ben nieuw hier en een paar vraagjes

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
spletter
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 09:46
Contacteer:

ben nieuw hier en een paar vraagjes

Bericht door spletter »

Hallo iedereen

Ik wist niet dat deze site bestond maar ik schrok er een beetje van hoeveel andere ook het zelfde probleem hebben.
Ik zweet het meest bij mijn oksels. Ik weet niet of ik hyperhidrosis heb want ben er nooit meer naar de dokter geweest want ik dacht dat de 1 meer zweet als de andere.
Ik vind het erg vervelend want je leeft er gewoon naar.
Je kleren uitzoeken wat je aan wil, op een feestje maar in de gaten houden dat je niet nat wordt of dat ze het misschien kunnen zien.
Ik ga dan ook meer mijn armen tegen mijn aan houden en dan krijg je volgens mijn meer zweetlucht omdat het dan een soort broeiplek wordt.
Of in de auto het raampje ver opdoen zodat je hoopt dat het weer opdroogt(stom he)
Maar al met al ben je er zo mee bezig.

Ik heb zelf ook de oderex dry maar ten eerste zeggen ze als je het te lang gebruikt helpt het naar een tijd niet meer.
Is dat ook zo????

En ik heb het idee dat je dan wel weer op een andere plek harder zweet.
Is dat bij jullie ook?

Ik dacht dat het gewoon iets was wat ik gewoon erger had als een ander maar het is en kan dus eigenlijk ook gewoon een soort ziekte / aandoening zijn?

En inderdaad ik bloos ook heel gauw of laten we maar zeggen gewoon een rode kop krijgen.
Kun je dat dus ook aan elkaar koppelen dat als je veel zweet ook sneller een rode kop krijgt?

Nou ik ben wel blij dat ik nu weet dat ik echt niet de enigste ben.
Groetjes Spletter
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: ben nieuw hier en een paar vraagjes

Bericht door Thijs »

Hoi en welkom op dit forum..... we bestaan al sinds 2005 :)

Het zou heel goed kunnen dat je hyperhidrosis hebt onder je oksels.... das moeilijk vast te stellen. Als je constant zweet ookal is het winter en je hebt constant grote natte plekken onder je oksels dan kun je wel stellen dat je hyperhidrosis hebt. (Mits je een andere aandoening/ziekte hebt die het zweten veroorzaakt.)

Zover ik weet krijg je geen compensatiezweet als je odorex extra dry gebruikt.... althans ik heb er persoonlijk nooit wat van gemerkt.
Veel mensen die overmatig zweten blozen ook vaak. Vandaar ook dat we een kopje blozen hebben hier op het forum. Waarom deze link bestaat? geen flauw idee... zal wel met je warmte huishouding te maken hebben.

Ik wens je veel sterkte en succes op het forum... heb je al een goed middel om het overmatig zweten tegen te gaan ? je zou syneo5 of odoban kunnen proberen, dat schijnt echt goed te zijn ! Syneo5 kun je bij de DA kopen en Odoban bij sweatguide.nl

Groetjes Thijs
Plaats reactie