Alternatieve tips en truuks qua zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Alternatieve tips en truuks qua zweten

Bericht door Thijs »

Er is al het een ander geschreven maar wellicht dat we het beter in 1 topic kunnen bundelen.

Welke tips en truuks gebruik je tegen het zweten ? of tegen de gevolgen van zweten ? en dan heb ik het over al het onconventionele... dus niet botox, deo's en medicijnen enzo ;) De alternatieve natuur middelen zeg maar :)

Let wel.. ik heb niet alles zelf geprobeerd en garantie is tot aan de deur! :) het zijn gewoon tips en truuks die wellicht het proberen waard zijn, al neem ik uiteraard geen verantwoording op me als het niet werkt! hi

Ik las net een bericht van iemand die koffie filters gebruikt om het zweet van haar nek af te vegen. Die schijnen goed te absorberen en laten geen sporen achter. Tis natuurlijk een raar gezicht als je dat doet waar mensen bij zijn, maar ik denk dat wij als geen ander een ster zijn in het verbergen van ons probleem. Althans.. de meesten ;)

Nog een.. heb je last dat je kleding muffig of naar zweet blijft ruiken, ook na het wassen ? Doe een kopje soda bij je was. Schijnt te helpen maar alleen niet bij zijde en wol doen ! hi

Je schijnt ook een speciaal wasmiddel te hebben tegen zweet geur in je kleding... een roze fles van Fleuril....

Mischien niet helemaal op de juiste plek, maar heb je last van opvliegers dan schijnt een (1) liter sojamelk per dag goed te werken tegen opvliegers.

Bachbloesemdruppels kunnen ook helpen tegen veel zweten, alsmede salie thee. (kun je bij de Tuinen kopen)

Last van zweetkringen/plekken in je kleding ?

dan kun je ossegal bij je wasmiddel toevoegen

of je kleding in een handwasje stoppen met een scheut ammoniak en een tijdje laten weken, eens goed uitwrijven, spoelen en laten drogen.

Nou dat was het wat mij betreft voor nu ! ik weet zeker dat jullie nog veel meer tips en truuks hebben..... dus kom maar op! :)

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Last van zweetsokken en zweet voeten ?

Sokken niet in wasverzachter omspoelen, dit houdt namelijk vocht vast.

Talkpoeder een of twee maal daags in de sok strooien.

Was zowel 's ochtends als 's avonds de voeten met groene zeep. Hierdoor zullen uw voeten minder ruiken! Als de schoenen erg ruiken naar zweet, boen deze uit met groene zeep en laat ze daarna goed droog worden. Trek altijd schone, katoenen sokken aan, en strooi wat talkpoeder over de voeten.

Trek een paar oude kousen aan en neem een paar oude liefst lederen schoenen welke je beide vult met een borrelglas jonge jenever. trek de schoenen aan en je moet een dag in de jenever soppen. Nooit meer last van zweetvoeten.

Tja.... ik hoor jullie denken ;)

Thijs
Laatst gewijzigd door Thijs op ma 27 jun 2005, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
noahmushroom
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 20:58
Contacteer:

Bericht door noahmushroom »

Hier een tweetal meer psychologische trucs.

- Op het moment dat je voelt dat je enorm zweet en je bent bijvoorbeeld in gesprek met een ander, verzin een excuus die het zweten 'rechtvaardigt', ik gebruik op dit moment vaak deze: "Goh, ik heb net heel hard gerend (om m'n trein te halen), daar krijg je het wel warm van met dit weer, he?". En wanneer ik een excuus heb voor mijn zweten zodat het niet raar overkomt op mijn gesprekspartner, dan neemt mijn zweten wonder boven wonder ook af.

-Zoek het gezelschap van andere, zichtbaar zwetende mensen op, zodat je het idee krijgt dat je niet de enige bent. Het stelt je gerust en doet het eigen zweten afnemen (bij mij wel, althans).
Miriam
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door Miriam »

Tip tegen zweetvlekken onder de oksels:
'plak' een maandverbandje, aan de binnenkant van, je shirt onder je oksels.
Welke grote maandverband je nodig hebt ligt aan de hoeveelheid van
zweten.
Het is misschien een raar idee, maar het is onopvallend en het helpt echt!
:)
Gast

doekjes

Bericht door Gast »

ik heb voor mijn man
van die monddoekjes gekocht
zijn normaal voor babys van die
vierkante

maar het formaat is perfect om altijd bij je te hebben
en het is een soort badstof net als een handdoek
het is voor hem een ideale iets om bij hem te hebben
om zijn hoofd te deppen

succes iedereen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht