Verband Hyperhidrosis en Anorexia?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Danielle*
Druppel
Druppel
Contacteer:

Verband Hyperhidrosis en Anorexia?

Bericht door Danielle* »

Hallo allemaal,

Dit is misschien een beetje raar om dit gelijk al in de groep te gooien..
Maar Hyperhidrosis is niet het enige waar ik last van heb. Ik heb ook Anorexia :oops:
en ik vroeg me af of er misschien een verband zou kunnen zijn. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of weet hier meer van?

Groetjes, Danielle
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Daniëlle,

ik denk dat er een aantal dingen mee kunnen spelen. Als je heel weinig eet kan het zijn dat de hoeveelheid glucose (suiker) in je bloed heel erg laag is. Als deze te laag wordt kan je je o.a. flauw voelen en ook overmatig transpireren. Op de onderstaande site staat wat informatie over symptomen bij een laag bloedsuiker. Ik wil wel benadrukken dat een hypoglycemie iets anders is dan een 'normaal' laag bloedsuiker. De symptomen komen overeen maar ze kunnen zeer uiteenlopende oorzaken hebben!!

http://utopia.knoware.nl/users/veldman/ ... poglykemie

Verder loop je wanneer je weinig eet de kans op tekorten aan voedingsstoffen waardoor je een lage weerstand krijgt. Als je lichaam niet optimaal kan functioneren denk ik dat het mogelijk is dat je hierdoor overmatig kan gaan zweten.

Hopelijk kan je hier iets mee!

Groetjes, Angela
AnneMerle
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Hoi Danielle,

Ik denk dat Angela al een aantal goede dingen heeft gezegd. Ik heb zelf ook een eetstoornis. Ik vroeg me af of je bij een arts loopt voor je AN Kun je die niet vragen waar het aan ligt? Of durf je misschien niet uit angst dat je AN het veroorzaakt? Had je al HH voordat je AN de overhand kreeg? Als je geen antwoorden wilt geven hoeft dat natuurlijk niet.

Sterkte iig

Annemerle
zoefff
Plas
Plas
Contacteer:

Bericht door zoefff »

Wat zwaar voor je om met allebei te kampen. Probeer zelf juist af te vallen omdat ik hoopte dan minder te zweten: de mensen die ik ken met ondergewicht hebben het namelijk altijd koud (naar ondergweicht streef ik niet hoor overigens, gewoon paar kilotjes). Zelf begint zweten bij mij als ik het een beetje warm krijg, dus mijn theorie was hoe minder gewicht, hoe minder zweten. Wens je heel veel sterkte
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht