hele erge zweethanden

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Yasmientje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 00:46
Contacteer:

hele erge zweethanden

Bericht door Yasmientje »

Ik heb echt heel erg last van zweethanden.
Het zweet druppelt soms echt van m'n handen.
Als ik wat opschrijf dan is mijn blaadje helemaal doorweekt.
Als ik wat vasthoud dan laat ik een natte handafdruk achter.
Hoe kan ik ervan af komen?
Mijn dokter heeft me al eens talkpoeder voorgeschreven en clonidine maar niks helpt!
Ik heb er vroeger geen last van gehad en nu ben ik best bang dat ik er nooit meer vanaf kom.
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: hele erge zweethanden

Bericht door Johnw »

Wellicht kan je bij een dermatoloog een iontoforese apparaat gebruiken. Dit werkte voor mij. Mocht de dermatoloog geen apparaat hebben, dan kun je desnoods 1 kopen. Soms wordt dat ook nog vergoed!
wendybakker
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 17:26
Contacteer:

Re: hele erge zweethanden

Bericht door wendybakker »

Je komt er ook niet zomaar af. Het is in ieder geval duidelijk dat je ook hyperhidrosis hebt, voor mij is jouw omschrijving van je handen namelijk erg herkenbaar. Ik heb dat ook (al sinds mijn geboorte). Iontoforese zou kunnen werken, ik gebruik het ook, maar het is wel vervelend en je moet het vaak herhalen. Er zijn ook andere mogelijkheden om het zweten te verminderen, daarvoor moet je dit forum eens doorlezen. Of lees dit eens: www.sudor.nl/downloads.php?cfid=8

Groetjes!
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re: hele erge zweethanden

Bericht door lila89 »

ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt.
Heb ook van die middeltjes voorgeschreven gekregen van de dokter.. Als ik dan zei dat ze niet werkten leek de dokter me zelfs niet te geloven.
Naast zweethanden heb ik ook zweetvoeten. Die 2 staan met elkaar in verbinding. Als het ene zweet zweet het andere ook.
Yasmientje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 00:46
Contacteer:

Re: hele erge zweethanden

Bericht door Yasmientje »

De dokter heeft me uiteindelijk doorverwezen naar de dermatoloog dus ik ga van de week de mauritskliniek bellen om een afspraak te maken.
Yasmientje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 00:46
Contacteer:

Re: hele erge zweethanden

Bericht door Yasmientje »

Ik heb vandaag botox laten inspuiten in mijn oksels bij de mauritskliniek.
Het lijkt niet te werken want ik zweet gewoon nog onder mijn oksel :(
Volgens mij zit er niks anders op dan gewoon mijn zweetkliertjes operatief te laten verwijderen.
Alleen ziet mijn dermatoloog dat niet zitten en wilt dat ik een hidrex apparaat aanschaf voor mijn handen en voeten.
Paul P. Kopinsky
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 02 feb 2009, 11:43
Contacteer:

Re: hele erge zweethanden

Bericht door Paul P. Kopinsky »

Mijn Linktip: http://zweethanden.info

AHC30 forte en Antihydral = de beste oplossing tegen zweethanden of zweetvoeten ...

Succes! PfP :beer
Plaats reactie