Een dag uit het leven van een nieuwe collega zweter

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
sandra_
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 jun 2007, 19:38
Contacteer:

Een dag uit het leven van een nieuwe collega zweter

Bericht door sandra_ »

Een dag uit het leven van een nieuwe collega-zweter..

De hele week had ik al angstvallig het weerbericht gevolgd... 'please, laat het geen 30 graden worden aanstaande vrijdag..'

Vrijdagavond Eindhoven... concert Guus Meeuwis..
We waren er rond een uur of 6. De auto stond een flink stukje van het PSV-stadion geparkeerd, we moesten dus een stuk lopen. Het zonnetje scheen vrolijk. Op het plein aangekomen probeerde een hele massa mensen een drankje of hapje te veroveren voordat het concert zou beginnen. Zo ook mijn vriendinnen.
Ik kon dus niet achterblijven. Maar al aan het begin van de rij voor de 'broodjes gezond' voelde ik de zweetdruppels langs mn voorhoofd naar beneden lopen. Mijn haar werd al een beetje nat en toen ik even met mn hand langs mn broek ging, voelde ik 2 natte plekken op mijn kont. Ik ben letterlijk de rij uitgevlucht en even in de schaduw gaan staan.
Maar het hielp niet..
Ik heb mn tas zoveel mogelijk over mn kont gehangen en ben in de rij van de 'noodles' gaan staan. Daar stonden namelijk maar 3 andere mensen. Gelukkig gingen we daarna even in de schaduw zitten en stak er een fris briesje op. Toen we naar binnen gingen was ik een beetje 'opgedroogd'. Gelukkig is het PSV-stadion niet overdekt en was het uiteindelijk voor de gemiddelde mens vrij 'frisjes'. Maar niet voor mij.
Ik heb het graag een beetje koud, dan zweet ik tenminste minder.
Ik heb genoten van het concert. Alle liedjes heb ik meegezongen (gedanst) en vond ik prachtig. Maar toch kan genieten niet optimaal.
Altijd ben ik me bewust van mezelf.. van de zweetplekken en of andere mensen het zouden kunnen zien. Het is altijd genieten met een MAAR...

En daar baal ik van.

Zou dat ooit overgaan?

Groetjes Sandra
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Of het overmatig zweten ooit zal overgaan weet ik niet. Maar ik denk wel dat je er mee leert om te gaan. Al blijft het verschrikkelijk irritant en ongemakkelijk in zulke situaties.

Positief blijven denken, het is niet anders. Het is nu eenmaal zoals het is, en zolang er voor ons zweters geen directe oplossing is tegen dit probleem zullen we moeten overleven door positief te blijven denken. Blijf genieten in alles wat je doet, denk terug aan de leuke dingen van die bewuste avond, niet aan de negatieve dingen die je ervaarde tijdens het overmatig zweten.
kaycie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:00
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

Bericht door kaycie »

Dit ken ik helemaal, die verschijnselen. Het is behoorlijk irritant. Bijvoorbeeld een leuk zomerblousje kopen is een ramp. Gisteren dacht ik lekker naar koopzondag in Rotterdam. Het was eigenlijk niet eens zo warm. Nou in de bus begon het al. Het liep van mijn gezicht en mijn nek uit. Gelijk mijn haar uit model. Uiteindelijk gebeurde het in de winkels ook. Dus ben ik met lege handen en een nat shirt thuisgekomen. Ik ga maar via de Whekamp online winkelen denk.

Groetjes Kees
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Een dag uit het leven van een nieuwe collega zweter

Bericht door TomH »

sandra_ schreef: Het is altijd genieten met een MAAR...
Heel herkenbaar. Ik mag graag stappen, graag op een terrasje zitten in de zon maar tis altijd rekening houden met het zweten. Kleding er op aanpassen, manier van zitten, warme drankjes (thee) zo veel mogelijk vermijden... Erg frustrerend.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik geniet nu van alles zonder maar!
Ik vind het een tekortkoming van de mensen die je daar raar om aan kijken!
Ik ben wie ik ben en als ze het raar vinden zeg ik er wat van dan schrikken ze wel.
En lopen ze zich te verontschuldigen!!
En dat vind ik gaaf om te zien.
Dan ga IK er juist op door.

Kim
Gesloten