Kritische zweettemperatuur?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
noahmushroom
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 20:58
Contacteer:

Kritische zweettemperatuur?

Bericht door noahmushroom »

Ongeveer de helft van het jaar (gedurende de herfst en winter, november t/m maart) heb ik niet in het bijzonder last van overmatig zweten (alleen als ik in een heel warme omgeving zit, bv een benauwde kroeg of zo). Maar zodra de zomer nadert en de temperatuur een bepaalde, kritische waarde overschrijdt, begin ik werkelijk onophoudelijk te zweten, vooral in mijn gezicht en oksels. Ik merk bij mezelf dat in de afgelopen dagen mijn "kritische zweettemperatuur" weer is overschreden, want ik zweet me weer het rambam. Voor mij ligt deze waarde bij ca. 19 ºC, boven die temperatuur zweet ik abnormaal veel, daaronder heb ik er doorgaans niet in die mate last van dat het mij belemmert.

Zijn er meer mensen die pas overmatig beginnen te zweten boven een bepaalde "kritische temperatuur" (zo ja, welke?), of zweten jullie het hele jaar door, ongeacht het weer/de temperatuur?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik zweet het hele jaar door maar nu zoals vandaag als het erg warm is enongeveer vanaf de 20 graden ben ik hele dag gewoon zeiknat wassen schone kleren niks helpt het lijkt alleen maar ergere te worden!!!!!


kIM
kaycie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:00
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

zweettemperatuur

Bericht door kaycie »

Nou, bij mij kan het onder alle omstandigheden gebeuren. Ik was vandaag in een gebouw met airco. Maar dat had voor mij geen nut. Ik zweette gewoon rustig door.

Kees :x
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Als ik me ook maar iets inspan dan zweet ik al, maakt niet uit of dat met -30 of met +30 graden is. Maar als ik lekker rustig zit in een aangenaam temperatuurtje is er niet zo heel veel aan de hand. Met uitzondering van mijn oksels dan want daar zweet ik veel sneller.
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

De kritieke temperatuur moet ergens tussen de 20 en 25 liggen, afhankelijk van welke dag.

Ik presteer het zelf om te zweten in het zwembad na het zwemmen van paar lengtes, daar valt het niet zo op maar toch.
Plaats reactie