Liposuctie tegen zweten

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Saida
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 23 mar 2007, 00:36
Contacteer:

Liposuctie tegen zweten

Bericht door Saida »

Dit stond laatst op nu.nl. Ik heb even snel het forum doorgebladerd maar ik zag het (nog) niet staan.

Liposuctie helpt superzweters
Uitgegeven: 8 augustus 2007 12:40

Een nieuwe medische ingreep kan een oplossing bieden voor mensen die teveel zweten. Zweetklieren in de oksel worden weggezogen met een zuigtechniek die lijkt op liposuctie. Het zweten verminderd hierdoor. Dit blijkt na onderzoek bij 51 patiënten.

Met warm weer houdt niemand van ons zijn oksels droog, maar mensen die lijden aan focale hyperhidrosis zweten altijd veel. Volgens Dr. Falk G. Bechara van de Duitse Ruhr Universiteit Bochum kan dit zorgen voor 'serieuze emotionele en sociale problemen'. Dit schrijft hij in het tijdschrift Journal of the American Academy of Dermatology.

In totaal werden er bij 51 patiënten zweetklieren weggehaald in hun oksels. Dit gebeurt met het inbrengen van een canule die geen vet wegzuigt, zoals dat gebeurt bij liposuctie, maar zweetklieren. Negen maanden na de ingreep gaf 78,4 procent van de patiënten aan erg blij te zijn met de ingreep. Meer dan de helft van hen transpireerde nog maar een kwart zoveel als voor de ingreep. En voor nog eens dertien mensen was de hoeveelheid zweet met de helft verminderd.
(c) gezondheidsnet.nl
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

En dit vond ik op de ziekenhuis krant (hetzelfde denk ik)

Nieuwe methode tegen overmatig zweten
09-08-07


In het Journal of the Amercan Academy of Dermatology beschrijft Dr. Falk G. Bechara van de Duitse Ruhr Universiteit Bochum een nieuwe methode om overmatig zweten in de oksels tegen te gaan. Bij patiënten die lijden aan focale hyperhidrosis worden zweetklieren weggezogen op een manier die lijkt op liposuctie. In totaal werden bij 51 lijders aan overmatig zweten de zweetklieren weggehaald. Dat gebeurde met het inbrengen van een canule die geen vet wegzuigt maar zweetklieren. Na negen maanden bleek meer dan de helft nog maar een kwart te transpireren als daarvoor. Bij dertien mensen was het transpireren met de helft afgenomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht