Ooohh en ik maar denken dat ik abnormaal was :s:s

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Sweaty
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 dec 2006, 20:56
Contacteer:

Ooohh en ik maar denken dat ik abnormaal was :s:s

Bericht door Sweaty »

Hoi! Op een avondje dacht ik van "ik ga eens iets opzoeken over overmatig zweten" en opeens kom ik hier terecht. Je wilt niet weten hoe blij ik ben.... Heb zoveel dingen hier gelezen en zoveel dingen herkend!! Maar toch ben ik echt radeloos en weet ik gewoon echt niet wat doen :(

Hier mijn probleem:
Mijn probleem is dus en van al de anderen ook, het zweten. Ik hoor meerdere mensen hier praten over zweet onder de oksels en dat het stinkt enz. Dat is nou net wat ik niet heb :s Ok ik zweet wel wat onder mijn oksels maar nooit echt overdreven en stinken doet het ook niet. Mijn zweet doet zich voor op andere plaatsen. Net onder mijn ogen, onder mijn neus,op mijn voorhoofd, in mijn nek, in het midden van mijn borstkas en tussen mijn schouderbladen. Dit zijn echt de plekjes waar ik het meeste last van heb.
Het zweten is dus één probleem... het ander probleem is dat ik me heel snel schaam en onzeker voel. Met als gevolg dat wanneer je je schaamt, je rood word en automatisch warm krijgt en natuurlijk ook begint te zweten. In mijn geval dus TE VEEL ZWEET. Maar net het feit dat ik me snel schaam en onzeker voel is net omdat ik steeds met de gedachte zit van dat ik zo fel kan gaan zweten. Ik moet me op alle momenten inhouden en opletten wat ik zeg zodat ik me niet kwetsbaar opstel waardoor ik kan gaan zweten.
Dit zweten bepaalt echt veeeeeel in mijn leven. Ook op het werk hebben we vaak teammeetings.. je moest eens weten met wat een tegenzin ik hier naar toe leef. De gekskte smoesjes verzin om niet te hoeven gaan. Of als ik uit ga.. altijd zwart. Ik houd ook wel eens van een flashy shirt maar het zal steeds weer bij zwart blijven. En wat ik dan wel weer heb.. dat wanneer ik aan het stappen ben en een beetje tipsy geraak en me niet zoveel meer van de andere mensen aantrek... dat het zweten dan echt veeeeeeel minder is. Maar in de meeste gevallen blijft het zweet goed komen omdat het dan gewoon zo heet is in die tent. Ik vermijd echt plaatsen waar het superleuk is, gewoon omdat ik weet dat er nergens een goede airco staat ofzo waar ik kan gaan bijstaan. En zo kan ik echt verder blijven vertellen maar jullie zullen vast wel begrijpen wat ik bedoel. In de zomer lekker op een terrasje zitten genietend van de zon kan er bij mij echt niet door.. is één van mijn grootste nachtmerries. En wat doen vrouwen nu eenmaal graag?? Terrasjes!! Dus ja ook geen vriendin... mijn laatste vriendin heb ik zelfs verloren door mijn gezweet!! Zij ging graag dingen doen en ik probeer de situaties waar ik in kan gaan zweten zo veel mogelijk te vermijden. Praten met vriendin hielp ook niet zo echt omdat ze het gewoon echt niet kon begrijpen dat het zo fel was bij mij. Nog een leuk weetje is dat ik basketbal speel.. allemaal mooi en wel. Als ik die sport beoefen is het de engiste tijd waar ik me echt goed voel omdat iedereen er zweet.. dus dan kan ik me echt uitleven. Alleen kom ik dan weer het probleem tegen dat wanneer ik eens val heel het parket zeikenat is en we dan weer een vijftal minuten bezig zijn met vegen zodat we de volgende keer er niet over uitglijden. Mja dan sta je daar mooi éh :( Bestond er maar iets waardoor je gewoon niet meer zo zweet :( Hoop dat ik hier toch een paar reacties krijg.. zou me deugd doen. Alvast bedankt!!
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Welkom op het forum Sweaty. Je verhaal klinkt erg herkenbaar en ik vind het erg vervelend voor je.

Zelf ben ik erg te spreken over het medicijn oxybutynine. Het is een tablet die oorsponkelijk voor blaasproblemen is bedoeld, maar er zit een bijwerking aan waardoor je minder gaat transpireren. Doordat jij last hebt op verschillende plekken op je lichaam zou het wellicht een middel kunnen zijn om het iets tegen te gaan.

Lees de topics in het subforum tabletten anders even door. Daar wordt veel over oxybutyine gesproken. Succes en sterkte verder.

Groetjes
Apenootjes
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 15:52
Contacteer:

Bericht door Apenootjes »

eeyy

ik zit dus precies met hetzelfde probleem.
als ik me helemaal op mijn gemak voel (thuis bijvoorbeeld) heb ik geen last van zweten.. maar weer wel als ik druk bezig ben achter de computer..
alles wat ik doe of wil doen draait om het zweten. als ik bijvoorbeeld naar de stad wil gaan moet ik kleren aantrekken waar je geen vlekken bij ziet, ik kan ook geen kleren kopen met mouwen (shirtjes, ik koop altijd topjes) en als ik al kleren met mouwen koop, zijn het iets dikkere shirts waar je geen vlekken in ziet (bijv. wol).
ik vind het dus ook erg vervelend dat ik niet altijd aan kan wat ik leuk vind.
ik denk dat het bij mij echt in mijn hoofd zit, en daardoor zweet.. maar ik denk ook dat dit niet weggaat tot ik er iets aan kan doen (ik wil erg graag een botox behandeling ondergaan). ik heb ook alleen maar last van transpireren onder mn armen. de rest is erg weinig tot niks.. en als ik al bijv zweet in mn handen is dat zo weinig dat het me niet eens uitmaakt, en ook vind ik (hoe hypocriet et ook klinkt) zweten onder armen 'viezer' uitzien dan bijvoorbeeld het idee dat iemand zweethanden heeft.

ik ben echt 'blij' dat ik niet de enige ben en kan niet wachten tot ik botox kan proberen.

groetjes
essolsz
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 17:28
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door essolsz »

Hee!
Omg, bij mij precies hetzelfde! Ik ging zoeken op internet over zweten en kwam hier terecht. Eigenlijk zweet ik alleen heel erg onder mijn oksels. Verder op mijn lichaam nergens. Echt serieus dezelfde problemen! Als ik ga shoppen, kan ik heel veel niet kopen -> frustratie :evil: , en nu in de winter draag ik ook alleen maar wol enzo en ik heb een paar van die soort van fluwelen vesten, van die glimstof. Daarin zie je het ook niet heel erg. Als ik iid thuis zit, met bijv. alleen mijn ouders heb ik nergens last van. Maar als ik dan ga msnen en internetten, dan heb ik binnen een paar minuten dikke vlekken onder mn oksels. Als ik naar school ga is het al helemaal een ramp. Ik trek 's ochtends mijn kleding aan, ga met de trein naar school, trek mn jas uit en ziten er alweer zweetplekken onder mn oksels. Bij mij ruik je het zweet ook niet. Maar je wordt er gwn ZO onzeker van. Bovendien heb ik bijna alle soorten deo al geprobeerd. Odorex helpt bij mij ook niet.. Het is natuurlijk klote dat jullie dit ook hebben, maar ik vind het super dat hier zegmaar 'lotgenoten' zijn om elkaar te steunen enzo.

xx,es
Apenootjes
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 15:52
Contacteer:

eey essolsz

Bericht door Apenootjes »

ik ben een paar weken geleden begonnen met Therme spray. deze spray werkt bij mij erg goed. oké nadat je het opspuit kun je last krijgen van jeuk onder je armen maar dat is het meer dan waard vind ik. ik doe dit om de 4 dagen en ik heb nergens meer last van.

ik heb dus ook al meteen nieuwe shirtjes gekocht en je ziet er totaal niks in!

hopelijk werkt dit bij jou ook.
groetjes!
essolsz
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 17:28
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door essolsz »

Maar is, of was, het bij jou ook heel erg zegmaar? Binnen 10 minuten al vlekken? En heb je net als ik bijna alle deo's al geprobeerd? Want ik wil best wel eens syneo 5 of odoban gaan proberen, maar ik denk dat het gwn niet helpt, want het is echt erg :weep ..
Apenootjes
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 15:52
Contacteer:

Bericht door Apenootjes »

k kreeg er ook al snel last van
als ik thuis was en op de bank lag (en niks deed) zweette ik niet, vooral niet als ik het warm kreeg, dan nog minder.
als ik erna na de stad wilde bijv. zweette ik veel meer
vooral omdat ik dan dacht dat iemand me zou kunnen zien zweten.
tzat bij mij denk ik meer in mijn hoofd..
ik heb een aantal deo's geprobeerd, niet superveel.
ik ben meteen met therme begonnen toen ik vond dat het niet meer kon zo.. en ik heb er heel veel aan! natuurlijk zweet je nog wel, maar net zoveel als een 'gewoon' persoon.
essolsz
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 17:28
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door essolsz »

Oke, dankjewel. Ik heb vanmiddag syneo5 gekocht, vanavond proberen. Als dat niet helpt ga ik dat therme maar eens proberen =).

xx
Mus
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:21
Contacteer:

Bericht door Mus »

En? *kijkt naar Essolz*

Wat ik hier lees is erg herkenbaar.
Thuis weinig last van al dat geklots onder de oksels (ooh wat haat ik dat woord eigenlijk: klotsoksels) maar als ik ga msn-en of ik zit in een hevige discussie op één of andere forum, joeps..dan voel ik soms de druppels naar beneden rollen :S
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht