Andere methoden/medicijnen tegen zweten

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Het is niet zozeer dat je door alcohol meer suiker verliest. Alcohol 'houdt' de lever bezig waardoor deze niet in staat is om glycogeen om te zetten in glucose. Daarnaast gaat het lichaam vanzelf over op vet- en desnoods eiwitverbranding wanneer het te weinig energie tot zijn beschikking heeft waardoor het dus niet zo is dat er minder verbranding in het lichaam plaatsheeft. Ook is dit effect van alcohol de volgende dag al verdwenen waardoor de glycogeenvoorraad in de lever weer gewoon gebruikt kan worden voor het leveren van glucose. Tot slot is het zo dat je bij een te laag bloedsuiker over het algemeen juist gaat zweten.

Denk dat het dan vooral om het tweede punt gaat. Denk inderdaad dat alcohol de seintjes van de hersenen naar de zweetklieren afremt waardoor het lichaam minder zweet. Verder zal het vochtafdrijvende effect van alcohol ook zeker een rol spelen.
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

[quote="Angela

verhaal

Denk dat het dan vooral om het tweede punt gaat. Denk inderdaad dat alcohol de seintjes van de hersenen naar de zweetklieren afremt waardoor het lichaam minder zweet. Verder zal het vochtafdrijvende effect van alcohol ook zeker een rol spelen.[/quote]

Yup en cannabis is ook gekend voor zijn kalmerende werking, daardoor worden de zweetklieren minder geprikkeld.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

we gaan toch niet allemaal aan de cannabis om van het zweten af te komen lijkt me geen goed plan!!
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

kimmy schreef:we gaan toch niet allemaal aan de cannabis om van het zweten af te komen lijkt me geen goed plan!!

Nee, maar aangezien het toch wel effect heeft, mocht het wel effe gemeld worden. Is teken dat er wel iets aan te doen is !!

trouwens de meeste medicijnen zijn schadelijker voor de mens dan cannabis
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Kinep schreef:
kimmy schreef:we gaan toch niet allemaal aan de cannabis om van het zweten af te komen lijkt me geen goed plan!!

Nee, maar aangezien het toch wel effect heeft, mocht het wel effe gemeld worden. Is teken dat er wel iets aan te doen is !!

trouwens de meeste medicijnen zijn schadelijker voor de mens dan cannabis
Volgens mij moet het lichtste kalmeermiddel ons ook al iets helpen, maar das ook nou niet bepaald gezond. Of iets dat de lichaamstemperatuur naar beneden haalt, want zelf bij zo'n temperaturen zweet ik nog.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, dat is wel waar. Ik neem altijd als ik de opvliegers aan voel komen en ze echt niet kan gebruiken twee paracetamolletjes. Die verminderen het altijd iets. Doe het niet vaak en ben er niet blij mee maar soms voel ik me zo ziek door die opvliegers en zo verrot!
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

hallo allemaal,

ik ben nieuw op deze forum, en vandaag eindelijk bij de dermatoloog geweest, voor mijn gigantische fontijnen die ik onder mijn oksels heb.
ik heb vanalles geprobeerd om ervan af te komen. en een van die dingen was zelfs het plaatsen van een spiraaltje, dit heb ik nog nergens gelezen op het forum. Ik had er niks aan, maar misschien andere mensen hier wel weer. het kan namelijk zijn dat als je aan de pil bent je teveel hormonen binnen krijgt, en dat wordt dan verholpen met een spiraaltje, (dat spiraaltje zetten ze natuurlijk voor het niet zwanger te kunnen worden, niet voor zweet tegen te houden.)
ik heb er zelf niks aan gehad, alleen maar veel pijn :cry: maar misschien dat anderen vrouwen er wel wat aan hebben.
verder wil ik nog even zeggen dat ik ook bij een accipunturist geweest ben voor het zweten, maar die zei dat je geen acipuntuur tegen zweten kunt doen dat dat niet bestaat. dus voor mensen moeite besparen, hij is heel erg betrouwbaar en eerlijk. in ieder geval veel succes met het zweten!!

groetjes tally
Moon
Rivier
Rivier
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 jun 2005, 19:30
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Moon »

Hier weer eens een berichtje van mij.
Hoi Tally, even een reactie op je berichtje. Ik heb jaren de pil
geslikt------>zweten, daarna jaren geen pil geslikt en------>zweten, nu een spiraaltje(hormoon) en je raadt het al------->zweten.

Conclusie: veel, minder of geen hormonen, maakte voor mij niets uit. Ik blijf zweten.

Botoxinjecties zijn inmiddels uitgewerkt :cry: , dus binnenkort (voorjaar) maar eens richting Antwerpen.

Ik kreeg nog wel bericht van de Velthuiskliniek. Botox is verlaagd in prijs!!! Van 1000 naar 700 euro!!!! Hahahaha Daarvan kan je 3x naar Antwerpen!!

Groetjes allemaal :kiss Monique
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Hee monique..

als je een afspraak maakt bij carpe moet je zorgen dat je meer ingespoten krijgt, dit kost wel iets meer maar zal niet zo duur zijn als velthuis!! carpe spuit nl minder dan velthuis!!
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

he monique,
he ja bij mij hetzelfde, het hielp ook niet, maja het viel te proberen.
groetjes tally
kerf_kikr
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:46
Contacteer:

Glycopyrrolate

Bericht door kerf_kikr »

Ivm die glycopyrrolate die op de vorige pagina vermeld wordt. Toevallig ging ik deze middag eens gaan informeren in de apotheek, aangezien ik ook veel positieve dingen las hierover op internet.
Eerste reactie was natuurlijk weer, hoho internet, daar moet je mee opletten hoor :). Maar ze hebben dan toch eens opgezocht en ze vonden er nix van terug op hun pc of in hun boek. Helaas. De bereiding kan je wel hier vinden: http://www.freepatentsonline.com/7060289.html
Maniac
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 19:22
Contacteer:

Bericht door Maniac »

Dit middel is vooral geschikt voor overmatig zweten in gezicht, hoofd en nek. Ik zal dit middel binnenkort aan de dermatoloog in het ziekenhuis voor leggen.
hoi
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:08
Contacteer:

douche en odorex

Bericht door hoi »

hallo, ik ben net nieuw hier maar ik heb ook altijd de ervaring gehad dat ik na het douchen als het ware losbarstte. een oplossing die voor mij gewerkt heeft is eigenlijk heel simpel, koud douchen. ik douch dan ongeveer op 25-30 graden, wat de eerste keren wel fris is maar je gaat er aan wennen.
nadeel hier is wel dat bij de sportschool of sportvereniging de temperatuur centraal geregeld is...
daarnaast over odorex, ik heb ook een tijd odorex extra-dry-crème gebrukt alleen droogt bij mij mn hele huid er van uit, wat soms nog een rottiger gevoel is dat zweet. Nu gebruik ik de deo-roller van odorex, deze werkt voor mij aardig en zorgt ervoor dat de zweetplekken niet zo opvallend meer zijn, ze zijn helaas nog niet helemaal weg...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht