Frijters Mind Tuning® B.V. voor sommigen een oplossing?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Idia13
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:56
Contacteer:

Frijters Mind Tuning® B.V. voor sommigen een oplossing?

Bericht door Idia13 »

Zou dit niet iets zijn, iemand hier ervaring mee?


http://www.lastvanzweten.nl/index.php?id=10



greetz I [/url]
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

hahaha hadden we het hier niet al een keer over gehad in een ander topic??? Das die kerel die zegt dat mensen die last hebben van HH een foutje in het hoofd hebben. Laat maar.... ik hoef er niet heen, ben trouwens nog steeds op een reactie van meneer Frijters zelf aan het wachten. Ben bang dat ik erg lang moet wachten.....

Maareh.. als je aan mij vraagt of het iets zal zijn ? Nee! Van mij hoeft het niet, net als accupunctuur... maar goed ieder mens is gelukkig anders, ik vraag me af of er mensen zijn die via hun echt van hun HH zijn afgekomen....... Op dit forum ben ik ze (nog) niet tegen gekomen.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

tja misschien helpt t. heb er zelf ook niet zoveel vertrouwen in moet ik zeggen. maar misschien als ik geen andere oplossingen meer weet ga ik psycholoog proberen ofzo. want ik zweet veel erger als ik er aan denk of als er mensen in mn buurt zijn. vooral op momenten dat ik denk "ga nu niet zweten" ga ik zweten :? erg grappig altijd :roll:
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

is er iemand die ervaring heeft of met dat Frijters mind tuning, of met een psycholoog?
torilini
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 12:05
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Bericht door torilini »

rianne88 schreef:is er iemand die ervaring heeft of met dat Frijters mind tuning, of met een psycholoog?
rianne, ik ben op een tweedaagse groepstraining geweest bij Pieter Freijters.
Was best een paar heftige dagen. Ik zat met nog een zweter in de groep en de rest had allemaal andere klachte. Rood worden , trillen als mensen keken hyperventileren, etc. Ik ben er niet echt veel mee opgeschoten maar het heeft me toch wel een beetje geholpen en alle beetjes helpen. Hij was zelf ook een enorme zweter en was er o.a. door aan de drank geraakt. Maar het haakt wel meer aan op de psychische aspecten van zweten en niet de lichamelijke redenen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

De geleerden stellen dat hyperhidrosis NIET een psychische oorzaak heeft.

Ookal ben ik overtuigd dat HH wel voor een groot gedeelte psychisch ontstaat geloof ik persoonlijk toch niet in dit soort therapie. Waarom weet ik niet, maar mijn hersens sturen te vaak een signaaltje "ga zweten" naar mijn oksel zweetklieren. Dit proces gaat onbewust en derhalve kan ik daar dus ook geen invloed op uitvoeren. Ik kan praten tot ik een ons weeg maar het zweten wordt er niet minder van.

Wellicht werkt dit soort therapie wel voor anderen, ik geloof er zelf niet in en mischien zal het daardoor ook wel niet werken bij mij :) Ik beschouw dit forum en de afgelopen meeting als therapie. Grappig als ik na ga dat ik 5 jaar geleden nooit had kunnen voorstellen ooit een forum hierover te beginnen laat staan mijn verhaal op internet te zetten of lotgenoten te ontmoeten. Dit alles is natuurlijk zeer positief, maar ook dit heeft helaas niet bijgedragen aan een vermindering van zweten. Bij mij doen botox injecties dat wel....

Groetjes Thijs

Ps. Zijn er mensen die WEL baat hebben gehad bij deze therapie van meneer Frijters? Beetje jammer dat deze meneer nooit de moeite heeft gedaan om mijn email te beantwoorden waarom hij vind dat mensen met HH een "foutje" in het hoofd hebben of dat hij zelf op dit forum iets zou schrijven. Conclusie?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ohja, ik kon het toch niet laten hoor. 16 juni 2005 had ik een email gekregen van de assistente van Dhr. Frijters waarin zij mij beloofde mijn email onder de aandacht te brengen van Dhr. Frijters. Tot op heden heb ik niets meer gehoord.... Dus ik heb vandaag zelf maar weer een email gestuurd waarom Dhr. Frijters vind dat mensen die overmatig zweten een "foutje in de mind" hebben zoals op hun website staat.

In mijn email heb ik Dhr. Frijters verzocht om een reactie op dit forum te schrijven....

Ben benieuwd...

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

En zie een antwoord van Dhr. Frijters zelf:
Hallo Thijs,

In ieders Mind zijn foutjes. Zo'n foutje is meestal dat iemand op onbewust
niveau (dus wanneer iemand ergens aan denkt), een flmpje/beeld in gedachten ziet dat anders is dan de werkelijkheid.
Het gevolg is dat het onwillekeurig zenuwstelstel (hierover heeft niemand
iets te vertellen) willekeurig reageert met een lichamelijke reactie. De een
krijgt het warm, de ander gaat zweten, een ander wordt weer rood, weer een ander gaat trillen, het hart kan tekeer gaan, de mond kan droog worden enz. enz.

We weten niet of we de wereld van binnen zien zoals die echt is. Daarvoor is onze binnenwereld te onbewust. Toch zal er in die visuele binnenwereld iets mogen veranderen (dus dat kleine foutje herstellen) en een onderdeel van Mind Tuning is om op te sporen hoe iemand bepaalde situaties van binnen ziet en een Mind te prikkelen om de wereld te zien zoals die er echt uitziet.

Voor de duidelijkheid heeft iemand met zweetangst géén foutje IN het hoofd maar wordt een bepaalde situatie met hetzelfde hoofd anders gezien (dat is het foutje) en HOE ..kan voor iedereen verschillend zijn.

Vanuit mijn opinie zijn mensen met zweetangst NIET ziek en Niet gek en zeker geen patiënt. IK schrok namelijk van het woord "patiënten vereniging".
Overigens is gebleken dat zweetangst en het daarbij horende overmatig zweten meestal snel kan verdwijnen.

Er over blijven praten blijft je houden in de greep van het probleem.
Vandaar dat ik het reageren op forums vermijd.

Vriendelijke groet,

Pieter Frijters

P.S. Morgen ga ik alweer met vakantie Thijs.
Met vaak meer dan zesduizend bezoekers per dag komt er veel mail binnen en
soms wordt er wel eens iets over het hoofd gezien, zoals jou eerdere
mailtje. Was er vanuit gegaan dat je mail al afdoende beantwoord was.

Interessant... alleen is er naar maar mijn mening een verschil tussen mensen met HH en mensen met zweetangst.

Ik ben niet bang dat ik ga zweten (zeker niet nu ik al 5 jaar behandeld wordt met botox injecties). Het is dus ook niet zo dat de angst om te gaan zweten juist het zweten in stand houdt. Althans niet bij mij.

Ik ben nooit bang geweest om te gaan zweten. Opeens was het zweten er gewoon en het hield niet meer op. 15 jaar geleden begon het en nu nog...

Wellicht is een en ander dicht in elkaar verweven en zullen er ook combinaties mogelijk zijn. Maar in mijn beleving heb je HH en je hebt sociale angsten etc waardoor zweten kan ontstaan of angstzweet.

Als je kanker hebt of de angst hebt om kanker te krijgen dan is dit niet hetzelfde. Of mag ik dit niet zo stellen?

Complexe materie das een ding wat zeker is....

graag jullie reacties...

Groetjes Thijs
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Ik ben het helemaal met je eens, Thijs.
Ook bij mij gaan angst en zweten niet samen. Wat wel ALTIJD samen gaat bij mij is 'bewegen' en zweten.
En dat bewegen hoeft absoluut geen sporten te zijn!
Ik denk dus ook dat er een verschil is tussen HH en zweetangst!

Hanneleen
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Dat er iets fout zit met de zenuwen is klaar, anders zouden we niet zo rap zweten. Dus de zweetzenuwen zijn overgevoelig dit moet bestreden worden.

Ikzelf heb er soms last van als ik gewoon een kop koffie drink in combinatie met een 20+graden temperatuur. 's morgens in de zomer moet ik dus geen koffie drinken. Bij bewegen in hoge temperatuur is het al helemaal erg. Ook bij zenuwachtigheid bij hoge temperatuur.

Eind deze week afspraak met derma en ik ga ze verplichten om alle mogelijke tests te doen die er mogelijk zijn, kan mij niet schelen hoeveel het mij kost, het moet weg. No matter what. Lam leggen die zweetzenuwen.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik ben ook absoluut niet bang om te zweten!!

Dus dat er een foutje zit met andere woorden alsof wij gek zijn/worden voor/van zweet dat slaat nergens op.
Wel denk ik dat het als je eenmaal zweet en er dan over gaat nadenken het erger kan worden.
Maar niet voordat je gaat zweten!
als ik bang zou zijn om te gaan zweten ging ik de deur niet meer uit en dat is iets wat ik maar al te graag doe!

schouders recht koppie omhoog en zet m op allemaal.
Geen geneuzel over bang om te zweten!!!
Plaats reactie