Hee halo! (hier een zwetende reiziger)

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Joske!
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 20:58
Contacteer:

Hee halo! (hier een zwetende reiziger)

Bericht door Joske! »

Dag mede zweters,

Sinds een aantal jaren heb ik last van overmatig zweten; of hyperhyidrosis zoals ik hier geleerd heb. Mijn probleem is dat wanneer ik me fysiek inspan, of wanneer het heel erg warm is, ik echt extreem ga zweten. M`n hele lichaam wordt dan echt zeik en zeik nat van alle liters(?) zweet die ik in korte tijd uit m`n lichaam weet te persen. Met name wanneer ik uit ga en wat ga dansen (zo dus: :banaan ) is het echt hopeloos. Binnen een kwartier barst het zweten los en na een halfuurtje dansen ben ik echt zo goed als doorweekt... Probleem is dat ik niet alleen uit m`n oksels veel en veel te veel zweet, maar ook uit iedere andere willekeurige porie in m`n lichaam. Wordt er echt helemaal hopeloos van.

Buiten die twee avondjes dat ik uit ga (en toch lekker blijf dansen, dan maar doorweekt, maar wel plezier voor 10) heb ik in het dagelijksleven gelukkig weinig last van dit probleem. Zweet wanneer ik me niet fysiek hoef in te spannen niet meer of minder dan andere mensen, maar er is helaas één uitzondering: hitte. Dit is m`n grootste vijand. Als ik niets doe en het is heet zweet ik niet erg, maar zodra ik me ook maar een beetje inspan (dus redelijk doorlopen, fietsen, dansen, etc.) ontstaat er een heuse dijkdoorbraak en stroomt het zweet van m`n lichaam.

Nu is dit in Nederland niet zo`n probleem, maar volgend jaar vertrek ik voor vijf maanden(!) naar Zuid Amerika om te gaan backpacken. Trekken door de jungle, bergbeklimmen, raften, carnaval vieren in Rio, slenteren door miljoenen steden, samba- en salsadansen, sandsurfen in de woestijn: allemaal een 'dream come true'. Maar hoe ga ik dit in vredesnaam doen zonder dat ik verdrink in m`n eigen zweet? Na lang sparen en dromen van deze reis, begint het angstzweet (figuurlijk) nu echt los te breken. Keer ik na een maand gedesillusioneerd terug omdat ik de hitte niet aan kan? Wennen ik en m`n lichaam aan de hitte, neemt het zweten af en worden het dé vijf maanden waarvan ik gedroomd heb? Of is er misschien een oplossing (pilletje, zalf, speciale kleding, etc.) tegen dit zweten? Met name op deze laatste vraag hoop ik hier op dit forum een antwoord te vinden.

Groeten,

Jos(ke!)
Zwieber
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 10:57
Contacteer:

Re: Hee halo! (hier een zwetende reiziger)

Bericht door Zwieber »

Hey Jos,

Wat betreft het backpacken.... mijn ervaring is dat het daar wel los loopt, onderweg daarheen in het vliegtuig zal het doorbijten zijn. Maar daar kom je in een ander klimaat, andere mensen, ander levenspatroon, laat ik het zo stellen, veel minder stress. Raar maar je accepteert daar het veel meer, en je bent met je zintuigen bij heel andere dingen ;-) En juist de leuke dingen die je doet daar, ben je niet meer bezig met je zweten.. haha met het raften zul je toch echt de boot moeten vast houden.
believe me.. Sterkte Grtz, Zwieber
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht