Mijn sociale handicap!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Aicon
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 21:38
Contacteer:

Mijn sociale handicap!

Bericht door Aicon »

Argh, zo noem ik 't wel eens, een sociale handicap.
Het beperkt mij gewoon in zoveel dingen, en ik zit nog is in de puberteit ook, wat vreselijk..

Van nature ben ik al vreselijk verlegen, altijd al geweest..
Maar als ik echt zichtbare plekken krijg, word 't zelfs nog erger..
't Probleem is dat als ik verlegen ben me oncomfortabel voel en weer ga zweten, een soort van vicieuze cirkel zeg maar.

Laatste tijd heb ik mijn gevoelens wat meer onder controle door gebruik van simpele meditatie, ik kalmeer mezelf en praat mezelf wat dingen in.
Voor mij heeft dit mijn leven echt een stuk simpeler gemaakt, en voel ik me nu ook meer thuis op school.
Als ik me namelijk ergens thuis voel, heb ik totaal geen last van overmatig zweten! Wat ik probeer te bereiken is rust, en vrede met mezelf en mijn gevoelens, waar ik ook ben.

Wat ook erg is..ik volg een "gymnasiale opleiding" zoals ze dat zo graag zeggen bij mij op school, en die is ook erg georiënteerd op.. 't spreken voor een groot publiek...
Ben ik natuurlijk reuze blij mee..

Uhm, tot zover mijn ervaringen.
(Argh, ben echt zo'n topic switcher, spring van 't ene onderwerp naar 't ander.)
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Aicon!

Wat goed dat je jezelf al zover hebt weten te veranderen dat je onder vervelende situaties rustiger bent dan voorheen! Ik weet hoe erg het is als je voor een groep moet staan en dat ze je allemaal zien zweten, vreselijk! Maar als je er nu al zo goed mee om kan gaan dan wordt het alleen maar beter voor je, geloof me!! Het zweten is iets wat bij je hoort, maar het is niet iets dat jou tot een minder normaal persoon maakt. Iedereen heeft wel iets, al dan niet zichtbaar voor anderen!

Ik ben inmiddels 26 en zweet al mijn hele leven ontzettend veel. In mijn puberteit zat ik er ook vreselijk mee, het beïnvloedde mijn hele leven. De laatste jaren ben ik er steeds meer achter gekomen dat het het een stuk makkelijker maakt als je probeert er minder aandacht aan te besteden (hoe moeilijk dat ook is). En inderdaad... mijn ademhaling controleren wil bij mij vaak heel veel druppels schelen!

Laat je niet door het zweten uit het veld slaan! Dat wilde ik even kwijt ;). Succes verder.

Groetjes, Angela
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht