Botox Injecties (verzekering)

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Even een update van mijn kant, ben op 27 april naar het ziekenhuis geweest waar ze Hyperhidrosis hebben vastgesteld. Heb van de dermatoloog een verwijzing gehad naar de neuroloog in het ziekenhuis. Deze had volgende de balie medewerster geen plek meer en zou haar best doen voor mij. Echter heb ik niks meer van hun vernomen.
Heb ook de verwijzing toen gelijk naar mijn verzekering opgestuurd, echter duurt deze aanvraag 6 tot 8 weken :S
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hoi, ik heb antwoordt gekregen van Menzis op mijn brief, daarin zat de machtiging en een goede brief van mijn dermatoloog uit het Radboud ziekenhuis.
Er stond in de reactie: Voor dit middel heeft u van ons geen machtiging nodig.
U gebruikt het middel tijdens een bezoek aan een polikliniek. De kosten van het geneesmiddel vallen onder het budget van het ziekenhuis. Deze mag geen kosten bij u in rekening brengen.

Wat moet of kan ik nu verder doen, afspraak maken bij Rijnstate zou kunnen, maar de kosten hiervan??

Groeten Edwin.
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Vandaag gebeld door het ziekenhuis (leyenburg te den haag).
Hebben helaas geen plek meer, en doen ook niet aan een wachtlijst omdat er gewoon teveel aanmeldingen voor zijn.
Wel hebben de neurologen een privé kliniek waar iedereen goedkoper terecht kan (namelijk botucare.nl).
Echter is hier ook een wachtlijst van zeker 1 maand.

Tevens heb ik na dit helaas teleurstellende telefoontje mijn verzekeringsmaatschappij gebeld met de vraag of ik eventueel terecht kon in deze privé kliniek en of deze dan vergoed zou worden. Deze vrouw heeft mij keurig geholpen en heeft mij toen ook verteld dat privéklinieken standaard niet vergoed worden.

Heeft iemand wel een ervaring met een verzekering dat die privé klinieken vergoed? Of moet ik geen aanhangbaar maken dat dit toch wel een zeer serieuze zaak is ?

Weet iemand of er nog meer ziekenhuizen in de omgeving van den haag zijn die deze behandeling ook uitvoeren uit het ziekenhuisbudget en die nog wel plaats hebben?

Alvast bedankt!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

priveklinieken worden nooit vergoed geen enkele operatie word in priveklinieken vergoed!!!
Kim
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Dat is toch eigenlijk ook raar,

Er is een methode die werkt, echter heeft het ziekenhuis geen plek meer..
Dan zou je toch eigenlijk zeggen dat de verzekeraar het wel moet vergoeden..
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Heb vandaag maar besloten om naar Carpe te gaan.
Heb ze zojuist gemaild met het verzoek een plaats voor 25 mei a.s. vrij te houden.
Ik kan wel blijven wachten op de verzekering, maar dit duurt mij echt te lang.

Waar ik alleen benieuwd naar ben is of ze bij Carpe ook jodium op je oksels smeren om te kijken waar je precies zweet of dat ze gewoon random botox inspuiten...
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

nou peterrrrr dat kan ik je wel vertellen dat doen ze daar dus niet!
Wel krijg je een verdovingscreme emla genaamd.
In mijn ogen helpt deze creme absoluut niet.
Ik krijg in het ziekenhuis hier wel de jodiumtest en geen verdovingscreme!
Ik voel geen verschil.
Succes gr Kim
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

thanks voor je antwoord kimmy,

ik heb vrijdag 25 mei een afspraak.. (gelijktijdig met vakantiegeld)

ik hoop dat het enig resultaat opleverd..

want als ik moet wachten op mijn verzekering dan word ik volgend jaar nog niet geholpen..
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

EN JA HOOR!!!!!!!!!!!!!

Ik heb vandaag een brief van mijn verzekering gehad dat botox injecties vergoed worden door hun.

Echter staat er niet in vermeld of dit in het ziekenhuis is of privékliniek.

Ik citeer:

"De kosten voor botox/botuline voor ******, geboren *****, komen voor vergoeding in aanmerking. Deze toestemming is geldig van 19 maart 07 tot 19 maart 08.

De nota's kunnen bij ons worden ingediend.

Wij maken u erop attent dat de vergoeding van de kosten plaatsvindt overeenkomstig in de polisvoorwaarden vermelde vergoedingsregelingen.

Mvg...."

Zowiezo goed nieuws dus..

Ik heb zowiezo de afspraak op 25 mei bij Carpe welke ik uit eigen zak betaal.

Echter ben ik nu dus benieuwd of dit voor het ziekenhuis geld of voor privé kliniek (botucare)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Als ik jou was ging ik voor de afspraak in het ziekenhuis, als je dat vergoed kan krijgen ( is niet voor een privékliniek waarschijnlijk )
Ik heb het bij Carpe laten doen vorig jaar en dit jaar in het ziekenhuis en dat werkt gewoon veel beter.
Ik ben nu echt 100 % droog en dat was bij Carpe niet het geval.
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Beste Erje,

Ik zou het best willen doen in het ziekenhuis echter is het Leyenburg ziekenhuis de enige die het doen in de omgeving van den haag.
Ook op de website van het leyenburg word doorverwezen naar botucare (privé kliniek van de neurologen).
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2791
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Kwestie van ziekenhuizen in de buurt bellen en vragen of zij met botox injecteren. machtiging heb je al dus das geen probleem. zou het gewoon zo doen.

trouwens, wel bijzonder, je bent volgens mij de eerste die een machting heeft gekregen voor botox... proficiant!!
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

oke, dat ga ik morgenmiddag eventjes doen.

echter heb ik in de voorwaarden van mijn verzekering gelezen (avero achmea excellent) dat vergoedingen maximaal € 500,00 p/jaar bedragen.

echter heb je voor 1 behandeling met botox in een goede kliniek in nederland al 450 nodig.

ga ze toch morgen maar ff bellen :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2791
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Je zou moeten vragen of die machtiging ook geldig is voor Belgie. Kan je naar Carpe voor 160 euri's. :)

Ik neem aan dat het wel bij een ziekenhuis moet, bij een prive kliniek ben je zo 1000 euro kwijt.

groetjes Thijs
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

ik heb ze inmiddels al een mailtje gestuurd.

zelf ga ik al naar carpe volgende week vrijdag (dit omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat het nog 2 maanden kon duren voordat ik een afwijzing zou krijgen).

maar de vervolg afspraak zou ik graag maken bij botucare (neuroloog dhr Tavy) die al reeds veel ervaring hebben met hyperhidrosis. En zij zitten op 10 min. fietsen vanaf mij :-)

ik houd jullie op de hoogte!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht