"Nieuw" medicijn voor HH

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

"Nieuw" medicijn voor HH

Bericht door jotika01 »

Hieronder staat een link naar een wetenschappelijk artikel (in het Engels) over een of andere AD dat een man van zijn HH heeft afgeholpen.

http://psy.psychiatryonline.org/cgi/con ... 44/5/442-a

Citaat:

"Follow-up visits were made at 6 and 16 months: at 6 months, Mr. A was in excellent clinical condition with no hyperhidrosis. He continued taking mirtazapine at a lower dose of 15 mg/day. At 16 months, Mr. A was still free of hyperhidrosis."

Ik denk dat de doktoren in NL hier nog weinig of niets van af weten. Wie weet kun je dit eens opperen bij de huisarts...?
Laatst gewijzigd door jotika01 op za 15 jul 2006, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Of misschien iets natuurlijks?

Bericht door jotika01 »

Iets natuurlijk zou misschien ook kunnen werken (?):

http://organicpharmacy.org/products/Ant ... c34aae148b
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Of misschien iets natuurlijks?

Bericht door TomH »

jotika01 schreef:Iets natuurlijk zou misschien ook kunnen werken (?):

http://organicpharmacy.org/products/Ant ... c34aae148b
"Inactive ingredients: 36 vol.-% alcohol"

Cool!! :D ;)
sadje
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 jul 2006, 18:36
Contacteer:

Bericht door sadje »

Gebruik nu al 4 dagen mirtazapine, en heb sindsdien niet meer gezweet...
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik ben erg blij voor je sadje, houd ons op de hoogte van je vorderingen en ervaringen.

Wat ik me afvraag is of dit medicijn de overmatige zweetproduktie direct of indirect aanpakt. Met direct bedoel ik dat het een directe bijwerking is van een stof die er in zit, net als bij oxybutynine het geval is. En met indirect bedoel ik dat mirtazapine een stress factor verlagend middel is waardoor (angst)zweet productie verlaagd.
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Re: Of misschien iets natuurlijks?

Bericht door Kinep »

TomH schreef:
jotika01 schreef:Iets natuurlijk zou misschien ook kunnen werken (?):

http://organicpharmacy.org/products/Ant ... c34aae148b
"Inactive ingredients: 36 vol.-% alcohol"

Cool!! :D ;)
en raad eens wat het effect van alcohol is... verwijd de bloedvaten en hoe raakt het lichaam het meest warmte kwijt ? via de bloedvaten die over ons hele lichaam zitten.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Of misschien iets natuurlijks?

Bericht door TomH »

Kinep schreef:
TomH schreef:
jotika01 schreef:Iets natuurlijk zou misschien ook kunnen werken (?):

http://organicpharmacy.org/products/Ant ... c34aae148b
"Inactive ingredients: 36 vol.-% alcohol"

Cool!! :D ;)
en raad eens wat het effect van alcohol is... verwijd de bloedvaten en hoe raakt het lichaam het meest warmte kwijt ? via de bloedvaten die over ons hele lichaam zitten.
En toch blijf ik erbij dat ik meer zweet als ik alcohol drink. En dan vooral de eerste paar drankjes. Ik zal wel een vreemd lichaam hebben denk ik dan...
Blackboard
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:58
Contacteer:

Bericht door Blackboard »

sadje schreef:Gebruik nu al 4 dagen mirtazapine, en heb sindsdien niet meer gezweet...
Hoe ben je aan deze tabletten gekomen? En merk je iets van bijwerkingen?
HyperH
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 jul 2006, 22:56
Contacteer:

Bericht door HyperH »

sadje schreef:Gebruik nu al 4 dagen mirtazapine, en heb sindsdien niet meer gezweet...
misschien goed om te weten:

http://www.lareb.nl/documents/PW2005_1815.pdf


Casus: stoppen met mirtazapine lukt niet

Een vrouw, geboren in 1975, die bekend is met een aspecifieke eetstoornis (vasten, preoccupatie met eten en gewicht; normaal gewicht) werd in 1999 in verband met depressieve klachten ingesteld op mirtazapine 30 mg, met goed resultaat. In 2002 werd de dosering verhoogd naar 45 mg en later naar 60 mg in verband met recidiverende depressieve klachten, waarop zij herstelde.

Na een stabiele periode, waarin de behandeling voor de eetstoornis werd afgesloten, meldde de vrouw zich in 2003 met de wens de mirtazapine af te bouwen, mede in verband met haar kinderwens. De dosering werd eerst verlaagd tot 30 mg, wat geen problemen gaf. Na zes weken werd deze dosering in één keer gestaakt. Tien dagen daarna meldde de vrouw zich met sinds acht dagen bestaande ernstige klachten van hoofdpijn, misselijkheid en slaapstoornis. De klachten waren, mede gezien de duur, voor de vrouw zodanig invaliderend dat zij de medicatie wenste te hervatten. Bij een dosering van 30 mg waren de klachten binnen een dag verdwenen.

Na enkele maanden werd een nieuwe, meer geleidelijke poging tot afbouwen gedaan. De dosering werd eerst verlaagd tot 15 mg per dag, wat geen problemen gaf. Na zes weken werd overgegaan op 7,5 mg per dag (in drankvorm). Toen deze dosering na zes weken werd gestaakt, ontstonden opnieuw dezelfde onttrekkingsverschijnselen, waarbij alleen de slaapstoornis minder ernstig was. Aangezien de klachten na een week nog persisteerden, wilde de vrouw de medicatie hervatten, ook al omdat zij zich ziek had moeten melden op haar werk. Met een dosering van 7,5 mg om de dag waren de klachten acceptabel.

Op de dagen dat zij geen medicatie nam, sliep de vrouw echter minder goed en had zij de volgende dag hoofdpijn, zodat zij besloot weer dagelijks 7,5 mg mirtazapine te nemen. Daarop had zij geen klachten meer en kon zij haar werk zonder problemen hervatten. De vrouw heeft besloten voorlopig het gebruik van mirtazapine te continueren.
HyperH
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 jul 2006, 22:56
Contacteer:

Re: Of misschien iets natuurlijks?

Bericht door HyperH »

jotika01 schreef:Iets natuurlijk zou misschien ook kunnen werken (?):

http://organicpharmacy.org/products/Ant ... c34aae148b
Ik wil dit product ook gaan bestellen. Is er toevallig iemand die ervaring heeft met dit product?

Afbeelding
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Bericht door Deo gratias »

HyperH, dit product hoef je niet perse via internet te bestellen hoor, je kunt het ook gewoon bij een drogisterij of apotheek bestellen. En ik denknog goedkoper ook!
Ik heb overigens geen ervaring met het middel, maar ik ga het misschien ook wel proberen.

Groet!
sadje
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 jul 2006, 18:36
Contacteer:

Bericht door sadje »

Ik gebruik nu al 4 weken mirtazapine.
Na 2 weken is de dosis verhoogd naar 30 mg.
Mijn handen, voeten en oksels zweten niet meer. Het is wel even wennen en ik geloof het ook maar amper.
Ik heb nog wel last van zweten in gezicht maar alleen bij extreme warmte.
Ik ben benieuwd of dit ook gaat verdwijnen.
Zelf ondervind ik geen bijwerkingen van mirtazapine, alleen in het begin wat suf en moe.
sadje
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 jul 2006, 18:36
Contacteer:

Bericht door sadje »

Ik heb de tabletten via de huisarts (tegen depressie).
Blackboard
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:58
Contacteer:

Re: Of misschien iets natuurlijks?

Bericht door Blackboard »

jotika01 schreef:Iets natuurlijk zou misschien ook kunnen werken (?):

http://organicpharmacy.org/products/Ant ... c34aae148b
Is dit iets om in te nemen en werkt het over het gehele lichaam?
Syneo5 begint namelijk steeds minder te werken heb ik het idee :cry:

Iemand trouwens al ervaring met Antihidrosin R32? Is dit product bij alle drogisterijen te bestellen? En moet het dan gewoon onder de naam 'Antihidrosin R32' besteld worden?

Nu met warm weer is het weer een hoop ellende... Als ik ook maar een héél klein beetje inspanning doe dan zweet ik weer als een otter...
Sanne89
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 18:37
Contacteer:

Re: Of misschien iets natuurlijks?

Bericht door Sanne89 »

TomH schreef: En toch blijf ik erbij dat ik meer zweet als ik alcohol drink. En dan vooral de eerste paar drankjes. Ik zal wel een vreemd lichaam hebben denk ik dan...
Dat is bij mij ook zo, vooral als ik net over straat ben wezen lopen, ik kom de kroeg in en neem een biertje of een whiskey. Dan breekt het zweet me nog erger uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht