik kon als laatste optie dit jaar morgen (30dec) terecht. De info die ik gevonden had gaf mij vooral positieve berichten. Ook op dit forum lees ik veel positieve reacties echter heb ik ook wat negatieve verhalen gehoord waardoor ik nu erg twijfel of ik het wel moet doen. Misschien moet ik eerst andere dingen proberen zoals die Odaban waar over gesproken wordt. Ook heb ik hier een vervelende ervaring gelezen over de kliniek in Nijmegen.

Wat raden jullie mij aan? Het afzeggen kost me nu 50,- maar liever dat dan een vervelende ervaring met nare bijwerkingen! Ik ben al niet zo van de behandelingen, dokters en dergelijke!

Groetjes
Kaarin
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 12:29
Contacteer:

Re: Twijfel over botox behandeling

Bericht door Kaarin »

Echter heb ik wel al odorex en syneo5 geprobeerd en nog wat spulletjes. Dit werkt dan of niet of alleen tijdelijk. Vandaar dat ik ook twijfel over de werking van odaban.

Ik hoop toch snel wat reacties te krijgen aangezien het al morgen is...
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Twijfel over botox behandeling

Bericht door Erje »

Ik heb dit topic gemist, anders had ik eerder geantwoord, hoewel je natuurlijk toch zelf de beslissing moet nemen. Ben nu wel benieuwd wat het geworden is en als je toch in Nijmegen geweest bent, wat je ervaringen daar waren.......

groetjes,
Erje
Kaarin
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 12:29
Contacteer:

Re: Twijfel over botox behandeling

Bericht door Kaarin »

Hoi Erje,

Ik vond het spijtig dat ik geen reacties meer had gekregen. Echter heb ik toch besloten het nog even uit te stellen aangezien het dit jaar ook weer vergoed wordt.
Ik heb nu Odaban besteld en ben beniewd of dat werkt. Ik hoop het maar!
Bedankt nog voor je reactie. Mag ik vragen wat jij er momenteel aan doet?

Groetjes Karin
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Twijfel over botox behandeling

Bericht door Erje »

Kaarin schreef:Hoi Erje,

Ik vond het spijtig dat ik geen reacties meer had gekregen. Echter heb ik toch besloten het nog even uit te stellen aangezien het dit jaar ook weer vergoed wordt.
Ik heb nu Odaban besteld en ben beniewd of dat werkt. Ik hoop het maar!
Bedankt nog voor je reactie. Mag ik vragen wat jij er momenteel aan doet?

Groetjes Karin

Ja, dat heb ik ook een tijdje gebruikt, maar het hielp niet afdoende.
Ik ben nu al weer een aantal jaren aan de botox en het bevalt me prima, tenminste bij de mauritskliniek. Daarvoor bij andere klinieken geweest, maar dat beviel minder. Ik ben ook in nijmegen geweest, maar vond de verdovingsprikken vrij pijnlijk. M'n oksels waren daarna ook bont en blauw en dat zag je nog wéken daarna.
In utrecht wordt niet verdoofd, maar echt pijnlijk kan ik het niet noemen. Geen blauwe oksels en maximaal resultaat!
anoniem13
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 02 jan 2012, 11:56
Contacteer:

Re: Twijfel over botox behandeling

Bericht door anoniem13 »

Haai,
Ik gebruik sinds net odaban, ik heb het vanavond voor het eerst opgespoten. Alleen de gebruiksaanwijzing is niet in het nederlands. Dus heb ik een paar vragen waar ik heel graag antwoord op zou willen hebben:
1. Moet je eerst gedoucht hebben voordat je het op mag spuiten?
2. Hoeveel spuitjes mag je per oksel doen? Want het spuitje is zo klein dat het niet helemaal je oksel bedekt, dus heb ik het maar met mn vinger uitgesmeerd. Is dat slecht?
3. Werkt het meteen de eerste keer dat je het gebruikt?

Zouden jullie alsjeblieft willen reageren?
Dank jullie wel alvast
Groetjess dien
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Twijfel over botox behandeling

Bericht door Erje »

Hallo anoniem,

Je kunt wel eerst douchen, maar je oksels moeten echt heel goed droog zijn voor je Odaben gebruikt, want anders heb je kans dat de aluminium-chloride gaat reageren met het vocht en dat geeft iritatie en jeuk.
Daarom is het bv een tip om eerst wat talkpoeder op te doen, de boel is dan goed droog. Toen ik het destijds gebruikte spoot ik de Odaban op een wattenschijfje en daarmee kun je dan de hele oksel deppen. Dat geeft ook minder kans op iritatie. Ik dacht dat het zo ook in de gebruiksaanwijzing stond, maar dat weet ik niet meer zeker. Ben er zelf al lang geleden mee gestopt, het hielp niet afdoende.
Jij in ieder geval veel succes, ik hoop voor je dat het goed helpt.
Of het de eerste keer al helpt zal per persoon verschillen denk ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht