Ik ben een jongen van 18 jaar en heb, net als jullie, last van veel zweten. Ik zweet vooral onder de oksels en in de schaamstreek, bus bij mijn billen en dijen. Soms, als het echt erg is, ook op mijn buik, rug en benen, maar hoofdzakelijk de oksels en billen/dijen.
Nu dacht ik altijd dat overgewicht een grote rol speelt bij zweten. Vroeger was ik ook vrij dik / mollig. Nu ben ik inmiddels na anderhalf jaar dieet enorm afgevallen (ruim 30 kilo) maar ik heb niet de indruk dat het zweten echt minder is geworden. Het is wel iets minder geworden, maar nog steeds zweet ik behoorlijk veel op eerder genoemde punten. En dat maakt mij heel erg onzeker en ook ongelukkig. Het is namelijk niet zo prettig om constant maar natterige billen te hebben. Met het zweet onder mijn oksel kan ik nog overweg, omdat het niet stink en ik sinds een tijdje een deodorant hebt die bij mij echt goed werkt (Dove man+care deo) en het zweten onder mijn oksels gelukkig erg beperkt heeft. Maar deodorant op mijn billen spayen is ook geen goed plan denk ik.
Ik ben echt de wanhoop nabij. Ik kan niet eens gewoon naar het winkelcentrum mijn boodschapjes halen zonder dat ik een doorweekte reetspleet krijg. En dat is echt niet leuk. Ik ben namelijk ook homoseksueel, en in die wereld word er toch heel kritisch naar je billen en schaamstreek gekeken, en natte bezwete billen/dijen is dan geen plus punt, eerder een afknapper. Ik ben dus echt de wanhoop nabij.
Weet iemand of kent iemand middeltjes, dingetjes of andere oplossingen voor dit probleem? Ik las laatst op het internet dat cola en knoflook(saus) ook bepaalde stofjes bevatten die zweetproductie bevorderen. Nu ben ik sinds kort gestopt met cola en knoflook(saus) te drinken en eten, maar ik merk nog niet echt resultaat. Of duurt het even voor het effect geeft? Ik dronk hiervoor wel veel Cola light, toch wel een liter per dag ongeveer.
Alvast bedankt!