23 maart jl. bij CARPE geweest

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

23 maart jl. bij CARPE geweest

Bericht door rookie »

Na lang wikken en wegen heb ik (begin maart) een afspraak gemaakt bij Carpe in Antwerpen. Dit na het lezen van diverse artikelen op dit forum. Ik heb al jarenlang last van overmatig zweten onder mijn oksels (klotsende oksels). Met name bij stress/spanning.

23 maart jl. was het dan zover. Ik moet zeggen dat het een beetje rommelig aan toe ging bij Carpe. Weinig tot geen begeleiding of informatie. Ik had een afspraak om 12.00 uur, maar werd uiteindelijk pas om ca. 13.00 geholpen. Toen bleek dat er nog EMLA creme gesmeerd moest worden. De afspraak was bij de arts niet helemaal overgekomen. om ca. 13.30 uur lag ik bij Dr. Lintermans op de tafel en begon ze met injecteren. Onder mijn ene oksel kreeg ik een ijspakking terwijl de andere werd behandeld.

Een beetje pijnlijk af en toe maar het was te doen. De oksel met de ijspakking deet het meeste zeer. Ik raad iedereen af zo'n ijspakking niet te gebruiken! In totaal heb ik 3 spuiten per oksel gehad. In totaal duurde het geven van de injecties ca. 15 minuten.

De werking moet na 2-3 dagen beginnen en is maximaal na 14 dagen. Het is vandaag 5 dagen geleden dat ik bij Carpe ben geweest en het lijkt te gaan werken. Ik had vanochtend een lastig gesprek (intensief=dus stress) en heb bijna niet meer gezweet, terwijl ik normaal kletsnat zou zijn. Het is nog niet helemaal droog, maar dit doet een mens goed.

Ik wil met dit stukje alle vooroordelen over Carpe wegnemen. Oke het is een beetje rommelig en druk. Het is inderdaad een simpele praktijk en heeft geen dure uitstraling. De arts in dit geval Dr. Lintermans is heel vriendelijk en stelt je op je gemak en als het dus inderdaad werkt ben ik tevreden. :lol:

Bij sommige mensen werkt het niet goed na de 1e keer. Ik zou zeggen probeer het nog een keer en zeker voor 160 euro. Het bevordert de kwaliteit van je leven. :!:

groeten,
Rookie
sunny_girl
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 18:31
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door sunny_girl »

Hoi!

Ben het helemaal met je eens dat er te veel vooroordelen zijn over Carpe. Ik heb nog nooit lang moeten wachten, nog nooit erge pijn gehad en bovendien is het personeel heel erg vriendelijk. Dat het niet superluxueus is, vind ik helemaal niet erg hoor, het is erg in ieder geval heel netjes en proper.
En het blijft toch maar liefst de helft goedkoper dan het ziekenhuis bij mij in de buurt (in België komt de verzekering niet tussen)!!

Sunny_girl
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Hee Sunny_girl,

Het lange wachten bij mij was volgens mij ook meer een incident. De mensen voor mij waren met z'n tweeen terwijl er maar eentje en afspraak had. Ook vertelde Dr. Lintermans dat er nog iemand tussendoor geholpen moest worden die niet gepland was.

Ik vraag me alleen af hoe je de EMLA creme vantevoren aanbrengt. Ik moest dit nu in een apart kamerje doen, maar normaal gesproken moet je dit vantevoren doen heb ik begrepen.

Toen ik in de wachtkamer (of liever wachthal) zat dacht ik wel even ojee waar ben ik nu beland? Allemaal botox gezichten om me heen (ha, ha)

Maar wel een leuke ervaring en het werkt dus helemaal goed.

groeten,
Rookie
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Is dat die vrouw?? Ik vind het wel vervelend dat ik altijd zo lang moet wachten daar, soms wel een uur. Verer is de service goed. die vrouw vind ik persoonlijk fijner dan dr karavani.
Ik gebruik overigens geen emla, blijf altijd rustig liggen :)
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Dr Karavani ken ik verder niet. Dr. Lintermans is inderdaad een vrouw, leuk mens! Het wachten is inderdaad vervelend.

De behandeling is inmiddels twee weken geleden nu. En ik was misschien te optimistisch want tijdens stress begin ik toch behoorlijk te zweten. Het is minder dan voorheen alleen het is niet leuk :( Kun je twee keer kort achter elkaar gaan? Moet ik weer wachten

Die EMLA creme werkt volgens mij ook niet echt. Ik heb me laten vertellen dat je beter een goede pijnstiller (poeder) vantevoren kan innemen. Ik vind namelijk dat het gemeen pijn kan doen, maarja ik ben tenslotte ook een man :lol:

groeten,

Rookie
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Ik heb vorig jaar in mei Botox laten spuiten bij Carpe, maar ik kreeg Emla creme én vantevoren een pijnstiller.
Ik moest toen een uur wachten, dus ik vermoedde dat het allebei al uitgewerkt zou zijn.
Komende donderdag krijg ik het in Rijnstate, ik neem aan zonder creme en pijnstiller, dus dan zullen we het verschil misschien merken ;)
Ik vond het bij Carpe erg meevallen trouwens qua pijn.
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Betaal je dat zelf bij het Rijnstate of krijg je het vergoed?

Arnhem is voor mij namelijk maar een klein stukje!

groeten,

Rookie.

Trouwens vandaag ging het helemaal niet goed. T-shirt en rugbyshirt lekker nat onder de oksels (shit).
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Hoi Rookie,

Als het goed is krijg ik het vergoed door Menzis.

Er is een nieuw Hyperhidrosis Centre opgericht in het Rijnstate, dit is de link.

http://hyperhidrosiscentrum.nl/page_1160676154456.html
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Hoi Erje,

Heb je het vantevoren aangevraagd bij Menzis of stuur je gewoon de faktuur op (weet je wat het kost?).

groeten,

Rookiie
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Hey Rookie,

Ik heb een afspraak gemaakt bij het HH centrum, ben daar door een dokter gezien, afspraak gemaakt voor spuiten van de Botox en daarna ben ik naar de Menzis-winkel gegaan en hebben ze voor mij uitgezocht of ik het vergoed zou krijgen. Dat bleek het geval.
Plaats reactie