Mijn eigen douche, ik word er gek van

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
seven
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 22:46
Contacteer:

Mijn eigen douche, ik word er gek van

Bericht door seven »

Hoi allemaal ik ben helemaal nieuwe op deze site. Ben erg blij dat ik deze site doorgekregen heb van iemand die ik ooit op een andere site was tegengekomen. Inderdaad Kimmy dat was jij. BEDANKT

Ik heb het nu ongeveer 4 jaar. In het begin weet je niet wat je ziet onder je oksels. Helaas constateerde ik dat het dagelijks terugkerend ritueel is.
Heb echt het idee dathet de laatste tijd een stuk erger is geworden. Op mijn werk probeer ik het nog steeds verborgen te houden, maar ik merk dat ik er verdomd veel mee bezig ben. Ik heb laats bij de wibra 12 washandjes gekocht. Deze leg ik dat onder mijn oksels. Het werkt wel maar vandaag heb ik deze zelfs driee keer moeten vervangen. 6 stuks dus en mijn tshirt ook nog nat. IK WORD ER GEK VAN.
Het lijken wel liters die ik kwijtraak, drink maar veel gedurende de dag.

Nu heb ik al veel gelezen over hyperhydrosis en kan ik het nog neit helemaal plaatsen bij mij in ieder geval.
Het begon allemaal op mijn werk en had ik het alleen daar heel erg. Thuis niet en prive ook niet. Inmiddels 4 jaar verder zweet ik mij vooral helemaal nat zodra ik het huis verlaat. Voel mij niet vervelend maar omgang met andere mensen lijkt het te vesterken. Als ik alleen thuis ben en zit lekker te lezen of zo heb ik nergens last van.

Zijn er mensen die dit herkennen, ikhoop het wel. Ik ben een erge zweter maar er iets dat ik nog niet kan plaatsen in mijn zweetpatroon..

Verder hoe doen jullie dat met kleren. Ik kook nooit meer dure kleren omdat er binnen de korste keren kringen in zitten en als het te erg is gooi ik ze maar weg. Heb ook altijd witte ytshirt onder mijn nette blouse aan. Nou die zien er na een paar keer dragen niet meer uit. Helemaal geel en vies.

Nu kan de medici zo veel waarom kunnen ze ons nog niet structureel helpen. Mocht ik ook besluiten om botox te proberen, komt die zweet er dan niet ergens anders uit???
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ha die sven,
leuk dat je er ook bent!!
mijn verhaal ken je immers al!
Dus lees ze en hoop dat er tips voor je bij zijn!!
Hoop je ook op de meeting te zien?!?!?!
Gr Kim
Sjeff
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 16:13
Contacteer:

Bericht door Sjeff »

Hoi seven,

Ik zweet zelf ook overmatig, onder mijn oksel, rug, voorhoofd en voeten.
Als ik uit ga kan ik eigelijk alleen maar zwarte katoene shirtjes aan. Om gek van te worden, je voelt je ook niet op je gemak. Winkelen doe ik echt niet graag meer, in de drukke stad. Als ik een winkel inloop gudst het van mijn hoofd af (zomer of winter) Zelf heb ik niet het gevoel dat het met angst of een fobie te maken heeft, maar het remt me wel iets in de omgang, bv tijdens het uitgaan. Het zweet stinkt niet maar ben eigelijk alleen kletsnat.

Een kennis van mij had heel veel last van zweet handen, hiervoor heeft hij een operatie gehad maar daar heeft hij heel veel spijt van. De zweet kliertje naar zijn handen zijn afgeknepen maar het bij-effect was dat hij drie keer zo erg op zijn rug is gaan zweten.

ik heb gelezen dat een botox behandeling zou kunnen werken maar dit heeft maar effect voor drie maanden, aangezien de botox dan weer is afgebroken in je lichaam (heb ik mij laten vertellen)

zelf ga ik zo odorex probeeren, is bij de drogist of apotheek te krijgen.
Ben benieuwt of het effect heeft.

Maar ik herken het dus wel degelijk, en er zijn meer lot genoten, ik hoop dat je een oplossing vind.

Gr Sjeff
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht