Botox Injecties (verzekering)

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Vanmorgen ben ik bij Rijstate geweest in Arnhem, voor het inspuiten van Botox.
Ben benieuwd hoe het werkt, omdat het "spul" van Carpe mij niet geholpen heeft.
Vergoeding van Botox blijft een raar verhaal!
Stuur de rekening gewoon op. ( flacon Dysport Botox, 283 euro!)

Groeten.
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

En al vorderingen Edwin?

Bij mij heeft het redelijk geholpen, ben nog steeds niet helemaal droog.
Vrouw van mauritskliniek had wel al 2 keer gebeld of het inmiddels al aansloeg en zei vertelde dat dit het effect is wat ze mij kunnen geven..
Niet helemaal droog dus..
Toch maar is serieus overwegen voor een operatie..
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Hoi Edwin,

Dus als ik het goed begrijp heeft Rijnstate het spuiten betaald en moet je het spul eerst zelf betalen en dan declareren bij Menzis.

Ben wel benieuwd of je het terug krijgt.

Bij mij werkt het nog steeds, maar het wordt wel minder. Heb het eind april laten spuiten.
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hoi, het is nu een paar dagen geleden en het is wel droog, maar is denk ik te vroeg te zeggen of het perfect is, tot nu toe is het redelijk droog.
Ja ik moet het zelf betalen, de botox dan en dan probeer ik het te declareren, zal me benieuwen, omdat ze zeiden dat het NIET vergoed zou worden, maar ben eigenwijs haha.
Een operatie lijkt me wel een hele stap om te doen, heb me daar ook niet in verdiept, hoor wel eens negatieve berichten daarover.
Zal deze week nog een berichtje plaatsen.

Edwin.
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Ik heb voor 16 november a.s. de vervolg afspraak..
Helaas is het effect bij mij weer bijna zoals het was...
Hoop dat het dan wel wat langer blijft...

Hoe is het bij jou Edwin? Al droog?
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hoi Peter,

Ja ben al een tijdje droog, al moet er er wel bij zeggen dat als ik in een stressige situatie zit of voel me echt niet op me gemak er dan best wel natte plekken tevoorschijn komen, al is het niet echt veel, je voelt het dan gewoon opkomen. Voel je die steken dan ook wel eens in je oksels?
Voor de rest ben ik erg tevreden over het resultaat. En uiteindelijk heeft de Menzis het allemaal vergoed.
Hoe is het nu bij jou?

Edwin.
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Ik ben ook een tijdje redelijk droog geweest.
Echter heb ik een behoorlijke "stress" baan, waarbij ik dus ook behoorlijk wat stress situaties heb.
En juist met die stress situaties / niet op je gemak voelen is het transpireren idd erger.
Tevens ben ik wel meer last gaan krijgen van zweethanden :( ...
Ook heeft mijn verzekeraar alles vergoed..

Ben benieuwd of volgende week de 2e behandeling een langer resultaat geeft.

Gr.

Peter
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

is idd erg vervelend ja, hoop ook dat het de 2e keer beter zal gaan helpen.
Vraag me echter wel af of het voor de echte stress situaties zoals besprekingen en als je zelf aan het woord bent voor een grote groep e.d de botox wel zal helpen? Afwachten denk ik, denk ook dat de 1e keer nog niet voldoende zal zijn, heb nu zelf 3 maanden bDat otox in me oksels, benieuwd hoe lang het duurt voor ik er weer heen moet. :P
Tot horens en succes!

Edwin.
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Sorry voor het typfoutje, het moest Botox voorstellen haha.
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb niet het hele topic gelezen (ga ik nog doen), maar mijn eerste ervaring met de verzekering is niet positief. Ik ben verzekerd bij VGZ en heb via de mail gevraagd of een Botoxbehandeling tegen overmatig zweten vergoed wordt. De reactie die ik kreeg was heel kort en ongeveer iets van 'helaas dit wordt niet vergoed'.

Ik begrijp dat ik dus via de dokter en dermatoloog moet gaan werken?
Ben alleen bang dat ze niet gaan vinden dat ik hyperhidrosis heb.. ook al heb ik elke dag natte voeten en bijna elke dag natte oksels. Vooral dat laatste vind ik erg vervelend en beïnvloedt de 'kwaliteit van mijn leven'.

Zal het ook nog afhangen van welk pakket je hebt? Ik heb bij VGZ het Jong & Zeker pakket geloof ik.

Hmm..
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Van het pakket hangt het niet af. Verzekeraars vergoeden botox simpelweg niet, het moet uit het ziekenhuis budget komen.

De enige van wie ik heb begrepen dat ze het (soms) wel vergoeden is Menzis. Hoe en waarom is mij nog steeds een raadsel.

groetjes Thijs
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

ik denk dat je het beste contact op kan nemen met de mauritskliniek.
deze hebben raamcontracten met alle verzekeraars (voor zover ik weet word alles vergoed).

ik ben hier zelf heel erg tevreden over..
tevens ben ik nu eindelijk droog 8)
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Bericht door John »

Ok dat klinkt interessant. Zegt mij nu nog niets die naam maar ik ga even kijk, thanks. Zou op zich wel leuk zijn als de natte oksels eens zouden ophouden na ruim 10 jaar ofzo :)
Shirley
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 19:18
Contacteer:

Bericht door Shirley »

hallo,

Ik ben Shirley en ik ben 18 jaar. Ik heb al van ong mijn 14 jaar last van overmatig zweten onder mijn oksels. Ben toen veel gepest. Maar omdat ik er toen nog nooit van gehoord had, liet ik het maar zo. Het zal wel bij mij horen. (het was toen ook nog niet zo erg).

Toen ik rond mijn 15 jaar uit ging, hield ik rekening mee met de kleding die ik dan aan zou trekken. Want alleen als ik uitging waar het dus warm is, had ik er last van. ik had dus altijd iets zwarts aan. (daarin zou je het niet zien). Nu ben ik al een jaar bezig om een middel te vinden wat bij mij helpt. Eerst kreeg ik van mijn huisarts Aluminium chloride. Dit heb ik ongeveer een half jaar gebruikt en het hielp perfect! Ik was gewoon weer droog en kon alles aan trekken wat ik wilde! Alleen na een half jaar kwam het nog erger terug leek het wel. Weer terug naar de huisarts gegaan. Hij had maar een paar gevallen gehad maar bij hun werkte dit medicijn wel. Bij mij dus niet! Daarna weer terug naar de huisarts geweest omdat ik er niet meer tegen kon. Het was ALTIJD nat onder mijn oksels. Aangezien ik secretaresse ben moet je er verzorgd uit zien. Ik douche iedere dag, maar dat maakt ook niets uit. Ik ben toen begonnen met acupunctuur. Ook dit hielp helemaal niets. Er zat maar 1 ding op. Mij doorverwijzen naar een dermatoloog.

Hier ben ik afgelopen vrijdag (7 dec) naar toe geweest. Deze dokter gaf aan dat ik eens een aparaat moest gaan proberen wat Hidrex heet. Nu heb ik bij mijn verzekeringsmaatschappij (VGZ) nagevraagd of dit vergoed werd. Niet dus. Nu had mijn dermatoloog ook verteld dat je dit aparaat kan huren bij Van der Bend. Nu heb ik op de website gekeken van deze leverancier en het blijkt dat je eerst het totale bedrag van dit apparaat moet betalen, voordat je het pas kan huren. Aangezien dit best een hoog bedrag is (zo rond de €500,-), twijfel ik of ik dit wel eerst moet proberen of dat ik meteen Botox injecties moet laten doen. Wat ik hier weer erg raar aan vindt, is dat het bij mij in het ziekenhuis harstikke duur is (rond de € 595), en in Antwerpen maar €160,- is.
Ik denk dat ik eerst maar dat apparaat ga proberen, en mocht het niet helpen, ga ik toch misschien Botox laten doen.
Ik zou anders niet weten wat ik nog moet doen!

Groetjes Shirley
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

hoi shirley,

misschien kan je contact opnemen met de mauritskliniek.
hun hebben contracten met alle verzekeringsmaatschappijen.

gr.

peter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht