Botox Injecties (verzekering)

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Botox Injecties (verzekering)

Bericht door peterrrr »

Beste Allemaal,

Na al langere tijd dit forum doorgelezen te hebben, heb ik inmiddels de knoop doorgehakt. Ik wil graag botox injecties voor onder mijn oksels. Heb zelf al ruim 8 jaar last van overmatige transparatie (je probeert alles uit, je probeert je erop te kleden, alleen al je kleren gaan er kapot aan).
Ik zou dit graag willen doen via botucare(.nl).
Heeft er iemand al enige ervaring met hoe de verzekeraars reageren op zo´n verzoek?
Ik heb zelf Avero Achmea Excellent, en heb inmiddels een aanvraag gedaan voor deze behandeling. Tevens zag ik ook op het forum dat de behandeling inmiddels op de GVS (geneesmiddelen vergoedingen systeem) staat. Ik heb dit express niet in mijn eerste verzoek meegestuurd, pas als zei mijn aavraag afwijzen, dan kom ik met bovenstaande zin.
Ik houd jullie op de hoogte omtrent mijn verzekering!
bartmk3
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 11 jul 2005, 18:59
Contacteer:

Bericht door bartmk3 »

Hallo Peter,

Botoxinjecties krijg je inderdaad vergoed door je verzekeraar. Echter, echt makkelijk zijn ze niet; ik heb er bijna anderhalf jaar over gedaan om het vergoed te krijgen. Zorg in ieder geval dat je een verklaring van een dermatoloog hebt, zodat je kan aantonen dat je hyperhydrosis hebt. Zorg er verder voor de je de gehele algemene voorwaarde hebt doorgelezen, hier kun je naar verwijzen in je brieven (geen telefonisch contact, dat werkt niet). Hou er wel rekening mee dat ze moeilijk gaan doen, maar je moet gewoon volhouden, dan komen ze vanzelf over de brug!

Succes!
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Ik heb op dit moment echter alleen een verwijzing van mijn huisarts.
Heb de brief al reeds verstuurd.

Ben benieuwd wat zij hierop reageren.
Zodra zij reageren laat ik het jullie weten.
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

nog steeds niks gehoord van de verzekering.
iemand enig idee hoelang dat duurt bij avero ?
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hoi,

ik heb nu een brief van de me eigen dermatoloog die in de brief vermeld dat ik hyper heb en daardoor behand wordt door botox en dat verder geen enkele behandeling werkt daartegen.
Me vraag is, moet ik nu nog een machtiging erbij doen of zou de brief voldoende zijn?

Gr Edwin.
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

sorry voor het typfoutje :o
bartmk3
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 11 jul 2005, 18:59
Contacteer:

Bericht door bartmk3 »

Hallo Peter en Edwin,

Je moet het volgende traject afleggen:

Huisarts ---> naar dermatloog in ziekenhuis met een doorverwijsbreif ---> verklaring van dermatoloog dat je hyperhydrosis hebt.

Vervolgens dien je een aanvraag tot vergoeding (of hoe het ook heet) in bij je verzekeraar, en daar voeg je de verklaring van de huisarts en van de dermatoloog bij.

Nu wacht je vervolgens 1 a 2 maanden (zorgverzekeraars typen erg langzaam!), je zult waarschijnlijk een afwijzing krijgen

Hierop reageer je door te verwijzen naar het traject wat hun moeten doorlopen om jouw aanvraag af te wijzen, bij mij hadden ze dit niet goed doorlopen. Het staat vermeld in de algemene voorwaarden. Bovendien verwijs je naar enkele artikelen in de algemene voorwaarden waaruit blijkt dat hun het e.e.a. moeten vergoeden. Als laatste kaart je nog wat studies aan (op http://www.botoxcenter.com/nl/transpiratie.html wordt hiernaar verwezen) waaruit blijkt dat botox uitermate effectief is. Voeg ook samenvattingen van de studies bij.

Hou het strak en zakelijk, zonder spelfouten, en verwijs evnetueel naar andere zaken die je bekend zijn (mensen de het wel vergoed krijgen, vermeld daarbij hun naam en verzekering). Sluit je brief af met: in afwachting van uw
schriftelijke antwoord verblijf ik.

Dit is erg belangrijk, anders gaan ze je rot zitten bellen op de meest ongeschikte momenten. Mochten ze toch bellen, gewoon zeggen dat je alleen schriftelijk reageert omdat e.e.a. wordt bekeken door je juridisch adviseur (heb je niet, maar weet de verzekering niet!)

Zo zou het moeten lukken. Lukt het niet stuur me dan een PB, misschien kan ik wat voor je betekenen![/b]
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hé dank je wel!
Heb al jaren veel contact met me dermatoloog i.v.m me huidziekte die ik heb op me been, maar heb de brief waarin staat dat ik hyperhydrosis heb te pakken hoor, nette brief moet ik wel zeggen, van de dermatoloog dus, nou ik print even een machtiging voor de verzekering erbij uit, dat tesamen stuur ik vanavond op, dus dan wordt het afwachten. :P

Groeten Edwin.
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Dus het wordt wel vergoed?? Ik zit nu bij IZZ...het werd niet meer vergoed, maar zit het er nu wel bij dan??
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Nou ik heb vandaag een e-mailtje gestuurd naar Avero Achmea, om te vragen hoelang het nog gaat duren voordat ik antwoord ga krijgen.
Heb een e-mail gehad dat het enige tijd gaat duren!
Zijn ze tegenwoordig altijd zo makkelijk in het beantwoorden? Ze kunnen me toch allerminst een indicatie geven van 1 week, 1 maand, 1 jaar ?

En daarvoor heb ik nou de allerduurste verzekering genomen..
Ik ben benieuwd wat er dan wel niet in hun brief staat...
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Heb ook nog geen reactie terug, zoiets kan wel 3 á 4 weken duren voor dat de hardwerkende ambtenaren reageren :shock:
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Ik ben persoonlijk naar de Menzis-winkel gegaan. Daar hebben ze het voor me uitgezocht en ik kreeg meteen antwoord: alles wordt vergoed.
Zelf ernaartoe gaan werkt beter en sneller dan mailen of bellen en je wordt niet zo makkelijk afgescheept.
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Oké, ik zal eens contact opnemen met IZZ :)
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Wacht de reactie van Menzis af op mijn brief, en anders ga ik dus mooi naar de Menzis winkel :P
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Ik heb nog steeds geen reactie gehad van Avero Achmea, ben zelf altijd erg ongeduldig. Echt abrupt, je neemt de duurste verzekering, en je wacht het langst!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht