Verwijderen complete okselhuid

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Ik heb een aantal maanden geleden via een liposuctie de zweetklieren onder mijn oksel laten weghalen maar dit heeft bij mij niet voldoende effect gehad, volgens de chirurg zitten de zweetklieren bij mij dan meer in mijn huid, hij wil daarom ook de complete okselhuid verwijderen en dit vervangen door een stuk huid onder mijn oksel (uit mijn zij dus).
Omdat ik hier via google niks over kan vinden wil ik vragen of iemand hier meer over weet of heeft meegemaakt?

Groetjes Mir
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Thijs »

Hoi Mir,

Dit noemen ze incisie. Er wordt dan een stuk huid onder je oksel weggesneden. Dit was vroeger de methode om tegen overmatig zweten af te komen. Nadeel is de wondvorming die slecht geneest en de littekens die je er aan over houd. Als het goed is is er een topic ergens hier op het forum waarbij iemand dit ook heeft ondergaan.
Waar heb je trouwens die liposuctie laten doen ?

Groetjes Thijs
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Nee geen incisie een excisie, echt de complete huid wordt weggehaald en weer dichtgemaakt met een huidtransplantaat.
Dit heb ik in Leeuwarden laten doen.

Groetjes
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Volgende week dinsdag is het zover (22-2-11), dan wordt ik geopereerd. Jammer dat er weinig reacties op zijn maar ik laat het nu maar gewoon doen, ik zal mijn ervaring hier wel delen, of het geholpen heeft of niet.

Groetjes Mir
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Thijs »

Helaas wordt er meer gelezen dan geschreven op dit forum. Ik volg je topic wel hoor. :) Hou ons op de hoogte hoe of wat.....

succes en sterkte.

groetjes Thijs
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Ja inderdaad, dat denk ik ook. Ik hou jullie wel op de hoogte :D
Eveline
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:34
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Eveline »

Hoi Mir,

Ik volg je ook hoor! Ik ben al heel de dag aan het duimen voor je ;)

groetjes
Eef
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Dankjewel Eef! :D
Ik ben thuis hoor, ik mocht eerder weg want de drains mochten eruit en het infuus had ik niet meer nodig.
Ik was er dus alleen nog maar voor de pijnstilling, dat kan thuis ook :D (en thuis herstel je sneller)
Ben blij dat het achter de rug is, de pijn is me best tegengevallen, de eerste dag dan, ik denk dat de pijn ook kwam door die drains, nadat die eruit waren begon het beter aan te voelen.
Nu gaat het wel goed, ik heb het goed onder controle met de pijnstillers. Ik heb wel 2 lelijke oksels (uiteraard) en kan nog niet veel maar dat komt wel weer. De okselhuid is weggehaald en een stuk huid van mijn rug is gebruikt om het op te vullen, opgerekt eigenlijk (geen transplantaat maar ze noemen het een transpositie), het staat nu wel strak maar dat trekt wel weer bij. Of het geholpen heeft zal ik hier wel melden. Ik zweet nu in ieder geval niet :D

Groetjes Mir
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Thijs »

Klinkt heftig zeg.... mocht je foto's van je oksels hebben dan ontvang ik ze graag zodat ik ze hier kan plaatsen, als je dat wilt. Je kunt mij mailen op overmatigzweten@hotmail.com

sterkte en hou ons op de hoogte...

groetjes Thijs
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Oke ik zal er foto's van maken, dan mag jij bepalen of je het hier wilt plaatsen :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Thijs »

Zie hier de linker oksel van Mir:

Afbeelding

En hier de rechter oksel van Mir:

Afbeelding


Mir, bedankt voor de foto's... ziet er akelig uit, maar dan krijgen we wel een goed beeld. Ik ben erg benieuwd of de behandeling ook effectief blijkt. hou ons svp op de hoogte.

groetjes Thijs
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Hey Thijs,

Raar om het hier zo te zien :( Het ziet er erger uit dan het is hoor.

Er zitten oplosbare hechtingen in, dat scheelt wel denk ik. En het is nog maar 3 dagen geleden gedaan dus het is nog dik en bont en blauw. :roll:

Ik hou jullie op de hoogte, of het daadwerkelijk effectief is geweest :D

Groetjes Mir
Eveline
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:34
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Eveline »

Jeetje Mir dat ziet er echt heftig zeg! Hoe gaat er nu mee?
Ik word vanavond opgenomen en mag morgenochtend om 07:30 uur onder het mes! Spannend zeg!

Groetjes
Eef
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Hey Eef,

Het gaat goed, ik ben al voor controle geweest en alles ziet er goed uit, ik moet alleen beginnen met fysiotherapie om de huid op te rekken, het staat iets te strak. Maar dat zal ook wel goed komen.
Laat jij het weten zodra je weer thuis bent? Hoe het dan gaat met je? Ik ben benieuwd!
He heel veel sterkte, ik zal aan je denken, succes!

Groetjes Mir
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

hallo Mir ik ben nieuw op dit forum en ik zit er ook over te denken om die operatie te doen.
ik heb wel een aantal vragen aan je als dat goed is?

heeft het geholpen bij jou? en tot welke factor behoorde jij eerst? was jij licht , gemiddeld of zwaar? ik zelf behoor tot zwaar ik moest per 3 maanden mijn botox weer venieuwen.
hoe is het verder met jou gegaan? nog veel last gehad? waar in leeuwaarden heb jij het laten doen?
ik ben heel benieuwd naar je reactie

groetjes Lady Dark
Plaats reactie